Motory Ford EcoBoost v nových třídách 1,6 a 2,0 l

Ford pokračuje v ofenzívě svých motorů EcoBoost, když ve Frankfurtu představil svoji dosud nejmenší řadu z tohoto programu. Jedná se o čtyřválec s objemem 1,6 l a 2,0 l, jež v brzké době doplní dříve uvedené jednotky s objemem 3,5 l. Podobně jako tyto ostatní motory EcoBoost se bude i základní šestnáctistovka vyznačovat proměnným časováním ventilů, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním. Výkon této jednotky není zatím definitivní, ale měl by se pohybovat okolo 180 koní (134 kW) a točivý moment bude dosahovat zhruba 230 Nm.

Motory EcoBoost mají postupně na celém světě nahrazovat konvenční zážehové jednotky ve vozech Ford, automobilka přitom počítá během následujících čtyř let s výrobou 1,3 milionů těchto motorů. Dvoulitr EcoBoost tak nahradí stávající jednotky s objemy 2,5 až 3,0 l, zatímco nová šestnáctistovka nastoupí na místo motorů od 2,0 do 2,5 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motory Ford EcoBoost
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků