Motory Mazda SKY: efektivita po japonsku již v Tokiu

Již příští měsíc se otevřou brány autosalonu v Tokiu, kde se v plné parádě představí výkvět asijských technologií. Mazda zde hodlá prezentovat novou generaci motorů z generace SKY, k níž přísluší i moderní, údajně mimořádně efektivní automatická převodovka.

V rámci této prezentace Mazda představí přímovstřikovou benzínovou jednotku SKY-G a „čistý diesel“ SKY-D. Použité technologie jsou dalším krokem značky k vytyčenému cíli pro snížení spotřeby o 15% v porovnání pohonných jednotek modelových let 2008 a 2015. Tyto snahy se netýkají pouze motorů, ale též převodovek a celkového snižování hmotnosti automobilů. V sériových vozech budou nové technologie nabízeny od roku 2011. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda SKY-G / Mazda SKY-D

Benzínová jednotka SKY-G má díky novému vstřikovacímu systému a vylepšenému proměnnému časování ventilů dosahovat zlepšení ve spotřebě a točivém momentu o 15 % v porovnání se současným dvoulitrem. Toto zlepšení lze přirovnat ke spotřebě motoru Mazdy2 vestavěnému ve voze řady Mazda3 při zachování dynamických parametrů.

Dalším v řadě je diesel SKY-D, jenž zlešpuje výkonnost, spotřebu i emise vzhledem k použití nového bloku, jenž se podílí na snižování vnitřního tření. Piezoelektrické vstřikovače a dvoustupňové přeplňování jsou jen příklady technologií, které mají snížit spotřebu paliva až o 20 % v porovnání se stávajícím motorem s objemem 2,2 l. A v tomto případě Mazda dosáhla ekvivalentu spotřeby Mazdy2 při výkonech Mazdy6.

Klepněte pro větší obrázek 
Mazda SKY-Drive

A nakonec zde máme již vzpomenutou automatickou převodovkou SKY-Drive. Podle tvrzení Mazdy se podílí na snížení celkové spotřeby v celkovém úhrnu 5 % vzhledem k omezení třecích ztrát, nové konstrukci měniče a dalšímu omezení jeho prokluzů (s použitím zlepšeného přemosťování). Zrychlené reakce spojky mají v podstatě konvenční (a levnější) systém přiblížit moderním dvouspojkovým soustavám díky potřebě menší olejové náplně. 
 
Abychom byli zcela výstižní, Mazda v Tokiu představí ještě vylepšenou studii minivozu Kiyora, prvně vystaveného letos v Paříži, který by měl předznamenat nástup nového, extrémně hospodárného modelu.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků