Motory Fordu možná budou vydávat lepší zvuk, abyste šetřili palivo

Ford vymyslel systém, který vám pomůže uspořit palivo tím, že ve správných „úsporných“ otáčkách bude mít motor mnohem lepší zvuk.
Motory Fordu možná budou vydávat lepší zvuk, abyste šetřili palivo

Ford si nechal patentovat systém, který vydává „správné“ zvuky motoru ve vhodný okamžik, aby virtuálně simuloval větší počet válců, než jaký auto ve skutečnosti má. K čemu je to dobré? Prý to pomůže uspořit palivo, neboť řidiči podle Fordu budou řadit tak, aby lépe slyšeli hezčí tóny motoru.

Jak to celé má fungovat, včetně nákresů, se můžete dočíst na webu Free Patents Online.com. Jednoduše jde o to, že Ford tuší, proč nejsou někteří řidiči spokojeni s reálnou spotřebou tříválcového motoru 1.0 EcoBoost. Udržují ho ve vysokých otáčkách, kdy má motor jadrnější a ostřejší zvuk. A také proto, aby měli k dispozici více výkonu. To ale zvyšuje spotřebu.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pokud však motor bude v nižších otáčkách znít například jako šesti nebo osmiválec, řidiči, kteří stejně řadí spíše podle sluchu než skutečných otáček, pak budou motor udržovat právě v nižších a úspornějších otáčkách. A to by jim mělo pomoci snížit reálnou spotřebu paliva a více se přiblížit udávaným hodnotám.

Od Fordu zatím nemáme žádnou zprávu o tom, kdy by se něco takového mělo dostat do sériových aut. Umělý zvuk motoru není nic nového, ale systém založený na tom, že má pomáhat snižovat spotřebu jen pomocí akustiky, vidíme opravdu prvně.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 194 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků