Motory FSI v Octavii mohou spalovat Natural 95

142 komentářů

Jirina
19. dubna • 13:38

Když vydim ten výčet dílů u FSI, tak si říkám, že oprava nebo výměna vejfuku bude sakra drahá záležitost.

Niemand
20. dubna • 1:11

Stejne draha, jako u jinych automobilu (obdobne cenove kategorie). Vymenite jen to, co je vadne, ne vsechno.

Honza
19. dubna • 12:32

když nevyužívá při nízkém zatížení vrstvenou směs? To je snad hlavním (ne-li jediným) důvodem zavádění téhle technologie? Používá-li homogenní směs, je to IMHO ekvivalentní nepřímému vstřikování. Je snad potom jedno, kde směs vstřikuji, jestli do sacího potrubí nebo do válce. Naopak při vstřiku do sacího potrubí se lépe promíchá.

 

To Leonardo - svez se Mondeem TDCi a Passatem TDI 96 kW a přestaneš říkat, že diesely od Ford za nic nestojí. TDCi je daleko tišší s plynulejším zátahem. Koneckonců i poslední testy A3 s 2.0 TDI zmiňují, že je v tom kravál.

Petr Broža
19. dubna • 16:59

2.0 TDI je v Golfu a Octavii odhlučněno lépe než v A3; A3 je extrém, při 3000 ot. je tam takový hluk, že se s tím skoro nedá jezdit...

Honza
19. dubna • 22:25

Mea culpa, sám jsem to zavedl, kam jsem nechtěl. Tak zpátky na stromy. K čemu je potom to přímé vstřikování?

Petr Broža
19. dubna • 22:47

Pokud plní svůj původní cíl, tedy vrstvené spalování, pak snižuje spotřebu; pokud svůj původní cíl neplní, v podstatě k ničemu.

petous
21. dubna • 10:49

Ne jen ke spalování chudé směsi. Např. Alfa má 2.0 JTS, ta chodí víceméně na stechiometrický poměr a význam to má : o 10-15% vyšší krouťák i výkon při nepatrně snížené spotřebě, přímovstřik je odolný proti klepání, lze bezpečně zvýšit kompresní poměr až na 12.5:1 (Mitsi GDI na BA95!). Vstřikované palivo chladí vnitřní prostor, takže motor má možnost nasávat více vzduchu, regulace výkonu je možná i kvalitativně (to už je chudá směs), tudíž je více otevřená škrtící klapka a sníží se pumpovní ztráty, atd. FSI má velký vývojový potenciál do budoucna, z prvních vlašťovek nemůžete odsoudit celý systém. Ideální je kombinace přímý vstřik + valvetronic (BMW V12), odpadne část škrtících ztrát, možnost odpínání válců atd. Kdyby byl přímovstřik k ničemu, tak se do toho nebudou všichni hnát, dneska už to používá Mitsubishi, Toyota, Renault, PSA, Ford, VW, Alfa Romeo, Honda a Opel představily prototipy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dypsy
27. dubna • 20:20

Sleduju tohle forum a čekám až sem napíše někdo jako Ty plně souhlasím,je to začátek vyvoje této technologie i když vývoj trvá (hlavně v Japonsku) několik desetiletí . Myslím že prodej v Česku nebude záležet ani tak na ceně paliva ale na ceně těchto motorů a příslušenství včetně servisu a na kvalitě paliva dnes u nás dostupné ne tolik na oktanovém čísle.

Leonardo Cupranek
19. dubna • 15:08

A A3 je kraval proto, ze je to spatne odhlucneny. I v malinkate FabiiRS je to odhlucneno lepe.

Ja nerikal, ze VW ma v dieselech navrch proto, ze 1.9 TDI 96kW je lepsi, nez TDCi 96kW. Jen jsem ukazoval, ze VW ma naskok ve vyvoji a ze TDI 96kW tu bylo podstatne drive, nez TDCi 96kW. Dokonce si myslim, ze i 1.9 TDI 110kW tu bylo drive, nez TDCi 96kW.

A 2.0 TDI 16v je vykonove opet uplne jinde - protoze zakladni varianta ma 103kW a silnejsi ma 136kW. Kterej dvoulitrovej diesel (od Fordu) to ma? Naskok VW v dieselech jsem taky dokumentoval na ostude a  bide, kterou provedli s Jaguarem. Teda sorry, kdyz uz nejakeho jelena napadlo delat Jag ve verzi combi a s dieselem, tak mohli udelat alespon neco, co stoji za to (combi BMW 330d, Audi A4 2.5 TDI Avant, ...). Je proste smutne, ze fordovic koncern nemohl nabidnout Jaguaru lepsi naftak, nez dnes jiz podprumerne vykonny ctyrvalec. Myslim, ze nadrazenost VW nad nejakym Fordem v naftacich dokazuje existence vetsich motoru jako 2.5 V5, 3.0 V6, 4.0 V8 a 5.0 V10 TDI.

XP
19. dubna • 15:49

2.0 TDI 103 Kw  je základní varianta a tu můžeme přirovnat k 1.9 TDI 66Kw

2.0 TDI 136Kw můžeme přirovnat k 1.9 TDI 85Kw.

Jsem si jist že další verze a ještě silnější něž 136Kw příjdou. Je to jen otázka času a rychlosti konkurence dohánět tento výkonový náskok VW, kterej tu ať chceme nebo neceme je!

Odhlučnění je jiná věc. V A3 je skutečně mizerně odhlučněn. Zatímco v Octávii už je asi výtečne. Alespoň podle to co jsem četl na Auto.cz kde napsali.:
Jízda – 2.0 TDI
Hlavním dojmem ihned po nastartování bylo výborné odhlučnění a utlumení vibrací – subjektivně lepší než v Golfu se stejnou motorizací. Krátká jednička a dvojka umožňuje protočit při prudším rozjezdu kola hned dvakrát, těžší zbylé převody dávají potom vyniknout výbornému kroutícímu momentu 320 Nm, který je z velké části k dispozici již od 1.500 do 2650 otáček. Díky velmi dobrému odladění nepolevuje zátah až do 4.500 otáček. Výborné vlastnosti agregátu, především široký rozsah použitelných otáček, nám připomněl Accord i-CTDi, který jsme testovali o týden dříve a jenž je považován za současnou špičku mezi vznětovými čtyřválci.
Zvláštní zmínku zaslouží šestistupňová převodovka – bezchybně sladěná s charakteristikou motoru. Řazení optimálně dlouhou a příjemně masivní řadicí pákou jde velmi lehce a přesně. Nezaznamenali jsme neduh, známý ze stávající Octavie – nedokonalou synchronizaci některých převodů (2., 3. a zpětný chod), projevující se občasným zadrhnutím řadící páky při přeřazování.
Nadšení z tohoto pokročilého tédéíčka trochu kalí předpokládaná vysoká prodejní cena, která v době psaní tohoto článku nebyla dosud zveřejněna.

Leonardo Cupranek
19. dubna • 16:15

To prirovnani je asi trochu prehnane. 2.0 TDI se lisi tim, ze ma o trosku vetsi kubaturu a ze ma 16 ventilu. Ja bych spis byl pesimista a rekl bych, ze 2.0 103kW odpovida 1.9 96kW a 2.0 136 kW odpovida 1.9 TDI 110kW. Protoze na vyssi vykony tu uz bude petivalec 2.5 V5 TDI - tezdo predpokladat, ze by (byt jen z marketingovych duvodu) bylo mozne, aby 2.0 ctyrvalec mel vetsi vykon, nez 2.5 petivalec (natoz 3.0 sestivalec, atd...). Asi by pak mene lidi kupovalo drazsi vicevalec.
Takze dalsiho posunu nad 136kW u dvoulitru se dockame asi az s prichodem biturba do bezne seriove vyroby.

XP
19. dubna • 16:19

Není to dlouho, kdy v Pssatu byl 2.5 TDI 110Kw a v Golfu 1.9 TDI 110Kw.

Nechápu, přoč do lehčího Golfa povolili dát 1.9 TDI 110Kw a do Těžšího Passata poure 1.9 TDI 96Kw?

Uvidíme, podle mě se za tři roky ukáže silnější verza tohoto motoru (2.0 TDI)

Je nějakej jinej 2.0 v naftě kterej se blíží výkonu 136Kw jako ma 2.0 TDI? Kromě 2.0d 120Kw od BMW?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
19. dubna • 16:45

Jsou vykonnejsi naftove dvoulitry : prave s tim biturbem. Experimentuje s tim treba Opel, planuje to i BMW. Ale o seriove aplikaci zatim nevim.

Myslim, ze 2.5 V6 TDI melo 114kW. A jen tesne se minuli - pomerne brzy 2.5 V6 TDI posililo a opet se od 1.9 TDI 110kW vzdalilo.

Do "tezsiho passata" nedavaji "pouze 96kW", ale prave to 2.5 TDI.  Rozdi je v tom, ze 96kW je v passatu stredne vykonny diesel, kdezto 110kW je v golfu nejvykonnejsi diesel.

To je stejne, jako ze se do passatu ci Audi A6 nedava spickovy benzinak 1.8T 165kW, ale radeji se tam da daleko vetsi sestivalec o podobnem vykonu. Neco jineho je totiz nabrousenej motor ve spickove verzi maleho auta a neco jineho je klidnej a vyvazenej sestivalec v limuzine. Tam uz neni vykon to hlavni, jde o "kultivovanost".

XP
19. dubna • 17:21

V Passatu měl 2.5 TDI 110Kw a v Superbu 114Kw.

Jo to je pěkný že Opel experimentuje a BMW plánuje, ale Vy víte s čim experimentuje a plánuje VW? Chci tim ukázat prostě skutečnost že VW je výkonově vždy o něco napřed. A bude 2 roky, než se se stejně výkonym dieselem objeví konkurence.

Leonardo Cupranek
19. dubna • 17:57

No ja se hadat nebudu, jsem s 1.9 TDI 110kW docela spokojen.
Ano, casem urcite prijde jeste vykonnejsi varianta TDI 2.0, ale az v dobe, kdy se posune i 2.5TDI do vyssich vykonovych sfer, aby si nekonkurovali. Kdysi se opravdu delal 2.5 TDI 110kW, ale to uz je pomerne davno (je to soucasnik 1.9 TDI 66 a 81kW). Ted se do Passatu dava 2.5 V6 TDI bud 120kW, nebo 132kW. Takze 1.9TDI 110kW a 2.5TDI 110kW se na trhu moc nepotkavali. Takze az bude mit 2.5 V5 TDI treba 180kW, pak prijde treba ctyrvalec 2.0 TDI 16v BiTurbo 150kW. Ale dost pravdepodobne se ani nepotkaji ve stejnem modelu - nadupany ctyrvalec proste do Phaetonu nedaji, i kdyby mel 200kW.

XP
19. dubna • 18:22

Kdo by taky nebyl s 1.9 TDI 110Kw spokojen? Vysoký výkon, nízká spotřeba. Tednhle motor patří spolu z BMW 2.0d 110Kw ke světové špičce.

Leonardo Cupranek
19. dubna • 18:33

No, nizka spotreba zrovna ne - na stare TDI 81kW asi nic nema, ale vzhledem k vykonu primerena.
Dobry je, ze na rozdil od vetsiny aplikaci TDI 96kW ma 110kW vzdy chladic oleje .

XP
19. dubna • 18:38

myslel jsem oproti třeba 1.8 turbo 110kw. Já jezdím právě s TDI 81Kw a ta spotřeba je krásná a jede to taky

Leonardo Cupranek
19. dubna • 19:00

A to 1.8T je v podstate uspornej motor (vzhledem k vykonu).

Znam tri lidi s TDI 81kW. Vsichni to maji cipnute na 103kW. Vsichni tri jezdi na bionaftu. Vsichni uz maj najeto okolo 100000km. Jeden ma dlouhodobej prumer 4.5 litru (to je setrilek) ostatni dva lehce na 5 litru. Zadna porucha, zadne potize, v kopci Lodenice-Rudna to ze 130ti dole rozjedou na 200 nahore. Proste pohodovej motor. Bohuzel uz je v podstate minulosti a nahrazujou ho ruznejma variantama TDI PD - utlumenejma 74 a 77kW a neutlumenejma 96kW. Ale ta spotreba uz nikdy takova nebude a PD je navic ponekud hlucnejsi. Je to skoda - do historie odchazi opravdu skvelej motor. Cest jeho pamatce .

XP
19. dubna • 20:15

Moje potvora má už taky 100tkm. Chtěl jsem jít do Chipu, ale mám z toho strach. A vybízí se mi otázka, až to budu prodávat, tak jestli bude mít s chipem nebo bez chipu větší cenu. Ná bionaftu jsem jel asi jednou a už nebudu, protože na ní platí pouze 5%daň, takže je pro mě vlastně dražší.

Leonardo Cupranek
19. dubna • 21:18

Kdo se boji s..e v sini     Ne - to je proste na zvazeni kazdeho. Ale 103kW mi neprijde az tak moc na 1.9 TDI. Ja z nej taham 144kW a taky to drzi. Zamcan z nej taha 235kW.....      ....a to uz je asi horsi )

Uz jsi menil trysky? Doporucuje se je ve 100000 menit. Ne ze by to narizoval vyrobce, ale uz hure rozprasuji a ty vetsi kapicky tam pak delaj paseku. Nehlede k tomu, ze muzes menit za daleko lepsi trysky, nez jsou ty seriove, a tak si i bez chipu velmi bezpecne trochu vykonove polepsit - ty lepsi strikaji uplne stejne mnozstvi paliva, jen ho daleko lepe rozprasuji (jemnejsi kapicky).

Jinak chip muzes brat jako ze muzes jit s plynem jeste kousek dal za zarazku - jako by se ti ten spunt posunul dal do podlahy. Dobrej chip se projevuje az pri vyraznejsim seslapnuti pedalu (za polovinou). Kdyz tedy ten navyseny vykon nevyuzivaz, je vliv na zivotnost nulovy - a proste tam mas rezervu pro pripad, ze potrebujes rychle zmizet z nejake nebezpecne situace (treba pri predjizdeni).

Za chvili budeme diky Spidle muset jezdit na bionaftu uplne vsichni ;-((

 

Šumík
19. dubna • 23:46

Takže, když já mám ve svém TDI 66kW nalítáno pomalu 120tis. km, tak už bych měl uvažovat o nových tryskách??!! a jak poznám, že ty staré už nejsou OK? Nekouří to náhodou takovým bílým kouřem? A kolik vůbec stojej ty nový, slyšel jsem že všchny čtyři trysky vyjdou okolo 16-20 táců, nejdaj se nějaký sehnat mimo(přeci nevyhodím zbytečně prachy, co kdybych to za půl roku prodal). A nakonec dotaz, když dám trysky s větším průměrem vstřiku, nemusí se změnit nastavení ŘJ, vstřikuje se víc paliva, ne?

Ufff, sorry, že mám tolik dotazů, ale budu ti vděčnej, když mi je zodpovíš...   

Leonardo Cupranek
20. dubna • 1:48

Jakej rok vyroby to TDI je? Pokud je to novejsi (alespon 2000), tak se od TDI 81kW lisi pouze tryskama a softwarem. Takze je mozne tam dat trysky z TDI 81kW, nebo dokonce jeste lepsi.

Tady doporucujou (nekde v diskusi) menit je pri cca 100000km jako prevenci poskozeni motoru:
http://dieselpower.cz/index.php?page=tdi_injectors&PHPSESSID=3a7cbefc789b0b8c0347b5178d3d5ac4

16-20 tacu stojej snad cele vstrikovace, trysky jen asi 8000 - takze kdybych mel klasicke TDI, urcite bych to vymenil.

Ano, pokud se dji trysky s vetsim prutokem (z TDI 81kW), mel by se zmenit i SW. Ale existuji i trysky se stejnym prutokem, ktere jsou ale vyrabene nejakou lepsi a presnejsi technologii, ze stejne mnozstvi paliva lepe rozprasuji.

Ale ja o tom tolik nevim, protoze se me to bohuzel netyka (na PD nic takoveho zatim neni). Ale na www.DieselPower.cz se v diskusich da najit hodne informaci a hlavne praktickych zkusenosti. Jen clovek musi odfiltrovat ty extremni pripady, jako nahrazeni celeho vyfukoveho potrubi (vcetne katalyzatoru) tlustou rovnou rourou.

Šumík
20. dubna • 13:17

Mám novej model Octávky(2001-facelift) , jeden z prvních, vyrobený v září roku 2000. Koukl jsem se na ty informace a není to špatnej nápad zvýšit výkon pouze tryskami, tak pokud to budu někdy měnit, tak na to budu pamatovat, jinak díky....

Leonardo Cupranek
20. dubna • 13:22

To je ta 66kW? Overoval sis, ze uz ma VTG? Od nejakeho modeloveho roku ma i 66kW TDI VTG, jen mam pocit, ze do Skodovky to dali o neco pozdeji, nez do jinych koncernovych aut. Ale uz by to tam meli davat docela dlouho.

Cetl sis o tom neco na tom www.DieselPower.cz? Urcite si napred zjisti podrobnosti a poohlidni se po zkusenostech lidi, co ten "upgrade" provedli - ja s tim mam nulovou zkusenost.

 

Šumík
20. dubna • 20:30

Jestli tomu dobře rozumím, tak VTG je proměnná geometrie lopatek, ne?? A kde je to napsaný? Na dieselpower se mrknu později...

Jenom mimochodem, nechce se mi to nějak hledat, ale jak poznám, zda jsou trysky v hajzlu(zvuk, akcelerace, kouřivost??)

Leonardo Cupranek
21. dubna • 8:05

1) Podle typu turba. Melo by to byt nekde napsane - minimalne na nem. Ale taky podle roku vyroby - od nejakeho data maji i vsechny 66kW TDI take VTG - na tom DieselPower to pujde zjistit urcite, dotazem v servisu asi take

2) Netusim

Jogurt
20. dubna • 21:16

Podívej se na turbo. Jestli je na něm podtlakový regulátor..jako kdysi na rozdělovači u stodvacítky, jen třikrát větší - tak máš turbo s VTG. Taký oný bazmek s táhlem, vede do toho hadička.

Leonardo Cupranek
21. dubna • 8:07

Ale ono to VTG je tam spise kvuli emisim, nez kvuli vykonu. I do motoru bez VTG ma asi smysl dat lepsi trysky.

XP
19. dubna • 21:56

Trysky jsem neměnil. Nic jsem až do teď netušil. Věděl by jsi o nějaky stránce, kde bych se o těch lepších tryskách dozvěděl víc?

Právě se obávám, že chip se neprojevuje až při výraznym sešlápnutí pedálu, ale od začátku. Prostě celá mapa je jiná. Kdyby se projevoval dejme tomu od poloviny, tak do toho jdu hned. Ale v diskusích lidi píšou např. že se jim zvýšila hlučnost oproti sérii a to je podle mě průser. Protože tam je nastavenej dřívější počátek vstřiku a to znamená že jde motor o půlku přív do kytek. Takže to je při životnosti TDI cca 250tkm. Ale docela zajímavý mi příjde provedení, že máš tlačítko a po stisku se ti spustí druhá ŘJ a máš vyšší výkon. Pak to zas vrátíš, když to nepotřebuješ.

P.S. Doporučil by jsi mi nějakou seriozní firmu na chiptuning se kterou máš skušenosti?

dypsy
27. dubna • 19:21

Jo dopoporucim www.abt-sportsline.de jinak to co je tady nic moc  a s tryskama??????  kam na ty informace chodíte?????

Leonardo Cupranek
27. dubna • 20:09

A kam na informace chodite vy?  Jezdite si pro ne do rajchu?  Pokud jste ochoten zaplatit 3x tolik za stejnou sluzbu jen proto, ze budete mit na dodaku napsano "Made in Germany", tak dobre vam tak. Ale nakonec nic proti ABT - urcite to je jedna ze solidnich firem.

Co treba toto: http://dieselpower.cz/index.php?page=tdi_nozzles_guide&PHPSESSID=167149ff3a4ec6826bba7068f9349f41  ???

Rika vam neco jmeno renomovane firmy Fratelli Bosio?

dypsy
28. dubna • 18:23

Stejná služba to rozhodně není .

Ps:FRATELLI BOSIO  už jste je někdy zkoušel????

Co říkáte brzdě a rozdílům.

Leonardo Cupranek
28. dubna • 18:42

Mate pravdu, stejna sluzba to urcite neni - lepsi firmy u nas totiz dokoce nabizeji individualni doladeni datovych map podle vaseho konkretniho motoru (kazdy motor je jiny, kazda jeho soucast ma v ramci tolerance odchylky). Ale samozrejme existuji u nas i horsi tuneri, kteri tomu moc nerozumi, nekde ukradli obsah cipu a jen to tam ted lidem kopirujiu. Jsou to vetsinou tunerske firmu vznikle jako "vedlejsi cinnost" nejakych pocitacovych firmicek a ne jako dalsi cinnost nejakeho zavedeneho servisu specializovaneho na ladeni motoru.

Fratelli Bosio jsem bohuzel nemel tu cest vyzkouset, protoze az doted delali trysky pouze pro klasicka TDI (ne PumpeDuse), tedy pro verze 66 a 81kW. Ale letos planuji uvest nejaky produkt pro PD, takze uz se tesim. A myslim, ze mi prijde opet vhod nechat si motor individualne otestovat a naladit - ne ze by to po zmene trysek nejelo s puvodnim chipem, ale je lepsi, kdyz se provede fyzicky zasah do motoru (vyfuk vcetne svodu, kit sani, nove trysky) optimalizovat ridici jednotku s ohledem na tyto zmeny.

Leonardo Cupranek
20. dubna • 1:37

No to samozrejme zalezi na tom, jakou mapu si tam nahrajes. Muze pusobit hned, muze az od pulky. Muze byt optimalizovana hlavne pro co nejvetsi kroutak, nebo naopak pro co nejvetsi spickovy vykon (coz je to, o co lidi nejvic stojej, ale je jim to nejmin uzitecne).

O chiptuningu i o tryskach se dozvis ledaskde, zkus treba www.DieselPower.cz. Urcite se tam v diskusich probira i to, ktere firmy jsou dobre.

 

XP
20. dubna • 20:58

Leonardo Cupranek.: Díky za tip a informaci

Leonardo Cupranek
21. dubna • 8:06

Neni zac

petous
19. dubna • 10:52

Podle článku soudím, že v technologii FSI není ani tak problém s oktanovým číslem 98/95 ale s obsahem síry, podle staré normy měla 95ka cca 200 nebo 300ppm, německá 98čka je bez sirná (?

Petr Broža
19. dubna • 16:57

Technologie vrstveného spalování FSI vyžaduje vysokooktanový benzín, aby se zabránílo "klepání". Víceoktanový benzín také umožňuje lepší zapálení chudší směsi. To jsou dle mého názoru důvody, proč se má používat BA98. Příliš jsem problematiku přímovstřiku nestudoval, ale asi na to mrknu do hloubky.

Root
19. dubna • 10:08

Tak nejak me tenhle problem stejne vubec netankuje. Bud si zase koupim turbodiesel, nebo nejaky stary velkokubaturni benzin (min. 3.0 V6) a do nej prijde LPG. Takze problem kvality, typu a ceny benzinu jde uplne mimo moji malickost...

Martinoslav
19. dubna • 10:24

Trilitr sestivalec na plyn

Juj, no to bude lahudka

Rada
19. dubna • 10:45

To jsi toho ještě neviděl. Mrkni na auto.cz/motorbar Jeden tamní štamgast s nickem Zadek524 jezdí k velké spokojenosti s MB124W 5 litr a je jich takových víc a s větším objemem (Ameriky). Jde to samozřejmě i do novějších aut i s turbem, ale musí se to umět, což řada firem neumí (jejich know - how skončil na úpravách karbecových škůdek a lad). Mimo běžnější Oktávky 1,8T (maji upravenou kamoš) jsem četl i extrému Subaru Impreza WRC.

Pista
19. dubna • 12:30

Off Topic - Zaujimal by ma LPG vo Foresterovi alebo Outbacku (pripadne novej CR-V) - videl to niekto oficialne?

Carlos
19. dubna • 13:28

to Pista: od dubna nabizi dealer ificielni prestavbu modelu Forester za cca 40 000,-. V sobotu jsem si ho koupil, bez LPG a jsem zatim jenom nadsen. Subaru je proste vynikajici.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Miloš Hernych
19. dubna • 22:43

Nebylo to v Liberci? V sobotu jsem tam jedno předávání klíčků k Foresterovi ve dvoře za prodejnou zahlédl...

Carlos
20. dubna • 7:49

to Milos: jo to sem byl ja, Forester je skvely vuz, jsem opravdu spokojenej.

Pista
19. dubna • 16:36

No to je velmi potesujuce info. Robim rocne daco okolo 40 000, napriec byvalou CSSR (:)), a aj v zime, kedy ma serie sucasny predohrab + kusok po nemecku. Niekde som natrafil na info, ze Legacy je (bolo) neznicitelne - pri vytvalostnych skuskach na ovale svojho casu daco okolo 600 000km ... Plus sa casto pouziva(lo) v nasich podmienkach na tahanie privesov s burackami zo zapadu. Az na tu spotrebu ideal. Riesil by to ale spominany LPG. Ina moznost je diesel, ale nejak neverim modernym z tovarne vytunenym HDi, TDi, TDCi ... To ale tak medzi nami - offtopic.

Rada
20. dubna • 12:02

Subaru je opravdu držák. Pokud jde o tu úpravu na LPG, tak fakt to každý neumí a na motorcafe je taky popsáno pár nářků od těch co jim úpravci dost zmršili auto. Ten co to dělal Zadkovi524 na MB W126 je nějaký borec z Brna. Když se zeptáš přímo Zadka, tak dá kontakt.

vedeni
19. dubna • 10:06

Takze vysledkem je jenom drahej motor, kterej ve finale jede jako starej. A to se vyplati! Potrebuje snad fordovsky SCi 98cku? Mam za to, ze ne. VW proste benzin neumi. (Naftu taky ne). Viz BMW x20d vs. 2.0 TDI. Nebe a dudy.

Petr Broža
19. dubna • 16:54

Ford Mondeo 1.8 SCi jezdí na Natural 95.

Leonardo Cupranek
19. dubna • 11:54

S tou kritikou FSI souhlasim. 2.0 FSI 110kW jede hur, nez 1.8T 110kW (horsi prubeh). A to se 1.8T 110kW dava snad uz jen do Skodovek, standardem je 132kW verze, na kterou se FSI nechyta ani nahodou a to nemluvim o 154 a 165kW verzi.
Ale s time dieselama je to fakt dobrej for. Ano, diesely BMW jsou tradicne skvele (ale stejne jako VW). Tvrdit, ze VW diesely neumi (a ze snad najakej Ford ano) je fakt smesne. V dobe, kdy Ford s vypetim sil prisel s 2.0 TDCi 96kW, melo VW 1.9 TDI 96kW uz davno, dokonce meli i 1.9 TDI 110kW. A ted ma 2.0TDI 16v 103 a 136kW. Co ma proti tomu Ford? Kulovy. A nema ani TDI peti, sesti, osmi a desetivalec a tak i do toho prefaceliftovaneho Mondea (Jaguar X-Type) museji davat trapnej nejedouci ctyrvalec 96kW. To image Jaguaru fakt pomuze, kdyz i do neprestizniho Passatu se dava V6 TDI a do nejmensiho BMW 3.0 V6 diesel. Za chvili se do maleho lidoveho Golfu bude davat 2.5 V5 TDI a Jaguar bude mit podprumerne vykonny ctyrvalec. To si teda Jag prechodem pod Ford fakt pomohl. To by fakt image Jaguaru utrpelo daleko vice, kdyby se tam misto Fordovic zhebliny dalo TDI  2.5 V5, 3.0 V6, 4.0 V8, nebo 5.0 V10, co?

TechMaster
22. dubna • 1:35

Ford jsou odjakživa největší Mrdky, to je sand každýmu chytrýmu člověku jasný. Znám sice pár debilů, co se mi snažej tvrdit, že Ford je dobrej :))))))), ale ty se mi taky snažej tvdit, že škorpio 2.9 zrychluje na 100 za 8s. Někteří mi dokonce tvrdili, že pod 4 s ))))))))))))))

Fordy jsou vskutku na hovno (kromě závoďáků a některejch (hodně málokterejch) americkejch variant)

jenoslav
19. dubna • 11:38

Já mám přesně opačný názor

igor
19. dubna • 10:01

Myslím, že okolo celej problematiky sa robí zbytočne veľké "haló":
Pre pôvodné FSI motory bol určený benzín N98. Vzhľadom na u nás nižšiu kvalitu benzínu N98 a jeho podstatne vyššiu cenu a teda nižšiu rentabilitu, VW pristúpil k SW úprave riadiacich jednotiek motorov FSI. A preto je už v súčasnosti pre všetky motory FSI (zatiaľ ešte okrem 2.0FSI) štandardne odporúčaný benzín N95, dokonca aj priamo v nových Golfoch. Na požiadanie vám servis vie bezplatne upraviť pôvodnú RJ motora (robí sa obyčajný flash RJ) tak, aby bolo možné bez akýchkoľvek následkov tankovať N95. Píšem z vlastnej skúsenosti, naše Polo absolvovalo spomínaný flash, a jazdí na N95 (pričom nálepka na krytke nádrže zostala pôvodná t.j. s nutnosťou tankovať len N98), aj manuál k auto píše o nutnosti N98 a spomína N95 len ako krajný a núdzový prípad.
Schválne, ktor neverí, nech si to overí u VW CZ alebo SK! Myslím že by to bol aj dobrý typ na článok - stanovisko VW k celej problematike N95 vs N98 u FSI, hm?

Joe Kolaloka
19. dubna • 9:02

Vyšší cena 98 proti 95 o 3 Kč je jen dočasným folklórem českých prodejců a to jen některých. Včera jsem například v Pardubicích u několika značkových stanic viděl N95 za 25,90 a N98  za 26,90, samozřejmě to nebylo u klasických  zdvihačů cen t.j. Shellu a červené Benziny.

Takže pláč kvůli N98 není až tak úplně na místě. Všechen benzín je drahý, nejen N98.

back
19. dubna • 9:56

Za několik let, až se FSI motory u nás rozšíří a N98 se bude prodávat více než N95, tak cena 95 a 98 bude téměř stená. Budoucnost VW je již jenom v N98. Nevím o tom, že by se měli vylepšovat motory na W95 ( chtěl jsem napsat N95 ).

Dušan D.
19. dubna • 16:24

Benzínové motory nedělá jen VW. Možná naopak požadavek na N98 sníží prodeje takových motorů. Asijští výrobci dělají běžné benzínové motory vesměs pro N91, asi proto, že je chtějí prodávat i v USA.

Petr Broža
19. dubna • 10:04

V podstatě už dnes mnohé motory VW (mimo FSI) mají doporučený benzín Natural 98, jde např. o 1.4 74 kW, 2.0 96 kW, osmiválce apod. Takže pokud BA98 skutečně zlevní a bude stát cca jen o 30 hal. více než BA95 (takový je rozdíl mezi BA 91 a 95), tak skutečně nebude co řešit.

Martinoslav
19. dubna • 10:19

No ja si myslim, ze se spis zvedne cena Naturalu 95 na uroven o neco malo nizsi nez Natural 98  Pak bych doporucoval prestat jezdit, protoze sice FSI bude zrat min, ale ceny nam sezerou kapsy a Spidla si bude libovat jak dobre zaplnil statni pokladnu. Proste komunismus jak vysitej... Ach jo...

Leonardo Cupranek
19. dubna • 8:54

 

aquila
19. dubna • 12:55

hm cize motor od VW nezklamal. MB mal 2.0 uz starej genreacie o vykone 100kW (napr mb c200 do roku 2000). novy ma vykon 120kW. a nikto to ani nemusi prezentovat ze to je nejake FSI ..

TechMaster
22. dubna • 1:26

MB 2.0 je pěkná plečka - měl jsem tu čest se svézt. To auto je na to moc těžký...

P2M
19. dubna • 19:07

A to není dvoulitr ale 1,8, v modelu W203 s kompressorem umí až 145kW.

TechMaster
22. dubna • 1:26

MB 2.0 je pěkná plečka - měl jsem tu čest se svézt. To auto je na to moc těžký...

Petr Broža
19. dubna • 8:59

Např. Např. Passat a Audi A4, případně A6 Avant. Jde o pětiventilovou techniku, kterou používá např. 1.8 92 kW nebo 1.8T.

Leonardo Cupranek
19. dubna • 10:11

Sakra a proc davaj do skodovek tu hroznou 85kW variantu?

 

TechMaster
22. dubna • 0:05

Souhlas

PeterL
19. dubna • 11:16

Tiez som si to vsimol uz davnejsie. Zakladnou dvojlitrovou motorizaciou pre cely koncern bol dlhe roky 2,0 85 kW skoro pre vsetky modely. 2,0 96 kW sa ako alternativa vyskytol len v Audi a Passate. Mam dojem ze tento motor sa nie velmi vydaril, pretoze koncern VW ho marketingovo  takmer nepodporoval a cenovy rozdiel oproti 85 kW bol dost brutalny (povedal by som zamerne odradzujuci). Pritom tento motor (96 kW) ma uz tiez svoje roky a ocakaval som, ze bude konkurovat 16 ventilovym dvojlitrom (naladenym na cca. 100kW) ostatnych vyrobcov, ktory tieto motory maju v ponuke pomaly uz 15 rokov.  Mam dojem, ze VW postavil svoj marketing na osvedcenej 1,8T a koncepcie 1,8 16V 92 kW a 2,0 16V 96 kW vysumeli niekam do prazdna ako nie velmi vydarene.

Je to samozrejme len moj subjektivny nazor, ale nestretol som sa este so spokojnym uzivatelom motora 2,0 96 kW. Naproti tomu majitelia 85 kW "zakladu" si po privyknuti na jeho nizsi vykon a priemernu spotrebu 10 -11 litrov chvalia jeho jednoduchost, vydrz a blbuvdornost, ktoru im napr. 1,8T neponuka.

Jirka
19. dubna • 12:19

Já to doplním, měli jsme 2.0 85 kW v Octavii MR 2000, po roce a půl ježdění byla průměrná spotřeba 7,2 l/100 km při běžném ježdění, služební vůz, výkon bohatě dostačoval, v kopcích jezdila lépe než Mondeo MR 97, s 2.0 100 kW, zdálo se nám to divné, ale táhla opravdu lépe. Kde je ta hrozná spotřeba?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
TechMaster
22. dubna • 0:11

Mondeo je taky pěkná mrdka, stejně jako Eskort !!!!!!!!!! Tohle mi nikdo nevymluví, protože o techhle autech mám vskutku přesné informace !

PeterL
19. dubna • 13:40

K tej spotrebe Vam gratulujem, ja jazdim s TDI dlhodobe iba o liter menej (6,2) , asi mate lahku nohu. Nasi klienti, ktori uvedeny dvojliter jazdili (Skoda alebo Passat na operativny lizing) ho po skonceni prenajmu vratili a stazovali sa na vysoku spotrebu a neadekvatny vykon. Ja som uvedene vozidlo (Octavia) soferoval len raz v ramci prevozu (asi 25 km) a spotreba bola 11,3. Cim samozrejme nerozporujem Vase skusenosti - ona je spotreba hodne individualna zalezitost.

TechMaster
22. dubna • 1:24

To teda !!!

Leonardo Cupranek
19. dubna • 12:46

To bude prave tim, ze VW neumi udelat benzinovej motor

VW 2.0 85kW samozrejme nema hroznou spotrebu - prave proto tento motor dali do Octavie misto 1.8 20v 92kW, kterej zral jak zjednanej, takze to auto bylo jako ojetina abslutne neprodejny.

Turbo
19. dubna • 14:26

Ale nezral. Normalne na 92kW. Myslim, ze ta 2.0 85kW je horsi ve vsem(teda asi krome emisi).

Leonardo Cupranek
19. dubna • 14:59

A proc tedy to 1.8 20v 92kW prestali do Octavie montovat?

Vsude se rikalo, ze ten motor nahradili tim slabsim dvoulitrem proto, ze ta osmnactka jede jen ve vysokejch otackach (ma spicatou krivku) a proto hodne zere. Ten 2.0 85kW ma sice mensi spickovej vykon, ale ma plossi krivku, tahne vice od spoda, takze umoznuje drive radit a proto mene zere. To zni logicky, ne?

Naopak Seat je jakoby vice "sportovne ladena" znacka a tak v Toledu tu 1.8 20v 92kW nechali, prestoze zere vic. Stejne tak tam nechali 2.3 V5, i kdyz taky zere vic, nez 1.8T (tedy nechali tom oboji - s vykony 125, resp. 132kW). A za zaklad dali 1.6 16v 77kW, ktera se take musi docela dost tocit. Do Octavie daj jako zaklad 1.4 55kW, ktera sice nejede, ale taky nezere - proste "praktictejsi" pristup.

TechMaster
22. dubna • 0:16

Vskutku jakoby vice sportovne ladeny !!!!! Opět mám detailní informace přímo od zdroje. Bohužel to větší sportovní naladění se projevuje pouze v pletě nabízených motorů a ceně...

Turbo
19. dubna • 15:34

Nejsem marketingovy odbornik Skoda-auto, takze se jenom domnivam:
Ze zacatku ta 1,8 zrala trochu vic, pak ji upravili, ale nalepky, ze zere uz se nikdy nezbavila. Emise taky asi hraly roli. Tak to proste vymenily za, podle me hodne blbej, 2.0/85kw. Proste "prakticky marketingovy" pristup.

Lenka
20. dubna • 9:37

Já s Turbem souhlasím, protože jsem s tímhle motorem už něco nalítal. Je to verze s proměnným sáním (montovaná od konce 97), puvodně jsem ho vůbec nechtěl, ted už má 195.000 km, je naprosto v pohodě, tahne pěkně odspodu, spotřeba ujde (6.000 km po Itálii průměr 7,2 l/100 km). Problém je v něčem jiném, a to je převodovka. Když ve 130 km/h máte lehce pod 4.000 otáček, tak to je brutus, přitom to vůbec není potřeba. Takže když spěcháte, jedete v hrozně vysokých otáčkách a úplně zbytečně, pak jedete za 10. První verze (bez proměnnýho sání) asi fakt špatně tahly dole a převodovku pro ně dali i do těch novějších. Kdyby tam byla 6-ka, bylo by to hodně dobrý auto. Měnili ho jen kvůli hysterii, která se tenkrát rozpoutala - test MFD, prům spotřeba kolem 10,5 , nevím jsk se jim to povedlo. Tahle hysterie trvá dodnes, většinou u těch, kteří v tom nikdy nejeli ...

dup
20. dubna • 10:15

1.8 92kw 'sem mel v koktavce... za pul roku sla pryc. brala 12, nejela. s 1.8t 'sem potom jezdil za 12.5 a to je svezeni o necem jinym

Leonardo Cupranek
20. dubna • 10:28

No, majitelum TDI neni potreba vykladat, jake jsou vyhody turba. Zejmena tem, kteri se jiz svezli v SDI .

Petr Broža
20. dubna • 19:46

Atmosférický nafťák v os. dnes v podstatě dělá jen VW, jinak co nafta, to turbo. Bez turba nafta nejede, resp. jede, ale musí mít od 2.5 l nahoru. Jezdil jsem s dodávkou Kia Pregio 2.7 l a ta prázdná docela šlapala. Zkusil jsem ale Octavii SDI a myslel jsem, že v mám vzadu pět pytlů cementu

TechMaster
22. dubna • 1:23

No, Filcka 1.9 SDI jede (se mnou za volantem) 190 z kopce a 180 na rovině (odhadem). Jo jinak jsem jezdil s kámošovým Fiatem Ducato (automechanik) 2.5 TD se sníženou hlavou o 0,4 a to bys nevěřil co to auto dělalo...

Leonardo Cupranek
21. dubna • 12:38

Nahodou, prave pred chvili me jedna krasne brcalove zelena Octavia SDI predjela. Nemel jsem nejmensi sanci. Byl jsem uz docela urvanej, potil jsem se jako prase a na vic jak na 45km/h jsem to nebyl schopnej rozslapat.

Leonardo Cupranek
20. dubna • 10:11

Tak to nechapu - to je zprevodovane uplne stejne, jako Octavia 1.6 74kW. Ta taky toci 4000 pri 130 - a to ma polovicni vykon.

Na volnobezne otacky na petku to jede 27km/h.

To je proste vyhoda dieselu : ve 130ti toci 2000ot (a pak ze je diesel hlucnejsi, nez benzin - je, ale jen kdyz stoji), na volnobezne otacky jede na sestku 55km/h - cili presne 2x takove zprevodovani.

Clovek by cekal rozdil o maximalne par desitek procent a ono je to o 100%.

Ale vzdyt staly prevod je mozne vymenit, ne? Nebo alespon zmenit prevod petky, nebo pridat sesty prevodovy stupen - to vse je mozne !

Turbo
20. dubna • 10:49

To nejak nevychazi. Jestli na volnobeh jede 27 pri 4000 jede 130, tak kolik otacek ma pri 200?
Nemuzes porovnavat 5st vs 6st a navic rozdil jedne generace.
Tak to ti ten diesel teoreticky muze jet 270?

Leonardo Cupranek
20. dubna • 11:21

Ted ti nerozumim. 1.6 75kW 200km/h preci nejede.

Proc bych nemohl srovnavat 5 a 6 st? Proste muzu! Kdyz si budu vybirat a rozhodovat se mezi 5 a 6st, tak dokonce srovnavat musim!

Ted jsi me uplne zmat. Musim to zkusit znovu. Ted nevim, jestli toci 2000ot pri 130, nebo pri 100. Jak tak premyslim, asi mas pravdu, bude tocit 2000 pri 100km/h - sorry. To by odpovidalo spis. Volnobeh je skoro u 1000ot a jede to neco nad 50km/h, pak by to tedy jelo pri 2000ot neco nad 100km/h, pri 4000ot 200km/h a u omezovace tesne pod 5000ot tech 250 (250 to nejede, nejvic jsem to vytocil na 4820ot a to byla rucicka nekde kousek za poslednim dilkem tachometru, cili neco pres 240).

Alsiik
22. dubna • 20:27

Octavia 74kW točí při tachometrových 200km/h cca 6 000 otáček. To lze vytáhnout na dlouhé rovince. Maximum jsem jel z kopce tachometrových 210km/h a to už je otáčkoměr lehce v červeném poli, které začíná na 6 250... 

TechMaster
22. dubna • 1:12

Octavia TDI66 jede 220 (tachometrove) !!! Jeste nez jsem ji nechal precipovat tak jsem to z ni vytahl na D1 mezi 100 a 150 km z Brna na Prahu z takovyho brutalniho kopce se zatackou (ve 2 lidech 75 + 65 kg) bohužel blíž to nemůžu specifikovat, protože si prostě nepamatuju kde přesně...

Maximální odchylka tachometru Octavie čini +-10 km/h, ale měřil jsem to s kámošem v Opel Meriva a jemu to ukazuje přesně o 1 stupeň míň než v tý mý firemní oktávce zadejchaný...

TDI pro firmu a méně majetné, za to chytré (jako moje firma) RULEZZZ..

PeterL
22. dubna • 8:40

už je to tu zase. 220 km/h na TDI 66 kW. Čéče, ja so svojim TDI 81 kW dosiahnem maximálne 200 km/h tachometrových. Čo podľa mňa asi tak odpovedá maximálke v techničáku 193 km/h (Toledo). Auto má najazdených cca. 50 000 km, takže nie je problém, že by už bolo dýchavičné.

Podľa mňa môže byť maximálka na TDI 66 kW tak okolo 165 - 170, viac asi ťažko. Údaje 200 - 220 km/h znamenajú len jedno - okamžitú návštevu servisu.

LK
22. dubna • 9:01

Přece s tím nepůjde do servisu, aby mu odmontovali jeho quad-turbo bi-intercooler a měl z toho obyč 66kW TDI?

TechMaster
22. dubna • 1:00

Jede dokonce 220 (tachometrově), odzkoušeno.

Turbo
20. dubna • 11:44

Jeje, toho sem se bal. A jsme u diskuze Otavia a 200km/h a ja se ocitl, ani nevim jak, na druhe strane barikady nez normalne.
Tak abych vysvetlil tok myslenek. Ty si tvrdil, ze 1,6 je stejna(prevody) jako 1,8 a ta 200 jede. Vsechno predpokladam tacho, doufam, ze ty taky.
Ad prevodovka: Ale no tak dobre.
Ad diesel. Na sestku to prece na omezovac nedostanes. Aha, ty asi myslis na spalkach.

TechMaster
22. dubna • 1:03

No, jak kdy hele...

Leonardo Cupranek
20. dubna • 12:16

Ano, 1.6 ma asi stejne prevody, jako 1.8 a ta asi 200 jede. A co jsi tim chtel rict? Ze pri tech dvou kilech toci 8000 a ze to rve? Ja uz nepamatuju, o cem ta diskuse byla.

Chces videt fotku, jak je otackomer skoro (ne uplne) u omezovace a tachometr kus za poslednim dilkem, ktery ma hodnotu 240? Neni problem. Ale pokud si ty budes myslet, ze to je na spalcich, tak opak ti dokazu tezko. Pak mam jeste graf z brzdy, ale to je neco jako ty tvoje spalky - konci na 4820 otackach (coz uz je asi u omezovace, ne?) a krivka vykonu je jiz samozrejme davno za svycm vrcholem, vykon klesl na pouhych 110kW a kroutak na cca 225kW. To je ale ten druhy graf s horsima hodnotama (kroutak ma max jenom 411Nm). Asi to je vysokou teplotou (28) a nizkym tlakem (979hPa)

Turbo
20. dubna • 12:56

No chtel jsem rict, ze ta 1,8 konci na 6000 a jede 200, takze nevychazi to tvoje 27-volnobeh 130-4000. A to nevim jestli tech 200 nenastava driv nez v 6000.
Graf na brzde byl na 5-ku ne? A to je jedno, ja ti verim, uz sme to tu za*rali dost.

Leonardo Cupranek
20. dubna • 13:19

Jo, to mas pravdu, brzda byla na petku.

Mam pred sebou tu fotku. Ukazuje:

Rychlost : 247km/h (odhad podle velikosti dilku, tachac konci na 240)
Otacky: 4500ot/min  (tak to neni uplne na omezovaci - cervene pole zacina na 4750ot a mozna to jde vytocit jeste o kousek dal - mam obavy, ze jsem to v zivote nezkusil. Obvykle radim ve 2000ot, pri "sportovni jizde" az ve 3000ot, ale to fakt jen zridka.
Okamzita spotreba: 15,2 l/hod

To vse samozrejme na sestku.

 

 

TechMaster
22. dubna • 1:18

Při sportovní jízdě a se šestikvaltem přeřazuješ už na 3000 ot./min. ?!?!?!?!?

To asi svýho miláčka hodně šetříš... (TDI @ 144KW, 6-speed)

NovoCZ
20. dubna • 10:46

Ta šestka tam dat jde, ale stoji to necelych 50.000 kč, což je u auta s hodnotou kolem 170.000 kč blbost. Nad změnou stálého rozvodu silně uvažuju - převody má 1,8 stejný jako u turba, jenom se liší ve stálém převodu. Čekám že asi brzo odejde spojka (má 195t km), pak by to asi bylo řešitelný, nevím jestli nebude problém s palubním PC a rychloměrem, nevíte někdo?

Leonardo Cupranek
20. dubna • 11:25

No asi je nesmysl do ojetiny za 170 davat sestku za 50. Logictejsi by bylo se poptat na nejakem vrakaci a najit si zachovalou prevodovku z nejakeho noveho zniceneho koncernoveho autaku. Nehlede k tomu, ze na mnoha "Vrakovistich Skodovek" se prodavaji uplne nove dily za zlomek oficialni ceny. Netusim, kde to berou, jestli jim to nekdo krade primo v Boleslavi, nebo co, ale videl jsem tam nakupovat i policajty (myslel jsem, ze tam jdou na staru, ale omyl) - videl jsem to, kdyz jsem si tam za 1800Kc kupoval novou vahu vzduchu, za kterou v servisu chteli 15000Kc.

TechMaster
22. dubna • 0:58

Ono s tou vzduchovou váhou to máš dost na hraně...

Dost záleží na tom z jaký bouračky je. Abys jí za 20000 neměnil...

Leonardo Cupranek
22. dubna • 9:09

Jenze ona nebyla z bouracky - prodavaj tam uplne nove dily (od volantu s airbagem az po satelitni navigaci). Je to asi nejaky smecko, ale ten cenovej rozdil je zajimavej,

NovoCZ
20. dubna • 10:03

Oprava nicku, to je tak když PC používá i manželka ...

Leonardo Cupranek
19. dubna • 15:54

Zajimave by bylo, kdyby k te vymene existovalo nejake "dobove" stanovisko SkodyAuto.

Kazdopadne mam obavy, ze alespon ze zacatku bude nabidka motoru pro novou Octavii v podstate horsi.

Nechapu, proc do nove Octavie nedaj jako zakladni motor treba 1.6 16v 77kW, jako do Toleda (ktere je mensi a starsi).

Taky mam pocit, ze 1.6 FSI nebude adekvatni nahrada za 2.0 (nebude tak tahnout odspoda - coz je blbe hlavne proto, ze nova Octavia bude vetsi).

A stejne tak bych rekl, ze 2.0 FSI nebude plnohodnotna nahrada za 1.8T 110kW (a tuplem ne za 132kW). Uz proto, ze 1.8T zabira hodne odspodu, prubeh je velmi vyvazeny.

U dieselu to neni tak strasne. 1.9 TDI 110kW se do Octavie nedaval vubec a i verze 96kW se tam dava pomerne kratce, takze lide jsou zvykli, ze TOP diesel je 81kW, takze se jim 2.0 TDI 103kW bude zdat jako slusna motorizace. Kazdopadne by ale Octavii slusela silnejsi verze dvoulitroveho TDI, a uplne nejvic nove petivalcove TDI.

I u benzinaku by bylo prima tam videt neco jineho, nez ctyrvalec (a nemyslim tim trivalec ). Neco jako je 2.3 V5 125kW (resp. nejaka jeho novejsi varianta). Do Toleda se dava, ale jelikoz je Seat "sportovnejsi" odnoz, vice mu slusi 1.8T 132kW a prave vyrovnany a kultivovany 2.3 V5 by sedel k rodinne, bezpecne a vyrovnane Octavii.

TechMaster
22. dubna • 0:19

Naprostý souhlas. Až na ten sportovní Seat! Jsou to pouze marketingové hříčky!

Petr Broža
19. dubna • 20:41

Důvodem, proč ve staré Octavii nejsou motoru 1.6 77 kW a 2.0 96 kW může být nutnost používat Natural 98; to by našinci nepřekousli. Proto jsou tam staré osmiventily, co jezdí na devadesátpětku. Navíc Octavia přece nemohla mít dobré motory

Leonardo Cupranek
19. dubna • 21:10

Takze to na silnici nejcasteji se vyskytujici Toledo se zakladnim (nejlevnejsim) motorem 1.6 16v 77kW musi jezdit na natural 98? Opravdu?

2.0 96kW je nejaky exot, ktery je snad jen v Passatu, takze to neni az tak divne, ze neni v Octavii.

A proc Octavia nemohla mit dobre motory? Ja vim, ze se to rika, ale proc by koncern povoloval lepsi motory nejakemu spanelskemu Seatu, nez ceske Skode? Je jasne, ze tam nepovoli motory jako do Audi, ale ze by nejak specialne uprednostnovali Seat mi prijde divne. Je jasne, ze Skoda nabizi jen urcite motory, ale je otazka, je-li to nejakym "zakazem" ze strany koncernu, nebo proste jen kalkulaci Skodovky, co se bude prodavat. Samozrejme my si muzeme rikat, ze bychom chteli Skodu s motorem 1.9 TDI 110kW ci 2.8V6 150kW, ale Toledo s tim TDI stoji 730 tisic (hole - i bez metalizy) a Leon s tim V6 stoji skoro milion - kolik lidi by si koupilo tak drahou Skodu? Kolik lidi by si koupilo Octavii s motorem 2.3 V5 (jako je v Toledu) ci 2.8 V6, jako je v Leonu. A kolik lidi by si koupilo Octavii s 3.2 V6, jako je v Golfu R32? Podle me mizive procento (protoze Skoda hraje na pomer uzitne hodnoty k cene). Octavii za milion by si nekoupil nikdo, takze by se proste nevyplatilo tam davat extra drahej motor. Ale TDI 96kW ci 1.8T 132kW preci nejsou spatne motory, ne? Proste to je (dle kalkulace marketingoveho oddeleni SkodyAuto) asi to nejdrazsi, co si kupci skodovky jsou ochotni koupit. Octavii 1.8T 165kW za milion by asi moc lidi nechtelo, takze by se ani nevyplatily vsechny ty zkousky, homologace, atd...
Spis mam obavy o motorizace u nove Octavie (u te stare mi to prijde docela dobre). Mam obavy, ze 2.0 FSI bude podstatne drazsi, nez 1.8T (drazsi i nez 1.8T 132kW) a pri tom, ze pojede hur (nebude tak tahnout odspoda). Navic bud bude nutne pouzivat natural 98, nebo clovek sice bude moct pouzivat n95, ale za cenu toho, ze ztrati vyhody FSI, ale ten motor stejne bude muset zaplatit.

TechMaster
22. dubna • 0:40

To je holt debilita marketingoveho oddělení Škody...

Shodou okolností jsem pracoval pro nejmenovanou firmu, která pro Škodu Auto zajištuje dodávky dílů pro výrobní linky a opravy. Vím, že montáž "atypických" koncernových motorů není zas až taková řehole, jak je nám předkládáno. Třeba takový Seat má zvýšené naklady na montáž motorů V5 o necelých 400 Euro (bere zařízení od jiné dcery naší společnosti (a ta na tom má slušnou marži)), nevím jakou interní cenovou poliku má koncern VW, ale dost to zavání manipulováním koncového zákazníka ve prospěch určitých značek. To, že Škoda nemontuje V5 není otázkou nerentability (necelých 400 Euro rozdíl !!!), ale interního rozhodnutí VW, že to bude tak a ne jinak!!!

Nebo vemte si třeba Superb! Nemůžu říct bohužel nic bližšího. Stačí ale zapátrat a výsledek se brzy dostaví, zvláště pokud znáte někoho zevnitř...

Petr Broža
19. dubna • 22:16

Do starého Golfa se dával také 1.6 77 kW a měl předepsáno BA 98. Ten dvoulitr se dává jak do Passatu, tak do A4 a měla ho i stará A6 (teď už jen Avant), takže takový exot to není, je to převrtaná 1.8 92 kW s podstatně lepším průběhem točivého momentu.

Dvoulitr FSI sice jede hůř než 1.8T, ale bude tu 2.0T v několika výkonových verzích, takže pohoda. Pojede to lépe než 1.8T, jen to asi bude papat BA 98.

Leonardo Cupranek
20. dubna • 1:40

Na strankach Seatu v rubrice "palivo" je psano pouze "natural", nikde jsem nevidel, jestli 95, nebo 98. Treba je to tajna informace....

Petr Broža
20. dubna • 8:09

To Seat bohužel píše u všech motorů; např. s jistotou vím, že 1.8T od 132 kW nahoru vyžaduje BA 98, stejně jako 2.8 V6... Alespoň dle indformací Audi a Škody.

Leonardo Cupranek
20. dubna • 10:16

No tak to je docela sila! To se OctaviaRS v provozu pekne prodrazi. To jsem netusil.

A 1.4 16v 74kW ve Fabii taky musi n98?

Sakra a proc by atmosferickej 2.8 V6 musel bastit n98? To n98 potrebuje i stara 1.8 20v 92kW? (2.8 V6 je snad to same, ale ma o dva valce navic, nebo ne?).

Tak to je fakt sila. Je tedy vubec nejakej jakz takz vykonnej benzinak, kterej jezdi na n95?

Jak velkej je problem predelat motor, kterej je puvodna na n98, na plyn? Je to nejak slozitejsi, nez u motoru na n95?

TechMaster
22. dubna • 0:48

Není složitější ho předělat, je to úplně stejnej postup, ale je tam rozdíl v jednom dílu...

TechMaster
22. dubna • 0:46

Oni ty motory to vyloženě nepotřebují, ale je to daleko lepší...

Petr Broža
20. dubna • 19:40

Ta 1.4 74 kW má předepsán také BA 98; stará 1.8 92 kW jezdí na běžný BA95. V podstatě všechny výkonnější benzíny od VW jezdí na BA98, takže se není čemu divit, že tento benzín chce papat i FSI. Zkrátka nafta to jistí

Leonardo Cupranek
21. dubna • 8:01

No to asi jo. Jen me trochu sere ta snaha do kazde nafty michat MERO.

deerhunter
20. dubna • 21:48

nafta to jisti? takze bude 320d ?

Petr Broža
20. dubna • 22:09

Za 14 dní budu mít na test 330d  Nemůžu se dočkat.

Leonardo Cupranek
21. dubna • 8:08

Ja bych to radeji nez na test umistil natrvalo do me garaze )   Pokud mozno se ctyrkolkou.

TechMaster
22. dubna • 0:50


Ale raději mou Vectru M2000, vsadím se, že kdyby jsme se postavili proti sobě tak Ti řádně naložím..........

Leonardo Cupranek
20. dubna • 1:40

No jo, ale kolik to bude stat. Alespon o 100000 vic, nez 1.8T (Octavia RS 132kW je vlastne docela levna) - a take je otazka, kdy a jak vykonnou verzi do Octavie daji...

Treba udelaji RS po vzoru Fabie, tedy dieselovou TDI 2.0 16v 136kW a na FSI Turbo se vykaslou. Bylo by jim to podobne...

TechMaster
22. dubna • 0:44

Zde doufám, že se Tvoje předpověď nenaplní

Leonardo Cupranek
19. dubna • 11:34

Co je na 1.8T "neblbuvzdorneho"? 1.8T docela spojuje vyhody benzinu a dieselu - ma velky zatah odspoda a jde tocit do otacek. Navic jeho 110kW verze neni nijak "vystavena", naopak jde spise o relativne utlumeny motor s velkou rezervou, protoze existuje i v silnejsich verzich: 120, 132, 140, 154 a 165kW.

Motory 1.8 92kW a 2.0 96kW nejsou 16v, ale 20v. 

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PeterL
19. dubna • 12:09

jednou z veci, ktorymi sa vo firme zaoberame je stanovovanie nakladov na opravy automobilov v beznej premavke, ktore su samozrejme statisticky spriemerovane (pre pocet km 150 000 a 180 000, vek 36 a 48 mesiacov).  Motor 1,8 T 110 kW ma oproti 2,0 85 kW vyssie naklady na opravy v priemere o 25%. Je to zapricinene hlavne opravami turba a dalsimi "chulostivymi" komponentami, ktore znacne jednoduchsi dvojliter postrada. S tym samozrejme suvisi aj "blbuvzdornost" dvojlitra. Staci na to znamy priklad vydychavania motora z vysokych otacok, co prevazna cast motoristickej verejnosti ani netusi. Ked im to pri odovzdavani aut vysvetlujeme, tak mnohi klienti ani netusia, ze motor obsahuje turbo.

Leonardo Cupranek
19. dubna • 12:44

Jo, tak to jo. Pokud jde o co nejlevnejsi sluzebak s co nejnizsi rezii, pak je to pravda. Nejjednodussi je cestakum koupit Fabii Combi 1.2 ci 1.4 (tu slabou) a basta.

Co se tyce vydejchavani turba, tak to je ale potreba v podstate jen po delsi a razantnejsi jizde, tedy pri jizde, ktera s 2.0 85kW neni mozna vubec (myslim tim 220km/h v dlouhem tahlem stoupani na dalnici - kdyz pak clovek prijede k pumpe a hned to tipne, nici si turbo). Pokud jedu 130, nebo 90 po okresce, turbo nemusim nechat vydychat.

Ale uznavam, ze naklady na udrzbu turbomotoru tezko mohou byt nizsi, nez naklady na udrzbu jednoducheho osmiventiloveho atmosferickeho dvoulitru, to je jasne.

TechMaster
22. dubna • 0:09

Ha, to spíš Juniora 1.0   )))))))

PeterL
19. dubna • 11:20

napravujem omyl, motory 1,8 92 kW a 2,0 96 kW pouzivaju 5 ventilovu techniku, trosku mi uslo brko.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
19. dubna • 11:35

Uz jsem stihl reagovat )

Petr Broža
19. dubna • 9:01

Ještě dodávám další parametry: 96 kW/5700 ot., 195 Nm/3300 ot., spotřeba 11,5/6/8 l/100 km.

xxl
19. dubna • 8:53

Skoda ma vzdy "bavi". Nakupit novu generaciu motorov od VW a potom im preprogramovat riadiace jednotky na uroven starej generacie. No jednoducho Skoda sa moze riadit heslom " Znicime kazdu technologiu, na ukor ceny "

TechMaster
22. dubna • 0:04

Právě naopak, je vidět, že této problrématice nerozumíte. Bez urážky.

Name and surname
19. dubna • 8:42

Takže ve Škodovkách budou jen jakési "poloviční" FSI-čka? No, doufám, že taky cena tomu bude odpovídat. VW si nechává ve svých vozech za "plnohodnotné" FSI pěkně zaplatit...

Petr Broža
19. dubna • 8:47

Cenové rozdíly mezi jednotlivými motory by neměly být tak velké jako u VW; ostatně u Octavie I byly nabízené motorizace sobě cenově bližší než u Golfu IV a řekl bych, že tato skutečnost zůstane zachována i u Octavie II.

Jan Hrdina
19. dubna • 7:03

By mne zajímalo co znamená snížení výkonu. Jestli se náhodou nevyplatí koupit statá dobrá 1,6 namísto FSI.

Jirka
19. dubna • 8:35

Spis stara nez dobra

Petr Broža
19. dubna • 7:51

Tiskový mluvčí doslova řekl: "nepatrným úbytkem výkonu, ale motoru neškodí a nemá vliv na jeho životnost." Viz Svět motorů 16/2004.

back
19. dubna • 7:44

Ono se to dá vyložit i jako zvýšení spotřeby u těchto super úsporných motorů.

Petr Broža
19. dubna • 8:45

Je to zvláštní, ale VW uvádí u 1.6 FSI spotřebu 6,8 l, zatímco Octavia 6,6 l. Tomu se snad ani nechce věřit...

Milosch
19. dubna • 6:52

A´t jdou v VW do pr........., přímovst. motory používá dneska už více značek a u žádné nebyl takový povyk. Prostě vidím to jako vcelku nepovedenou záležitost ze strany VW. I při porovnání s konkurencí nejsou FSI ničím mimořádným, teď po úpravách " kdy řidiči pocítí nižší výkon" to bude teprve super!!

TechMaster
21. dubna • 23:49

I při porovnání s konkurencí nejsou ostatní ničím mimořádným oproti FSI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Naopak.

Tkže spíš je to na stejno, takže nevím proč o tom vůbec mluvíš, když je to ůplně to samý a nemá to smysl !!!!!!!

Niemand
20. dubna • 0:52

Vsak ano, pouziva. Kdo z toho dela humbuk, jsou lide jako vy! Proc je to nepodarene? Jenom proto, ze doporucene palivo je 98 a muze to jezdit i na 95?

Snizeni vykonu jiste nastane, ale to zrejme u kazdeho motoru, do ktereho nalijete mene jak 98kovy benzin. Snizeni vsak hodnotim jako temer nerozpoznatelne. Osobne odzkouseno na 1.6 FSI s 98kou a 95 kou.

To, ze VW nedela spickove benzinove motory se vi, nevim proc to tu porad nekdo musi zduraznovat. Stejne tak se vi, ze Japonci neumi naftu (vyjma nove 2.2 CDTi od Hondy). Stoura se v tom nekdo, NE! Tohle je vazne anti VW server, jaky se hned tak nevidi.

TechMaster
22. dubna • 0:01

Kdo ríká že VW neumí benzíny (kromě VR6) je kokot !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je to naprosto stejné jako konkurence. Mluvím teď o Mainstreamu !!!! O jiných segmentech nemluvím, protože je to dost specifický a nelze jednoznačně rozhodnout (samozřejmě jak u čeho, jak už jsem řekl..)

Pro šťouraly: Mitsubishi EVO, Subaru a Hondu neberu v úvahu, co se "sportovních" aut týká, protože nemají přímou evropskou konkurenci (co se kvality týče = v tomhle souhlasím)

jinak největší kokoti na auta jsou samozřejmě američani. Na celý čáře. Odpůrci, ukažte mi americký auto s ekvivalentním objemem a vyšším výkonem a změním názor...

Petr
19. dubna • 7:36

Když tam nalijou 98, snížení výkonu nepocítí

Doporučujeme

Články odjinud