Mozaika F1: bude Ferrari letos kapitulovat?

BAR bude bojovat už jen o jednotlivá vítězství, celkový součet bodů na konci sezóny není prioritou. - Ferrari uvažuje, že v letošním šampionátu zvolní tempo a hlavní sily soustředit na vývoj V8 pro sezónu 2006. - Vztahy mezi stájí Williams a dodavatelem motorů BMW se silně vyostřují.
Mozaika F1: bude Ferrari letos kapitulovat?

Stáj BAR, která loni skončila na druhém místě v poháru konstruktérů, letos nezískala ještě ani jediný bodík. V celkovém hodnocení týmů se krčí na posledním místě s maličkými stájemi, jako jsou Minardi nebo Jordan. V Kanadě měl Jenson Button velmi blízko k bodům, skvěle zvládl kvalifikaci a získal Pole Position. Ale v závodě udělal chybu, narazil do bariéry a utrhnul na formuli pravé přední kolo. Sám po Grand Prix přiznal, že jej donutil chybovat Michael Schumacher, který jel tou dobou těsně za ním a zle na něj dotíral.

Stáj BAR ale znovu upozornila, že Buttonovi nadávají za vinu jeho zaváhání. Šéf týmu dokonce řekl: "Jezdí velmi čistě a málokdy udělá chybu, ale občas to přijít musí. Jsme hrdí na to, co dokázal a je lepší, když havaruje v boji o přední příčky než když krouží kolem desátého místa." Pro stáj je nyní mnohem důležitější vítězství v jednom závodě, než celkový počet bodů na konci letošní sezóny.

***

Vzhledem k tomu, že dle stávajících pravidel musí vydržet motory dva závody, uvádíme, kdo jel v Kanadě s novým motorem a musí do GP USA nasadit ten stejný agregát: Villeneuve, Massa, R. Schumacher, Albers, Räikkönen. Jezdci stáje BAR (Button a Sato) v Kanadě jeli s novým motorem, ale vzhledem k tomu, že nedojeli do cíle, mohou v USA nasadit opět nový motor.

***

Technický ředitel světových šampionů Ross Brawn přiznal, že Ferrari uvažuje v letošním šampionátu zvolnit tempo a hlavní sily soustředit na vývoj osmiválcové pohonné jednotky a šasi pro sezónu 2006. "Musíme najít kompromis, čeho dosáhnout letos a kolik energie soustředit na příští rok," řekl Ross Brawn. "Je jasné, že nejsme letos dostatečně konkurenceschopní. Vzhledem k formě a vývoji, jaký má McLaren a Renault, je nepravděpodobné, že bychom ještě mohli obhájit titul." Nové komponenty, které hodlá Ferrari použit příští rok, budou jezdci testovat již během léta.

***

V úterý jsme vás informovali, že vztahy mezi stájí Williams a dodavatelem motorů, německou automobilkou BMW, se silně vyostřují. Dle zpráv Autosportu jednal Williams s Toyotou již před GP Kanady, ale japonský gigant má i nadále zájem o stáj Jordan. V seznamu potencionálních dodavatelů tak zbývá jen Honda a americký Cosworth. Pokud by Honda kývla na kontrakt, Williams by byl v pořadí až na druhém místě za stájí BAR. Naopak Cosworth vyvíjí vidlicový osmiválec a hledá odběratele.

Další zajímavé zprávy ze zákulisí a kompletní přehled všech Grand Prix najdete v sekci F1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků