Motory 1,2 TSI montuje pro koncern VW Škodovka

Motory 1,2 TSI montuje pro koncern VW Škodovka

V roce, kdy v Mladé Boleslavi slaví 110 let od zahájení výroby motorů, zde spustili výrobu nízkoobjemového motoru s označením 1,2 TSI a výkonem 77 kW. Jedná se o čtyřválec s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním, který Škodovka bude dodávat i pro vozy ostatních značek koncernu Volkswagen. Tato pohonná jednotka se má vyznačovat především papírově hospodárným provozem.

V roce 2008 vyrobila motorárna v Mladé Boleslavi 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1,2 HTP a 538 069 převodovek MQ 200. Nový motor bude v Mladé Boleslavi nejen montován, ale bude zde i odléván blok motoru a obráběny některé důležité díly. Výroba agregátů Škoda Auto nedávno získala také výrobu nových převodovek MQ 100. Je to jistě úspěch, ale jen s nostalgií můžeme vzpomínat na doby, kdy se v Mladé Boleslavi motory rovněž vyvíjely. V následujícím přehledu najdete stručný seznam milníků ve výrobě škodováckých motorů.

1895 - založení firmy Laurin a Klement
1899 - představení prvního motocyklu (a motoru) L&K novinářům
1905 - uvedení prvního motoru L&K v automobilu (voiturette L&K Typ A)
1907 - vyroben jeden z prvních osmiválců na světě
1925 - v Mladé Boleslavi začíná výroba motorů a vozů s okřídleným šípem ve znaku
1964 - zahájení výroby motoru Typ 990 (Škoda 1000 MB) v nových provozech – hala M2, dnes „stará motorárna“, jednalo se o tlakově litý blok z hliníkové slitiny. Výroba vozů s motorem vzadu probíhala v letech 1964 až 1990
1987 - motor Škoda v novodobé historii zpět pod přední kapotou, a sice ve voze Favorit
1991 - spojení s koncernem Volkswagen
1997 - Škoda dodává první motor do konzernu VW (1,0l 37kW)
2001 - zahájena výroba motorů 1,2 HTP a převodovek MQ200 v nové hale M6
2009 - zahájena výroba motoru 1,2 TSI

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků