Motory Fordu možná budou vydávat lepší zvuk, abyste šetřili palivo

Ford vymyslel systém, který vám pomůže uspořit palivo tím, že ve správných „úsporných“ otáčkách bude mít motor mnohem lepší zvuk.
Motory Fordu možná budou vydávat lepší zvuk, abyste šetřili palivo

Ford si nechal patentovat systém, který vydává „správné“ zvuky motoru ve vhodný okamžik, aby virtuálně simuloval větší počet válců, než jaký auto ve skutečnosti má. K čemu je to dobré? Prý to pomůže uspořit palivo, neboť řidiči podle Fordu budou řadit tak, aby lépe slyšeli hezčí tóny motoru.

Jak to celé má fungovat, včetně nákresů, se můžete dočíst na webu Free Patents Online.com. Jednoduše jde o to, že Ford tuší, proč nejsou někteří řidiči spokojeni s reálnou spotřebou tříválcového motoru 1.0 EcoBoost. Udržují ho ve vysokých otáčkách, kdy má motor jadrnější a ostřejší zvuk. A také proto, aby měli k dispozici více výkonu. To ale zvyšuje spotřebu.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pokud však motor bude v nižších otáčkách znít například jako šesti nebo osmiválec, řidiči, kteří stejně řadí spíše podle sluchu než skutečných otáček, pak budou motor udržovat právě v nižších a úspornějších otáčkách. A to by jim mělo pomoci snížit reálnou spotřebu paliva a více se přiblížit udávaným hodnotám.

Od Fordu zatím nemáme žádnou zprávu o tom, kdy by se něco takového mělo dostat do sériových aut. Umělý zvuk motoru není nic nového, ale systém založený na tom, že má pomáhat snižovat spotřebu jen pomocí akustiky, vidíme opravdu prvně.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků