Motorola: Modrý zub do auta již není sen!

Společnost Motorola včera v americkém Las Vegas představila svoji první těžkou Bluetooth hands-free sadu do auta. Jaká je a co umí? To se dozvíte v našem článku.
Motorola: Modrý zub do auta již není sen!
K čemu Bluetooth?

Bluetooth je, stručně a jasně řečeno, technologie, která umožňuje bezdrátově přenášet digitální data na krátké vzdálenosti relativně vysokou rychlostí, a to bez nutnosti přímé viditelnosti mezi oběma zařízeními. Prozatím se používá především v mobilních telefonech, u kterých nabízí bezdrátové spojení s notebookem či kapesním počítačem a nebo právě bezdrátové propojení s hands-free sadou či headsetem. Zatímco bezdrátové „sluchátko“ si již nějakou tu dobu můžete běžně koupit, tak bezdrátová hands-free sada do auta stále ještě chybí. To se právě pokusila napravit společnost Motorola, která včera takovou handsfree sadu představila. Co umí Bluetooth Car Kit od Motoroly?

Jednou z hlavních výhod nového car kitu je paradoxně především to, že umožňuje komunikovat se všemi telefony, které odpovídají standardu Bluetooth 1.1 (tedy i jinými než Motorola). Prozatím totiž bylo takovým nepsaným pravidlem to, že Bluetooth zařízení umožňovala komunikovat pouze se svými protějšky od stejného výrobce. Další, tentokráte již pro uživatele opravdu důležitou, funkcí je možnost přiřazení až sto hlasových jmenovek telefonním číslům z telefonního seznamu. Tento telefonní seznam je umístěn přímo v hands-free sadě, takže je stejný pro všechny telefony, které v autě hodláte používat.

Aby Bluetooth Car Kit fungoval bez problémů, tak telefonní přístroj musíte umístit nejvýše 10 metrů od hands-free sady. Podle dosavadních zkušeností s Bluetooth je však tato hodnota poměrně nadhodnocená. Reálně by se mohlo jednat tak o pět metrů, což je ovšem s ohledem na délku automobilu více než dostatečné. Telefon tedy můžete bez výčitek svědomí klidně dát do kufru spolu s vaší bundou a i tak budete moci bez problémů telefonovat. Hands-free sada si při nastartování vozidla sama vyhledá všechny Bluetooth telefony (se zapnutým Bluetooth) a automaticky se k nim připojí. Otázkou ovšem zůstává, co se stane, pokud budeme mít v automobilu více než jeden telefon s aktivním Bluetooth.

Kromě inovativních bezdrátových funkcí nabízí nový Motorola Car Kit také funkce, které jsou běžné u všech „lepších“ těžkých hands-free sad, jako potlačení okolního šumu a eliminaci ozvěny.

Nová Bluetooth hands-free sada by se měla na světových trzích objevit v průběhu druhého pololetí letošního roku. Její cena zatím zůstává neznámá, ale podle neoficiálních informací by se měla pohybovat okolo 500 USD. Nezbývá tedy než počkat, jak odpoví ostatní výrobci na tuto výzvu ve stále lukrativnější oblasti automobilových hands-free sad.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků