Již příští měsíc se otevřou brány autosalonu v Tokiu, kde se v plné parádě představí výkvět asijských technologií. Mazda zde hodlá prezentovat novou generaci motorů z generace SKY, k níž přísluší i moderní, údajně mimořádně efektivní automatická převodovka.
V rámci této prezentace Mazda představí přímovstřikovou benzínovou jednotku SKY-G a „čistý diesel“ SKY-D. Použité technologie jsou dalším krokem značky k vytyčenému cíli pro snížení spotřeby o 15% v porovnání pohonných jednotek modelových let 2008 a 2015. Tyto snahy se netýkají pouze motorů, ale též převodovek a celkového snižování hmotnosti automobilů. V sériových vozech budou nové technologie nabízeny od roku 2011.
Mazda SKY-G / Mazda SKY-D
Benzínová jednotka SKY-G má díky novému vstřikovacímu systému a vylepšenému proměnnému časování ventilů dosahovat zlepšení ve spotřebě a točivém momentu o 15 % v porovnání se současným dvoulitrem. Toto zlepšení lze přirovnat ke spotřebě motoru Mazdy2 vestavěnému ve voze řady Mazda3 při zachování dynamických parametrů.
Dalším v řadě je diesel SKY-D, jenž zlešpuje výkonnost, spotřebu i emise vzhledem k použití nového bloku, jenž se podílí na snižování vnitřního tření. Piezoelektrické vstřikovače a dvoustupňové přeplňování jsou jen příklady technologií, které mají snížit spotřebu paliva až o 20 % v porovnání se stávajícím motorem s objemem 2,2 l. A v tomto případě Mazda dosáhla ekvivalentu spotřeby Mazdy2 při výkonech Mazdy6.
Mazda SKY-Drive
A nakonec zde máme již vzpomenutou automatickou převodovkou SKY-Drive. Podle tvrzení Mazdy se podílí na snížení celkové spotřeby v celkovém úhrnu 5 % vzhledem k omezení třecích ztrát, nové konstrukci měniče a dalšímu omezení jeho prokluzů (s použitím zlepšeného přemosťování). Zrychlené reakce spojky mají v podstatě konvenční (a levnější) systém přiblížit moderním dvouspojkovým soustavám díky potřebě menší olejové náplně.
Abychom byli zcela výstižní, Mazda v Tokiu představí ještě vylepšenou studii minivozu Kiyora, prvně vystaveného letos v Paříži, který by měl předznamenat nástup nového, extrémně hospodárného modelu.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5