Motorola: Modrý zub do auta již není sen!

Společnost Motorola včera v americkém Las Vegas představila svoji první těžkou Bluetooth hands-free sadu do auta. Jaká je a co umí? To se dozvíte v našem článku.
Motorola: Modrý zub do auta již není sen!
K čemu Bluetooth?

Bluetooth je, stručně a jasně řečeno, technologie, která umožňuje bezdrátově přenášet digitální data na krátké vzdálenosti relativně vysokou rychlostí, a to bez nutnosti přímé viditelnosti mezi oběma zařízeními. Prozatím se používá především v mobilních telefonech, u kterých nabízí bezdrátové spojení s notebookem či kapesním počítačem a nebo právě bezdrátové propojení s hands-free sadou či headsetem. Zatímco bezdrátové „sluchátko“ si již nějakou tu dobu můžete běžně koupit, tak bezdrátová hands-free sada do auta stále ještě chybí. To se právě pokusila napravit společnost Motorola, která včera takovou handsfree sadu představila. Co umí Bluetooth Car Kit od Motoroly?

Jednou z hlavních výhod nového car kitu je paradoxně především to, že umožňuje komunikovat se všemi telefony, které odpovídají standardu Bluetooth 1.1 (tedy i jinými než Motorola). Prozatím totiž bylo takovým nepsaným pravidlem to, že Bluetooth zařízení umožňovala komunikovat pouze se svými protějšky od stejného výrobce. Další, tentokráte již pro uživatele opravdu důležitou, funkcí je možnost přiřazení až sto hlasových jmenovek telefonním číslům z telefonního seznamu. Tento telefonní seznam je umístěn přímo v hands-free sadě, takže je stejný pro všechny telefony, které v autě hodláte používat.

Aby Bluetooth Car Kit fungoval bez problémů, tak telefonní přístroj musíte umístit nejvýše 10 metrů od hands-free sady. Podle dosavadních zkušeností s Bluetooth je však tato hodnota poměrně nadhodnocená. Reálně by se mohlo jednat tak o pět metrů, což je ovšem s ohledem na délku automobilu více než dostatečné. Telefon tedy můžete bez výčitek svědomí klidně dát do kufru spolu s vaší bundou a i tak budete moci bez problémů telefonovat. Hands-free sada si při nastartování vozidla sama vyhledá všechny Bluetooth telefony (se zapnutým Bluetooth) a automaticky se k nim připojí. Otázkou ovšem zůstává, co se stane, pokud budeme mít v automobilu více než jeden telefon s aktivním Bluetooth.

Kromě inovativních bezdrátových funkcí nabízí nový Motorola Car Kit také funkce, které jsou běžné u všech „lepších“ těžkých hands-free sad, jako potlačení okolního šumu a eliminaci ozvěny.

Nová Bluetooth hands-free sada by se měla na světových trzích objevit v průběhu druhého pololetí letošního roku. Její cena zatím zůstává neznámá, ale podle neoficiálních informací by se měla pohybovat okolo 500 USD. Nezbývá tedy než počkat, jak odpoví ostatní výrobci na tuto výzvu ve stále lukrativnější oblasti automobilových hands-free sad.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků