Motory FSI v Octavii mohou spalovat Natural 95

Hodně velké diskuse se vedou okolo nutnosti používat v motorech 1.6 a 2.0 FSI drahý benzín Natural 98, který má oproti běžné devadesátpětce cenu vyšší zhruba o tři koruny. Protože si je Škoda vědoma toho, že by v Česku s takovými motory příliš neuspěla, bude Octavii dle informací Světa motorů prodávat s motory upravenými tak, aby bez problémů dokázaly pracovat s levnějším benzínem. Původní materiály, které Škoda při uvedení nové Octavie zveřejnila, přitom tuto možnost vylučovaly.

Technoglogie FSI totiž v Octaviích nevyužívá všech svých výhod jako vrstvené spalování (směs je bohatší v okolí svíčky), čímž se při použití benzínu s nižším oktanovým číslem snižuje riziko „klepání“. Motory FSI v Octavii sice pracují s přímým vstřikem paliva, spalují ale homogenní směs jako běžné motory. To na jedné straně zvyšuje spotřebu při malé zátěži, na straně druhé není nutné používat drahé katalyzátory vysoce nebezpečných oxidů dusíku, které jsou produkovány spalováním chudé směsi. Podle tiskového mluvčího Škody mohou řidiči při použití Naturalu 95 pouze pocítit snížení výkonu.

Zajímavost: Z webu Audi jsem převzal zajímavé údaje o technologii řízení motoru a čištění spalin u motorů 2.0 96 kW a 2.0 FSI 110 kW. Z uvedeného je patrné, proč jsou motory FSI tak drahé...

Řízení motoru:

  • 2.0: plně elektronické s e–plynem, Bosch ME7;
  • 2.0 FSI: plně elektronická řídicí jednotka motoru, elektronické ovládání škrticí klapky “drive-by-wire”, sekvenční vstřikování, adaptivní lambda sonda; víceparametrické zapalování s bezkontaktním vysokonapěťovým rozdělovačem, čidla klepání pro jednotlivé válce, hmotnostní měření nasávaného vzduchu.

Čištění spalin:

  • 2.0: dvoustupňový kovový katalyzátor v blízkosti motoru;
  • 2.0 FSI: dvoustupňový katalyzátor a pohlcovač částic NOx pod podlahou, 2 vyhřívané kyslíkové sondy, systém recirkulace výfukových plynů.
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků