Mozaika F1: boj mezi F1 a GPWC pokračuje

Red Bull Racing a Jordan oficiálně podepsaly novou Concordskou dohodu, která začne platit až v roce 2008, a zavázala se tak formuli 1 až do roku 2012. - Friesachera střídá u Minardi Doornbos - Michelin chce méně odběratelů, Bridgestone naopak chce nové kontrakty.
Mozaika F1: boj mezi F1 a GPWC pokračuje

Red Bull Racing a Jordan podepisují Concordskou dohodu

Stáje Red Bull Racing a Jordan oficiálně podepsaly novou Concordskou dohodu, která začne platit až v roce 2008, a zavázala se tak formuli 1 až do roku 2012. Stávají se tak po Ferrari dalšími týmy, které tak učinily. Red Bull se tak pomalu ale jistě stává dceřinou stájí Ferrari, protože od příští sezóny bude využívat motory "Rudé stáje z Maranella", ale navíc ve všech mimozávodních krocích sekunduje a podporuje Ferrari.

Proti systému FIA a dnešní podobě formule 1 stojí ostatních sedm týmu, které utvořily sdružení Grand Prix Motor Racing (vycházejí z dřívějšího Grand Prix World Championship - GPWC), a velmi vážně uvažují o vytvoření konkurenční série závodů. Konečné rozhodnutí o tom, zda bude nový šampionát nebo budou týmy dále pokračovat ve formuli 1, zatím nepadlo.

Co je ale známo, jsou první náznaky pravidel, která by měla v konkurenční sérii platit: jediný dodavatel pneumatiky, bezdrážková kola (slicky) s nižším profilem, osmiválcové motory minimálně do roku 2010, širší monoposty, zákaz kontroly trakce, předehřívání kol a systému launch control. Dále by se snížil aerodynamický přítlak o 30 procent a během závodu by se mohly opět měnit pneumatiky. Testy by se omezily na 12 dní se dvěma vozy mimo sezónu a na 18 dní s jedním vozem během sezóny.

Friesachera střídá u Minardi Doornbos

Robert Doornbos který doposud jezdil jako třetí jezdec ve stáji Jordan, povýšil a do GP Německa pojede jako dvojka stáje Minardi. Jak jsme vás informovali v minulém článku, sponzoři Patricka Friesachera neplatili předem domluvené peníze a šéf týmu, Paul Stoddart, rakouskému pilotovi ukončil smlouvu. V barvách Minardi se na Hockenheimringu objeví dva Holanďané: Doornbos a Albers.

Michelin chce méně odběratelů

Michelin ve svém tiskovém prohlášení dal jasně najevo, že pro další rok hodlá snížit počet stájí, kterým bude dodávat obutí pro monoposty. Jedinný Suaber má smlouvu i na rok 2006, ostatním šesti stájím končí smlouva letos. Předpokládá se, že Red Bull bude po vzoru Ferrari využívat služeb firmy Bridgestone, o Michelin projevily zájem stáje: McLaren, Renault a BAR. Poslední dvě stáje, Williams a Toyota, se zatím nevyjádřily. Bridgestone jen prohlásil: "Těšíme se na další kontrakty, dveře k nám jsou otevřené."

Ředitel pneumatikářského gigantu, Edouard Michelin, dokonce řekl, že podle něj jsou dva dodavatelé pneumatik málo a klidně by uvítal dalšího konkurenta. Nedávno o vstup do formule 1 uvažovala firma Kumho, ale nejdříve až v roce 2007.

Tip: Další zajímavosti ze zákulisí světa formule 1 najdete v sekci F1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků