Motory Fordu možná budou vydávat lepší zvuk, abyste šetřili palivo

Ford vymyslel systém, který vám pomůže uspořit palivo tím, že ve správných „úsporných“ otáčkách bude mít motor mnohem lepší zvuk.
Motory Fordu možná budou vydávat lepší zvuk, abyste šetřili palivo

Ford si nechal patentovat systém, který vydává „správné“ zvuky motoru ve vhodný okamžik, aby virtuálně simuloval větší počet válců, než jaký auto ve skutečnosti má. K čemu je to dobré? Prý to pomůže uspořit palivo, neboť řidiči podle Fordu budou řadit tak, aby lépe slyšeli hezčí tóny motoru.

Jak to celé má fungovat, včetně nákresů, se můžete dočíst na webu Free Patents Online.com. Jednoduše jde o to, že Ford tuší, proč nejsou někteří řidiči spokojeni s reálnou spotřebou tříválcového motoru 1.0 EcoBoost. Udržují ho ve vysokých otáčkách, kdy má motor jadrnější a ostřejší zvuk. A také proto, aby měli k dispozici více výkonu. To ale zvyšuje spotřebu.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pokud však motor bude v nižších otáčkách znít například jako šesti nebo osmiválec, řidiči, kteří stejně řadí spíše podle sluchu než skutečných otáček, pak budou motor udržovat právě v nižších a úspornějších otáčkách. A to by jim mělo pomoci snížit reálnou spotřebu paliva a více se přiblížit udávaným hodnotám.

Od Fordu zatím nemáme žádnou zprávu o tom, kdy by se něco takového mělo dostat do sériových aut. Umělý zvuk motoru není nic nového, ale systém založený na tom, že má pomáhat snižovat spotřebu jen pomocí akustiky, vidíme opravdu prvně.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků