Mozaika F1: boj mezi F1 a GPWC pokračuje

Red Bull Racing a Jordan oficiálně podepsaly novou Concordskou dohodu, která začne platit až v roce 2008, a zavázala se tak formuli 1 až do roku 2012. - Friesachera střídá u Minardi Doornbos - Michelin chce méně odběratelů, Bridgestone naopak chce nové kontrakty.
Mozaika F1: boj mezi F1 a GPWC pokračuje

Red Bull Racing a Jordan podepisují Concordskou dohodu

Stáje Red Bull Racing a Jordan oficiálně podepsaly novou Concordskou dohodu, která začne platit až v roce 2008, a zavázala se tak formuli 1 až do roku 2012. Stávají se tak po Ferrari dalšími týmy, které tak učinily. Red Bull se tak pomalu ale jistě stává dceřinou stájí Ferrari, protože od příští sezóny bude využívat motory "Rudé stáje z Maranella", ale navíc ve všech mimozávodních krocích sekunduje a podporuje Ferrari.

Proti systému FIA a dnešní podobě formule 1 stojí ostatních sedm týmu, které utvořily sdružení Grand Prix Motor Racing (vycházejí z dřívějšího Grand Prix World Championship - GPWC), a velmi vážně uvažují o vytvoření konkurenční série závodů. Konečné rozhodnutí o tom, zda bude nový šampionát nebo budou týmy dále pokračovat ve formuli 1, zatím nepadlo.

Co je ale známo, jsou první náznaky pravidel, která by měla v konkurenční sérii platit: jediný dodavatel pneumatiky, bezdrážková kola (slicky) s nižším profilem, osmiválcové motory minimálně do roku 2010, širší monoposty, zákaz kontroly trakce, předehřívání kol a systému launch control. Dále by se snížil aerodynamický přítlak o 30 procent a během závodu by se mohly opět měnit pneumatiky. Testy by se omezily na 12 dní se dvěma vozy mimo sezónu a na 18 dní s jedním vozem během sezóny.

Friesachera střídá u Minardi Doornbos

Robert Doornbos který doposud jezdil jako třetí jezdec ve stáji Jordan, povýšil a do GP Německa pojede jako dvojka stáje Minardi. Jak jsme vás informovali v minulém článku, sponzoři Patricka Friesachera neplatili předem domluvené peníze a šéf týmu, Paul Stoddart, rakouskému pilotovi ukončil smlouvu. V barvách Minardi se na Hockenheimringu objeví dva Holanďané: Doornbos a Albers.

Michelin chce méně odběratelů

Michelin ve svém tiskovém prohlášení dal jasně najevo, že pro další rok hodlá snížit počet stájí, kterým bude dodávat obutí pro monoposty. Jedinný Suaber má smlouvu i na rok 2006, ostatním šesti stájím končí smlouva letos. Předpokládá se, že Red Bull bude po vzoru Ferrari využívat služeb firmy Bridgestone, o Michelin projevily zájem stáje: McLaren, Renault a BAR. Poslední dvě stáje, Williams a Toyota, se zatím nevyjádřily. Bridgestone jen prohlásil: "Těšíme se na další kontrakty, dveře k nám jsou otevřené."

Ředitel pneumatikářského gigantu, Edouard Michelin, dokonce řekl, že podle něj jsou dva dodavatelé pneumatik málo a klidně by uvítal dalšího konkurenta. Nedávno o vstup do formule 1 uvažovala firma Kumho, ale nejdříve až v roce 2007.

Tip: Další zajímavosti ze zákulisí světa formule 1 najdete v sekci F1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků