Motory Fordu možná budou vydávat lepší zvuk, abyste šetřili palivo

Ford vymyslel systém, který vám pomůže uspořit palivo tím, že ve správných „úsporných“ otáčkách bude mít motor mnohem lepší zvuk.
Motory Fordu možná budou vydávat lepší zvuk, abyste šetřili palivo

Ford si nechal patentovat systém, který vydává „správné“ zvuky motoru ve vhodný okamžik, aby virtuálně simuloval větší počet válců, než jaký auto ve skutečnosti má. K čemu je to dobré? Prý to pomůže uspořit palivo, neboť řidiči podle Fordu budou řadit tak, aby lépe slyšeli hezčí tóny motoru.

Jak to celé má fungovat, včetně nákresů, se můžete dočíst na webu Free Patents Online.com. Jednoduše jde o to, že Ford tuší, proč nejsou někteří řidiči spokojeni s reálnou spotřebou tříválcového motoru 1.0 EcoBoost. Udržují ho ve vysokých otáčkách, kdy má motor jadrnější a ostřejší zvuk. A také proto, aby měli k dispozici více výkonu. To ale zvyšuje spotřebu.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pokud však motor bude v nižších otáčkách znít například jako šesti nebo osmiválec, řidiči, kteří stejně řadí spíše podle sluchu než skutečných otáček, pak budou motor udržovat právě v nižších a úspornějších otáčkách. A to by jim mělo pomoci snížit reálnou spotřebu paliva a více se přiblížit udávaným hodnotám.

Od Fordu zatím nemáme žádnou zprávu o tom, kdy by se něco takového mělo dostat do sériových aut. Umělý zvuk motoru není nic nového, ale systém založený na tom, že má pomáhat snižovat spotřebu jen pomocí akustiky, vidíme opravdu prvně.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků