Motory Nissan VQ pro rok 2002 opět v desítce nejlepších

Vidlicový šestiválec Nissan VQ byl už poosmé za sebou vybrán editory Ward`s Communications Inc. jako jeden z 10 nejlepších motorů, dostupných na americkém trhu.
Motory Nissan VQ pro rok 2002 opět v desítce nejlepších
Žádný jiný motor přitom dosud neměl tu čest figurovat každý rok na vrcholu žebříčku, sestavovaném redaktory Ward`s Auto World a Ward`s Engine and Vehicle Technology Update.

Sérii VQ tvoří řada zážehových vidlicových šestiválců o objemu 2.0, 2.5, 3.0, a 3.5 litru, vyráběných v nejmodernější továrně Nissanu v japonském Iwaki. VQ motory používají různé osobní a SUV vozy Nissan a Infiniti po celém světě. V Evropě jsou dostupné Klepněte pro větší obrázekdvoulitrové a třílitrové verze motorů VQ v manažerské limuzíně Nissan Maxima QX.

"Nissanův třiapůllitrový motor je silným argumentem pro vyhlášení série VQ nejlepším šestiválcem všech dob," prohlásil Bill Visnic, technický redaktor Ward`s Auto World.

Od zahájení výroby v roce 1995 prošel VQ motor dvěma modernizacemi, které přinesly vyšší výkon a snížily produkci výfukových emisí při udržení vysoké hospodárnosti provozu.

"Zisk této ceny už poosmé v nepřetržité řadě je svědectvím vynikajících kvalit konstruktérů Nissanu, schopných navrhnout nejlepší motor světa a poté ho ještě dále zlepšovat," říká Shigeo Ishida, prezident amerického Nissan Technical Center North America. "Série VQ je měřítkem, posouvajícím svým neustálým vývojem laťku stále dále."

Od příštího roku bude 3,5 litrový motor VQ pohánět nový Nissan Z-car.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků