Motory 1.5 TSI čeká oficiální svolávací akce. Dotkne se však jen některých kusů

Na škubající motory 1.5 TSI nyní VW reaguje oficiální svolávací akcí. Událost se ale bude týkat jen novějších jednotek.

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Cukání a škubání při nezahřátém stavu se u přeplňovaného čtyřválce 1.5 TSI s manuální převodovkou však dosud řešilo jen servisní akcí, kdy nebyli majitelé vozů s těmito motory do servisů přímo zváni, ale jisté opravy se dočkali třeba při pravidelné prohlídce. O této akci jsme psali již dříve.

Nyní však web Svolávačky.cz informuje, že problémové motory se přece jen dočkají oficiální svolávací akce. Zákrok se ovšem bude jednat pouze novějších motorů 1.5 TSI EA211evo s výkonem 110 kW a s alternátorem 180A, které byly vyrobeny v květnu a červnu 2019. Majitelé právě těchto jednotek by se měli dočkat dopisu od automobilky k návštěvě servisu.

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

U zmíněných nových motorů se podle všeho může kvůli nedostatku točivého momentu při rozjezdu nejen projevit cukání, ale hrozí zde i „chcípnutí“. Z rizika ohrožení bezpečnosti provozu tedy došlo k oficiální „svolávačce“.

Pro vozy Škoda má svolávací akce kódové označení 24EV a bude se týkat modelů Karoq, Superb a Kodiaq. Akce pro Volkswageny má označení 24ER a bude řešit modely Arteon, Passat, Tiguan a Touran. Kód 24EP označuje Seaty, a to modely Ateca a Tarraco. Zasažené modely Audi a jejich kód svolávací akce zatím nebyly zveřejněny.

Povídat si můžete už i se Škodovkou. Asistentka z Boleslavi se jmenuje Laura

Povídat si můžete už i se Škodovkou. Asistentka z Boleslavi se jmenuje Laura

„Podle informací serveru kfz-rueckrufe.de se akce dotkne celosvětově 17.000 vozů Škoda, zatímco VW a Seat svolají po 8.000 vozidel. V Německu musí zpátky do dílny asi 12 500 vozů, z nichž téměř polovina jsou Škodovky,“ dodává web Svolávačky.cz.

Pro majitele starších motorů 1.5 TSI je doporučeno se z vlastní strany informovat v autorizovaných servisech. Úprava softwaru řídicí jednotky by vám měla být provedena, i když jste dříve navštěvovali jiné servisy.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek