Ahoj, info dobré, ale proč mám pocit, že jsem přesně identické věty četl někde jinde? AutoTIP? Článek Mazda ČR? :-/
Neco k tematu by nebylo?Me by treba zajimalo jak je mozne ze zvysi ucinnost u benzinu zvysenim kompresniho pomeru na 14:1 a u dieselu naopak snizenim na 14:1PS: Chapu ze si o autech na netu ctou i deti ale bezte se prosim hadat jinam
U benzínu zvýšení komprese zvýší účinnost. U nafťáku sníží(kvůli emisím a hlučnosti se to dělá) Proč to vysvětlovat? Najdi na netu účinnost pístového stroje s vnitřním spalováním
Tedy snížení komprese u dieselu sníží účinnost(oprava)
Ctrl.C ::: Stupeň komprese má přímý vliv na účinnost a dosažený výkon, ovšem nárůst není lineární, nejdříve hodnota účinnosti rychle stoupá s kompresním poměrem, později ostrý nárůst plynule přejde do jen pomalu se zvyšující přímky. Z křivky vyplývá, že od hodnoty 4:1 do 12:1 (rozdíl 8) se zvýší účinnost tepelného oběhu ze 40 na 64%, ale od 12:1 do 20:1 (také rozdíl 8) se zvýší účinnost jen o dalších 6%. Proto rozumně použitelná hranice komprese je asi 12:1, při dalším zvyšování začíná převládat nepříznivý vliv ztrát z vysokých tlaků nad ziskem z účinnosti, dále hrozí nebezpečí samovznícení paliva kompresním teplem (které je naopak využíváno u vznětových motorů) v jiný okamžik, než je určeno zapalováním. Pro běžný provoz i sportovní úpravy se nepoužívají hodnoty vyšší než asi 10,5:1 – potom začíná být hoření tvrdé a pro silniční provoz nevhodné.
Správně, ještě bych doplnil, že mimo toto ctrlV dochází ke zvýšení teploty na výstupu motoru - tedy teploty vyfukovaných plynů. Toto zvýšení je přímo závislé na kompresním poměru a roste nelineárně. I proto se obvykle volí nižší kompresní poměry. (u poměru 2:1 je to cca 110°C, u poměru 8:1 je to už cca 700°C). Každopádně by tento motor mohl lépe využívat potenciál paliva E85, to by mohla být velká výhoda.
Pro kompresní poměr 14:1 je E 85,případně E 100 ideální . Takový motor bude mít o dost % vyšší výkon na etanol,než na běžný benzín. Dnes už stejně E 5,s 5% lihu. Odhadem 20% +
Držím Mazdě palce. Přidat k benzínovému motoru turbo umí i cvičená opice. A hlavně při kompresi 14: 1 to bude skvěle bumbat alkohol. Asi koupím Mazdu;-)
Kto dava k benzinu turbo ? ... Atmosfericky plneny je turbobenzin jak vysity ...
Nehraj hry a nauč se číst. A běžte chlapci s maminkami do ZOO. A kupte si zmrzlinu. Ten článek je napsaný naprosto zřetelně. Ten kdo chápe psaný text s tím problém nemá.Autor článku netušil ,že jeho čtenáři jsou IQ70:-D:-D:-D
to i já se 71 jsem ho plně pochopil
Turbo dává třeba škoda k 1,2 :-D kuk. Výkon umí turbem vyhonit i cvičená vopice
i já B-]
1) táhni domů2) on ten článek je sračka, nejdřív píšou o atmosférickym dvoulitru a pak o náběhu dvou turb, wtf kurva?3) B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]
Mezi technické zajímavosti motoru Skyactiv-D patří proměnný zdvih výfukových ventilů, postupné přeplňování dvěma turbodmychadly a snížení hmotnosti o 10 %. D = diesel ,nebo debil u tebe:-D
škoda že tvůj ban neplatí na celej server sráči vyčpělej B-]
škoda,že nejsi mrtvý:-D
smrt vysvobozuje. aspoň od kryplů jako jsi ty B-]
Dobrou noc. :-D ;-)
jsi ubožák bez argumentů
+1 :-D
Směješ se jak debil:-D
pro debila každej debil. u tebe už ani smrt nebere :-DB-]B-]B-]
U tebe také ne.:-D K Mazdě nic?
táhni chrápat, zejtra je jedinej úřední den v tejdu a navíc první v měsíci, aby nebyla fronta na sociálce B-]B-]B-]
Máš 40000 měsíčně jako já?:-D:-D
Asi víc,proto tak skvělý postřeh a intelekt:-D:-D:-D
Dvě turba má nafťák magore debilní:-D Nauč se číst
ti mello dnes nedal nebo co?
Asi Mella upozorním,že ho máš v hubě:-D:-D:-D
Smrťáku, smrťáku, ty si koupíš leda tak kulový a zůstaneš až do smrti u svého Renaulta 19, cos podědil po svým fotrovi když se uchlastal. Tak tu nemachruj.
Sám máš přece Renaulta 19: Fňuk fňuk, já to nerozdejchám, to není možný, dyť auta s kosočtvercem ve tváři jsou leeeeeepšíííí, to vidím mám ve stodole už 17 let krásnou devatenácku, pro jistotu aby mi ji někdo nepoškrábal tak s ní nejezdím a za tu dobu se mi ani jedenkrát nepokazila. Kdopak to napsal? Ty magore:-D
Co to píšeš za sračky ? Otec je mrtvý od roku 1979.Renaulta 19 jsem nikdy neměl. A otec zemřel na anginu pektoris. A jinak pokud chceš rozbít ten tvůj debilní frňák ,řekni kde.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.