Motory Honda pokračují ve sbírání ocenění

2004 je pátým rokem v řadě, kdy dvoulitrový motor automobilu Honda S2000 a agregát modelu Insight IMA o objemu 1,0 litru zvítězily ve svých kategoriích. Podobně systém IMA ve voze Civic získal ocenění v kategorii 1,0 až 1,4 litru již třetí rok po sobě.

Je to už deváté ocenění pro jednolitrový motor modelu Insight IMA, které z něj dělá nejúspěšnější motor od začátku vyhodnocování soutěže Motor roku. S téměř dvojnásobným počtem bodů oproti motoru, umístěnému  v dané kategorii na druhém místě, šlo hodnocení ještě dále vyjádřením nejvyšší chvály, formulované slovy  jako “…z motoru vyzařuje vytříbené konstruktérské umění …” a “…chytrý motor s high-tech úrovní a s prvotřídní hospodárností.”

Dvoulitrový motor modelu Honda S2000 pokračuje v překonávání výkonů všech  svých konkurentů v kategorii 1,8 až 2,0 litry a pro popis tohoto motoru se zcela běžně používají slova jako nesmrtelný, absolutní legenda  a fenomenální měrný výkon.

Od doby, kdy byl systém IMA zabudován do prostorného čtyřdveřového modelu Civic, dominuje tento vůz stále ve své třídě vozidel s motory o objemu 1,0 až 1,4 litru. Od jeho uvedení na trh v roce 2002 bylo prodáno na celém světě více než 40.000 vozů Civic IMA.

Firma Honda je opět řazena mezi výrobce nejlepších motorů na světě, když ze 72 možných ocenění jich v průběhu šestileté historie tohoto každoročního hodnocení získala 19. Porotu tvoří 56 špičkových motoristických novinářů ze 24 různých zemí. Motory jsou oceňovány formou přidělování bodů, vycházejících z parametrů jako jsou hospodaření palivem, hlučnost, hladkost chodu, výkon a ovladatelnost.

Ocenění 2000 2001 2002 2003 2004
Nejlepší hospodaření palivem

Insight
IMA 1.0 Insight
IMA 1.0 Insight
IMA 1.0 Civic
IMA 1.3 -
Do 1 litru Insight
IMA 1.0 Insight
IMA 1.0 Insight
IMA 1.0 Insight
IMA 1.0 Insight
IMA 1.0
1,0 – 1,4 litru - - Civic
IMA 1.3 Civic
IMA 1.3 Civic
IMA 1.3
1,4 – 1,8 litru Accord
1.8 - - - -
1,8 – 2,0 litru Honda S2000 2.0 Honda S2000 2.0 Honda S2000 2.0 Honda S2000 2.0 Honda S2000 2.0
Motor roku Insight
IMA 1.0 - - - -
 
Výroky porotců

Do 1 litru: Honda Hybrid 1,0 IMA (Insight (68bhp))

“Jeho důmyslné konstrukční zpracování září mezi ostatními vozy jinak konzervativní skupiny”
Brian Cowan, nezávislý

“Hybrid Honda IMA je velmi inteligentní  high-tech motor s prvotřídní hospodárností”
Peter Nunn, nazávislý

“Většinu věcí dělá dobře a pokud jde o soupeření v zelené ekonomii, shlíží na ostatní z výšky”
Paidraic Deane, Irish Auto Trade Journal

1,0 litr až 1,4 litru: Honda Hybrid 1,3-litry IMA (Civic (93bhp))

“Jde o křížení jednoduchým, ovšem velmi účinným způsobem. Honda dále vylepšuje své velmi chytré nápady” Brian Cowan, nezávislý

“Honda pokračuje ve vedení v oblasti malých hybridů, vnášejících do třídy snadno dostupných  vozů vynikající  hodnoty měrné spotřeby paliva”
Van Tune, televizní kanály NBS a ESPN

“Je to stále nejpokrokovější malá jednotka,” Yu Ohkawa, NAVI

“Hybrid Civic IMA je pojmem označujícím jednoduchý, rychlý, hospodárný a ekologický vůz. Zbytek světa následuje až za ním.” Mikail Podorozhansky, Autoreview

1,8-litru až 2-litry: Dvoulitrová čtyřválcová Honda (S2000 (Europe/Asia) (240bhp))

“Nesmrtelný; není nic pod dva litry, co by se s ním mohlo měřit. Výkon a ovladatelnost budí absolutní respekt”
Arturo de Andres, Autovia

“Lidé budou o tomto motoru snít ještě v příštích desetiletích – je to absolutní legenda”
Graham Johnson, UK & International Press Automotive Magazines

“Miluji Hondu S2000 kvůli  jejímu sportovnímu motoru s vysokootáčkovými parametry”
Thomas Hyan, Automobil Revue

“Fenomenální měrný výkon, neochabující ani při 9.000 otáčkách za minutu a jeho chytrý systém VTEC, který poskytuje skvělé jízdní vlastnosti a vrcholný zážitek. Řidiči dává to nejlepší z obou světů – co víc ještě můžete očekávat?" Hormazd Sorabjee, Autocar India

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků