Motory Cosworth DFV

Motor Cosworth DFV byl první Fordův osmiválec pro vozy Formule 1. Základem pro jeho vývoj byl motor FVA.
Motory Cosworth DFV
Motor Cosworth DFV byl první Fordův osmiválec pro vozy Formule 1. Základem pro jeho vývoj byl motor FVA. Motor DFV byl představen v dubnu roku 1967 a už v červnu dosáhl prvního vítězství ve Velké ceně Holandska. První vítězství předznamenávalo 15 let velké převahy motoru Cosworth DFV.

Když se motor DFV poprvé objevil a zazářil na okruhu v Zandvortu, znamenalo to revoluci v této disciplíně, neboť poprvé ve světě Formule 1 tvořil motor nosnou součást vozu. Toto řešení se poté rozšířilo a tvoří základ konstrukce vozů dodnes.

Motor DFV měl obsah 3 litry, 8 válců, 32 ventilů a výkon používaný při závodech 405 ks. Teoreticky však mohl dosáhnout výkonu 500 koní.

Vozy s motorem DFV vyhrály v letech 1967 - 1983 celkem 155 velkých cen a jejich jezdci získali celkem 13 titulů světa. Týmy používající motor DFV byly také velmi úspěšné v poháru konstruktéru, vyhrály celkem 10. K poslednímu vítězství ho dovedl slavný Keke Rosberg, když vyhrál Velkou cenu Monaka v roce 1983. V roce 1983 skončila slavná éra motorů DFV, protože do Formule 1 přišel nový převratný objev – turbodmychadlo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků