Motory FSI v Octavii mohou spalovat Natural 95

Hodně velké diskuse se vedou okolo nutnosti používat v motorech 1.6 a 2.0 FSI drahý benzín Natural 98, který má oproti běžné devadesátpětce cenu vyšší zhruba o tři koruny. Protože si je Škoda vědoma toho, že by v Česku s takovými motory příliš neuspěla, bude Octavii dle informací Světa motorů prodávat s motory upravenými tak, aby bez problémů dokázaly pracovat s levnějším benzínem. Původní materiály, které Škoda při uvedení nové Octavie zveřejnila, přitom tuto možnost vylučovaly.

Technoglogie FSI totiž v Octaviích nevyužívá všech svých výhod jako vrstvené spalování (směs je bohatší v okolí svíčky), čímž se při použití benzínu s nižším oktanovým číslem snižuje riziko „klepání“. Motory FSI v Octavii sice pracují s přímým vstřikem paliva, spalují ale homogenní směs jako běžné motory. To na jedné straně zvyšuje spotřebu při malé zátěži, na straně druhé není nutné používat drahé katalyzátory vysoce nebezpečných oxidů dusíku, které jsou produkovány spalováním chudé směsi. Podle tiskového mluvčího Škody mohou řidiči při použití Naturalu 95 pouze pocítit snížení výkonu.

Zajímavost: Z webu Audi jsem převzal zajímavé údaje o technologii řízení motoru a čištění spalin u motorů 2.0 96 kW a 2.0 FSI 110 kW. Z uvedeného je patrné, proč jsou motory FSI tak drahé...

Řízení motoru:

  • 2.0: plně elektronické s e–plynem, Bosch ME7;
  • 2.0 FSI: plně elektronická řídicí jednotka motoru, elektronické ovládání škrticí klapky “drive-by-wire”, sekvenční vstřikování, adaptivní lambda sonda; víceparametrické zapalování s bezkontaktním vysokonapěťovým rozdělovačem, čidla klepání pro jednotlivé válce, hmotnostní měření nasávaného vzduchu.

Čištění spalin:

  • 2.0: dvoustupňový kovový katalyzátor v blízkosti motoru;
  • 2.0 FSI: dvoustupňový katalyzátor a pohlcovač částic NOx pod podlahou, 2 vyhřívané kyslíkové sondy, systém recirkulace výfukových plynů.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků