Mozaika F1: bude Ferrari letos kapitulovat?

BAR bude bojovat už jen o jednotlivá vítězství, celkový součet bodů na konci sezóny není prioritou. - Ferrari uvažuje, že v letošním šampionátu zvolní tempo a hlavní sily soustředit na vývoj V8 pro sezónu 2006. - Vztahy mezi stájí Williams a dodavatelem motorů BMW se silně vyostřují.
Mozaika F1: bude Ferrari letos kapitulovat?

Stáj BAR, která loni skončila na druhém místě v poháru konstruktérů, letos nezískala ještě ani jediný bodík. V celkovém hodnocení týmů se krčí na posledním místě s maličkými stájemi, jako jsou Minardi nebo Jordan. V Kanadě měl Jenson Button velmi blízko k bodům, skvěle zvládl kvalifikaci a získal Pole Position. Ale v závodě udělal chybu, narazil do bariéry a utrhnul na formuli pravé přední kolo. Sám po Grand Prix přiznal, že jej donutil chybovat Michael Schumacher, který jel tou dobou těsně za ním a zle na něj dotíral.

Stáj BAR ale znovu upozornila, že Buttonovi nadávají za vinu jeho zaváhání. Šéf týmu dokonce řekl: "Jezdí velmi čistě a málokdy udělá chybu, ale občas to přijít musí. Jsme hrdí na to, co dokázal a je lepší, když havaruje v boji o přední příčky než když krouží kolem desátého místa." Pro stáj je nyní mnohem důležitější vítězství v jednom závodě, než celkový počet bodů na konci letošní sezóny.

***

Vzhledem k tomu, že dle stávajících pravidel musí vydržet motory dva závody, uvádíme, kdo jel v Kanadě s novým motorem a musí do GP USA nasadit ten stejný agregát: Villeneuve, Massa, R. Schumacher, Albers, Räikkönen. Jezdci stáje BAR (Button a Sato) v Kanadě jeli s novým motorem, ale vzhledem k tomu, že nedojeli do cíle, mohou v USA nasadit opět nový motor.

***

Technický ředitel světových šampionů Ross Brawn přiznal, že Ferrari uvažuje v letošním šampionátu zvolnit tempo a hlavní sily soustředit na vývoj osmiválcové pohonné jednotky a šasi pro sezónu 2006. "Musíme najít kompromis, čeho dosáhnout letos a kolik energie soustředit na příští rok," řekl Ross Brawn. "Je jasné, že nejsme letos dostatečně konkurenceschopní. Vzhledem k formě a vývoji, jaký má McLaren a Renault, je nepravděpodobné, že bychom ještě mohli obhájit titul." Nové komponenty, které hodlá Ferrari použit příští rok, budou jezdci testovat již během léta.

***

V úterý jsme vás informovali, že vztahy mezi stájí Williams a dodavatelem motorů, německou automobilkou BMW, se silně vyostřují. Dle zpráv Autosportu jednal Williams s Toyotou již před GP Kanady, ale japonský gigant má i nadále zájem o stáj Jordan. V seznamu potencionálních dodavatelů tak zbývá jen Honda a americký Cosworth. Pokud by Honda kývla na kontrakt, Williams by byl v pořadí až na druhém místě za stájí BAR. Naopak Cosworth vyvíjí vidlicový osmiválec a hledá odběratele.

Další zajímavé zprávy ze zákulisí a kompletní přehled všech Grand Prix najdete v sekci F1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků