Motorky jsou u nás terčem zlodějů. Každý týden jich ukradnou osm

Zlodějům motorek se neustále daří. Meziročně se dokonce celkem výrazně navýšila výška škody. Na čele řebříčků stojí hlavní město.

Motorkářská sezona je v plném proudu. Majitelé jednostopových vozidel ale častokrát podceňují jejich zabezpečení. A tak se stávají lehkým terčem zlodějů. Počet ukradených strojů u nás se zásadně nemění. Meziročně ale podle aktuálních statistik Policie ČR narostla výše vzniklé škody.

Za loňský rok se výška škody vyšplhala na 23 milionů korun. Naproti předchozímu roku je to o pět a půl milionu více. Aktuální statistiky zní celkem znepokojivě. Každý týden se totiž v České republice ukradne osm motorek. A kdo řebříčků vévodí? Zřejmě vás nepřekvapí, že je to hlavní město Praha. Průměrná škoda se pohybuje ve výši 54 tisíc korun. 

Slabinou majitelů je například transport motorek. Zloději si častokrát vytipují právě moment při převážení třeba na srazy, závody či dovolené. Chatrné zabezpečení vozů se pak postará o zbytek. Není proto na škodu zabezpečit nákladní či zavazadlový prostor dodávek přídavným zámkem. 

K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

Zlatým dolem zlodějů jsou také garáže. Jejich zabezpečení totiž častokrát bývá velice chabé. Majitelé sice objekt zamknou, ale na další zabezpečí motorek už nemyslí.  Tvrdí to Kateřina Brázdová ze společnosti TOKOZ: „Motorkáři už berou jako samozřejmou součást své výbavy kotoučové zámky i odolné řetězy. Často ale zapomínají na zabezpečení garáží nebo vozidel, v nichž motorky převážejí, a zloději se velice rychle naučili této slabiny využívat.

Pomoci může například uzavírací mechanismus, který lze navrtat či navařit na strop, stěnu nebo podlahu garáže a k němu pak stroj připevnit pevným zámkem odolným vůči mechanickému poškození. 

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 43 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky