Motorola: Modrý zub do auta již není sen!

Společnost Motorola včera v americkém Las Vegas představila svoji první těžkou Bluetooth hands-free sadu do auta. Jaká je a co umí? To se dozvíte v našem článku.
Motorola: Modrý zub do auta již není sen!
K čemu Bluetooth?

Bluetooth je, stručně a jasně řečeno, technologie, která umožňuje bezdrátově přenášet digitální data na krátké vzdálenosti relativně vysokou rychlostí, a to bez nutnosti přímé viditelnosti mezi oběma zařízeními. Prozatím se používá především v mobilních telefonech, u kterých nabízí bezdrátové spojení s notebookem či kapesním počítačem a nebo právě bezdrátové propojení s hands-free sadou či headsetem. Zatímco bezdrátové „sluchátko“ si již nějakou tu dobu můžete běžně koupit, tak bezdrátová hands-free sada do auta stále ještě chybí. To se právě pokusila napravit společnost Motorola, která včera takovou handsfree sadu představila. Co umí Bluetooth Car Kit od Motoroly?

Jednou z hlavních výhod nového car kitu je paradoxně především to, že umožňuje komunikovat se všemi telefony, které odpovídají standardu Bluetooth 1.1 (tedy i jinými než Motorola). Prozatím totiž bylo takovým nepsaným pravidlem to, že Bluetooth zařízení umožňovala komunikovat pouze se svými protějšky od stejného výrobce. Další, tentokráte již pro uživatele opravdu důležitou, funkcí je možnost přiřazení až sto hlasových jmenovek telefonním číslům z telefonního seznamu. Tento telefonní seznam je umístěn přímo v hands-free sadě, takže je stejný pro všechny telefony, které v autě hodláte používat.

Aby Bluetooth Car Kit fungoval bez problémů, tak telefonní přístroj musíte umístit nejvýše 10 metrů od hands-free sady. Podle dosavadních zkušeností s Bluetooth je však tato hodnota poměrně nadhodnocená. Reálně by se mohlo jednat tak o pět metrů, což je ovšem s ohledem na délku automobilu více než dostatečné. Telefon tedy můžete bez výčitek svědomí klidně dát do kufru spolu s vaší bundou a i tak budete moci bez problémů telefonovat. Hands-free sada si při nastartování vozidla sama vyhledá všechny Bluetooth telefony (se zapnutým Bluetooth) a automaticky se k nim připojí. Otázkou ovšem zůstává, co se stane, pokud budeme mít v automobilu více než jeden telefon s aktivním Bluetooth.

Kromě inovativních bezdrátových funkcí nabízí nový Motorola Car Kit také funkce, které jsou běžné u všech „lepších“ těžkých hands-free sad, jako potlačení okolního šumu a eliminaci ozvěny.

Nová Bluetooth hands-free sada by se měla na světových trzích objevit v průběhu druhého pololetí letošního roku. Její cena zatím zůstává neznámá, ale podle neoficiálních informací by se měla pohybovat okolo 500 USD. Nezbývá tedy než počkat, jak odpoví ostatní výrobci na tuto výzvu ve stále lukrativnější oblasti automobilových hands-free sad.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků