Mozaika F1: bude Ferrari letos kapitulovat?

BAR bude bojovat už jen o jednotlivá vítězství, celkový součet bodů na konci sezóny není prioritou. - Ferrari uvažuje, že v letošním šampionátu zvolní tempo a hlavní sily soustředit na vývoj V8 pro sezónu 2006. - Vztahy mezi stájí Williams a dodavatelem motorů BMW se silně vyostřují.
Mozaika F1: bude Ferrari letos kapitulovat?

Stáj BAR, která loni skončila na druhém místě v poháru konstruktérů, letos nezískala ještě ani jediný bodík. V celkovém hodnocení týmů se krčí na posledním místě s maličkými stájemi, jako jsou Minardi nebo Jordan. V Kanadě měl Jenson Button velmi blízko k bodům, skvěle zvládl kvalifikaci a získal Pole Position. Ale v závodě udělal chybu, narazil do bariéry a utrhnul na formuli pravé přední kolo. Sám po Grand Prix přiznal, že jej donutil chybovat Michael Schumacher, který jel tou dobou těsně za ním a zle na něj dotíral.

Stáj BAR ale znovu upozornila, že Buttonovi nadávají za vinu jeho zaváhání. Šéf týmu dokonce řekl: "Jezdí velmi čistě a málokdy udělá chybu, ale občas to přijít musí. Jsme hrdí na to, co dokázal a je lepší, když havaruje v boji o přední příčky než když krouží kolem desátého místa." Pro stáj je nyní mnohem důležitější vítězství v jednom závodě, než celkový počet bodů na konci letošní sezóny.

***

Vzhledem k tomu, že dle stávajících pravidel musí vydržet motory dva závody, uvádíme, kdo jel v Kanadě s novým motorem a musí do GP USA nasadit ten stejný agregát: Villeneuve, Massa, R. Schumacher, Albers, Räikkönen. Jezdci stáje BAR (Button a Sato) v Kanadě jeli s novým motorem, ale vzhledem k tomu, že nedojeli do cíle, mohou v USA nasadit opět nový motor.

***

Technický ředitel světových šampionů Ross Brawn přiznal, že Ferrari uvažuje v letošním šampionátu zvolnit tempo a hlavní sily soustředit na vývoj osmiválcové pohonné jednotky a šasi pro sezónu 2006. "Musíme najít kompromis, čeho dosáhnout letos a kolik energie soustředit na příští rok," řekl Ross Brawn. "Je jasné, že nejsme letos dostatečně konkurenceschopní. Vzhledem k formě a vývoji, jaký má McLaren a Renault, je nepravděpodobné, že bychom ještě mohli obhájit titul." Nové komponenty, které hodlá Ferrari použit příští rok, budou jezdci testovat již během léta.

***

V úterý jsme vás informovali, že vztahy mezi stájí Williams a dodavatelem motorů, německou automobilkou BMW, se silně vyostřují. Dle zpráv Autosportu jednal Williams s Toyotou již před GP Kanady, ale japonský gigant má i nadále zájem o stáj Jordan. V seznamu potencionálních dodavatelů tak zbývá jen Honda a americký Cosworth. Pokud by Honda kývla na kontrakt, Williams by byl v pořadí až na druhém místě za stájí BAR. Naopak Cosworth vyvíjí vidlicový osmiválec a hledá odběratele.

Další zajímavé zprávy ze zákulisí a kompletní přehled všech Grand Prix najdete v sekci F1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků