Motory FSI v Octavii mohou spalovat Natural 95

Motory FSI v Octavii mohou spalovat Natural 95

Hodně velké diskuse se vedou okolo nutnosti používat v motorech 1.6 a 2.0 FSI drahý benzín Natural 98, který má oproti běžné devadesátpětce cenu vyšší zhruba o tři koruny. Protože si je Škoda vědoma toho, že by v Česku s takovými motory příliš neuspěla, bude Octavii dle informací Světa motorů prodávat s motory upravenými tak, aby bez problémů dokázaly pracovat s levnějším benzínem. Původní materiály, které Škoda při uvedení nové Octavie zveřejnila, přitom tuto možnost vylučovaly.

Technoglogie FSI totiž v Octaviích nevyužívá všech svých výhod jako vrstvené spalování (směs je bohatší v okolí svíčky), čímž se při použití benzínu s nižším oktanovým číslem snižuje riziko „klepání“. Motory FSI v Octavii sice pracují s přímým vstřikem paliva, spalují ale homogenní směs jako běžné motory. To na jedné straně zvyšuje spotřebu při malé zátěži, na straně druhé není nutné používat drahé katalyzátory vysoce nebezpečných oxidů dusíku, které jsou produkovány spalováním chudé směsi. Podle tiskového mluvčího Škody mohou řidiči při použití Naturalu 95 pouze pocítit snížení výkonu.

Zajímavost: Z webu Audi jsem převzal zajímavé údaje o technologii řízení motoru a čištění spalin u motorů 2.0 96 kW a 2.0 FSI 110 kW. Z uvedeného je patrné, proč jsou motory FSI tak drahé...

Řízení motoru:

  • 2.0: plně elektronické s e–plynem, Bosch ME7;
  • 2.0 FSI: plně elektronická řídicí jednotka motoru, elektronické ovládání škrticí klapky “drive-by-wire”, sekvenční vstřikování, adaptivní lambda sonda; víceparametrické zapalování s bezkontaktním vysokonapěťovým rozdělovačem, čidla klepání pro jednotlivé válce, hmotnostní měření nasávaného vzduchu.

Čištění spalin:

  • 2.0: dvoustupňový kovový katalyzátor v blízkosti motoru;
  • 2.0 FSI: dvoustupňový katalyzátor a pohlcovač částic NOx pod podlahou, 2 vyhřívané kyslíkové sondy, systém recirkulace výfukových plynů.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků