Mozaika F1: bude Ferrari letos kapitulovat?

BAR bude bojovat už jen o jednotlivá vítězství, celkový součet bodů na konci sezóny není prioritou. - Ferrari uvažuje, že v letošním šampionátu zvolní tempo a hlavní sily soustředit na vývoj V8 pro sezónu 2006. - Vztahy mezi stájí Williams a dodavatelem motorů BMW se silně vyostřují.
Mozaika F1: bude Ferrari letos kapitulovat?

Stáj BAR, která loni skončila na druhém místě v poháru konstruktérů, letos nezískala ještě ani jediný bodík. V celkovém hodnocení týmů se krčí na posledním místě s maličkými stájemi, jako jsou Minardi nebo Jordan. V Kanadě měl Jenson Button velmi blízko k bodům, skvěle zvládl kvalifikaci a získal Pole Position. Ale v závodě udělal chybu, narazil do bariéry a utrhnul na formuli pravé přední kolo. Sám po Grand Prix přiznal, že jej donutil chybovat Michael Schumacher, který jel tou dobou těsně za ním a zle na něj dotíral.

Stáj BAR ale znovu upozornila, že Buttonovi nadávají za vinu jeho zaváhání. Šéf týmu dokonce řekl: "Jezdí velmi čistě a málokdy udělá chybu, ale občas to přijít musí. Jsme hrdí na to, co dokázal a je lepší, když havaruje v boji o přední příčky než když krouží kolem desátého místa." Pro stáj je nyní mnohem důležitější vítězství v jednom závodě, než celkový počet bodů na konci letošní sezóny.

***

Vzhledem k tomu, že dle stávajících pravidel musí vydržet motory dva závody, uvádíme, kdo jel v Kanadě s novým motorem a musí do GP USA nasadit ten stejný agregát: Villeneuve, Massa, R. Schumacher, Albers, Räikkönen. Jezdci stáje BAR (Button a Sato) v Kanadě jeli s novým motorem, ale vzhledem k tomu, že nedojeli do cíle, mohou v USA nasadit opět nový motor.

***

Technický ředitel světových šampionů Ross Brawn přiznal, že Ferrari uvažuje v letošním šampionátu zvolnit tempo a hlavní sily soustředit na vývoj osmiválcové pohonné jednotky a šasi pro sezónu 2006. "Musíme najít kompromis, čeho dosáhnout letos a kolik energie soustředit na příští rok," řekl Ross Brawn. "Je jasné, že nejsme letos dostatečně konkurenceschopní. Vzhledem k formě a vývoji, jaký má McLaren a Renault, je nepravděpodobné, že bychom ještě mohli obhájit titul." Nové komponenty, které hodlá Ferrari použit příští rok, budou jezdci testovat již během léta.

***

V úterý jsme vás informovali, že vztahy mezi stájí Williams a dodavatelem motorů, německou automobilkou BMW, se silně vyostřují. Dle zpráv Autosportu jednal Williams s Toyotou již před GP Kanady, ale japonský gigant má i nadále zájem o stáj Jordan. V seznamu potencionálních dodavatelů tak zbývá jen Honda a americký Cosworth. Pokud by Honda kývla na kontrakt, Williams by byl v pořadí až na druhém místě za stájí BAR. Naopak Cosworth vyvíjí vidlicový osmiválec a hledá odběratele.

Další zajímavé zprávy ze zákulisí a kompletní přehled všech Grand Prix najdete v sekci F1.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků