Motory Ford EcoBoost v nových třídách 1,6 a 2,0 l

Ford pokračuje v ofenzívě svých motorů EcoBoost, když ve Frankfurtu představil svoji dosud nejmenší řadu z tohoto programu. Jedná se o čtyřválec s objemem 1,6 l a 2,0 l, jež v brzké době doplní dříve uvedené jednotky s objemem 3,5 l. Podobně jako tyto ostatní motory EcoBoost se bude i základní šestnáctistovka vyznačovat proměnným časováním ventilů, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním. Výkon této jednotky není zatím definitivní, ale měl by se pohybovat okolo 180 koní (134 kW) a točivý moment bude dosahovat zhruba 230 Nm.

Motory EcoBoost mají postupně na celém světě nahrazovat konvenční zážehové jednotky ve vozech Ford, automobilka přitom počítá během následujících čtyř let s výrobou 1,3 milionů těchto motorů. Dvoulitr EcoBoost tak nahradí stávající jednotky s objemy 2,5 až 3,0 l, zatímco nová šestnáctistovka nastoupí na místo motorů od 2,0 do 2,5 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motory Ford EcoBoost
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků