Motory FSI v Octavii mohou spalovat Natural 95

Hodně velké diskuse se vedou okolo nutnosti používat v motorech 1.6 a 2.0 FSI drahý benzín Natural 98, který má oproti běžné devadesátpětce cenu vyšší zhruba o tři koruny. Protože si je Škoda vědoma toho, že by v Česku s takovými motory příliš neuspěla, bude Octavii dle informací Světa motorů prodávat s motory upravenými tak, aby bez problémů dokázaly pracovat s levnějším benzínem. Původní materiály, které Škoda při uvedení nové Octavie zveřejnila, přitom tuto možnost vylučovaly.

Technoglogie FSI totiž v Octaviích nevyužívá všech svých výhod jako vrstvené spalování (směs je bohatší v okolí svíčky), čímž se při použití benzínu s nižším oktanovým číslem snižuje riziko „klepání“. Motory FSI v Octavii sice pracují s přímým vstřikem paliva, spalují ale homogenní směs jako běžné motory. To na jedné straně zvyšuje spotřebu při malé zátěži, na straně druhé není nutné používat drahé katalyzátory vysoce nebezpečných oxidů dusíku, které jsou produkovány spalováním chudé směsi. Podle tiskového mluvčího Škody mohou řidiči při použití Naturalu 95 pouze pocítit snížení výkonu.

Zajímavost: Z webu Audi jsem převzal zajímavé údaje o technologii řízení motoru a čištění spalin u motorů 2.0 96 kW a 2.0 FSI 110 kW. Z uvedeného je patrné, proč jsou motory FSI tak drahé...

Řízení motoru:

  • 2.0: plně elektronické s e–plynem, Bosch ME7;
  • 2.0 FSI: plně elektronická řídicí jednotka motoru, elektronické ovládání škrticí klapky “drive-by-wire”, sekvenční vstřikování, adaptivní lambda sonda; víceparametrické zapalování s bezkontaktním vysokonapěťovým rozdělovačem, čidla klepání pro jednotlivé válce, hmotnostní měření nasávaného vzduchu.

Čištění spalin:

  • 2.0: dvoustupňový kovový katalyzátor v blízkosti motoru;
  • 2.0 FSI: dvoustupňový katalyzátor a pohlcovač částic NOx pod podlahou, 2 vyhřívané kyslíkové sondy, systém recirkulace výfukových plynů.
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků