Motory Ford EcoBoost v nových třídách 1,6 a 2,0 l

Ford pokračuje v ofenzívě svých motorů EcoBoost, když ve Frankfurtu představil svoji dosud nejmenší řadu z tohoto programu. Jedná se o čtyřválec s objemem 1,6 l a 2,0 l, jež v brzké době doplní dříve uvedené jednotky s objemem 3,5 l. Podobně jako tyto ostatní motory EcoBoost se bude i základní šestnáctistovka vyznačovat proměnným časováním ventilů, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním. Výkon této jednotky není zatím definitivní, ale měl by se pohybovat okolo 180 koní (134 kW) a točivý moment bude dosahovat zhruba 230 Nm.

Motory EcoBoost mají postupně na celém světě nahrazovat konvenční zážehové jednotky ve vozech Ford, automobilka přitom počítá během následujících čtyř let s výrobou 1,3 milionů těchto motorů. Dvoulitr EcoBoost tak nahradí stávající jednotky s objemy 2,5 až 3,0 l, zatímco nová šestnáctistovka nastoupí na místo motorů od 2,0 do 2,5 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motory Ford EcoBoost
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků