Motorky jsou u nás terčem zlodějů. Každý týden jich ukradnou osm

Zlodějům motorek se neustále daří. Meziročně se dokonce celkem výrazně navýšila výška škody. Na čele řebříčků stojí hlavní město.

Motorkářská sezona je v plném proudu. Majitelé jednostopových vozidel ale častokrát podceňují jejich zabezpečení. A tak se stávají lehkým terčem zlodějů. Počet ukradených strojů u nás se zásadně nemění. Meziročně ale podle aktuálních statistik Policie ČR narostla výše vzniklé škody.

Za loňský rok se výška škody vyšplhala na 23 milionů korun. Naproti předchozímu roku je to o pět a půl milionu více. Aktuální statistiky zní celkem znepokojivě. Každý týden se totiž v České republice ukradne osm motorek. A kdo řebříčků vévodí? Zřejmě vás nepřekvapí, že je to hlavní město Praha. Průměrná škoda se pohybuje ve výši 54 tisíc korun. 

Slabinou majitelů je například transport motorek. Zloději si častokrát vytipují právě moment při převážení třeba na srazy, závody či dovolené. Chatrné zabezpečení vozů se pak postará o zbytek. Není proto na škodu zabezpečit nákladní či zavazadlový prostor dodávek přídavným zámkem. 

K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

Zlatým dolem zlodějů jsou také garáže. Jejich zabezpečení totiž častokrát bývá velice chabé. Majitelé sice objekt zamknou, ale na další zabezpečí motorek už nemyslí.  Tvrdí to Kateřina Brázdová ze společnosti TOKOZ: „Motorkáři už berou jako samozřejmou součást své výbavy kotoučové zámky i odolné řetězy. Často ale zapomínají na zabezpečení garáží nebo vozidel, v nichž motorky převážejí, a zloději se velice rychle naučili této slabiny využívat.

Pomoci může například uzavírací mechanismus, který lze navrtat či navařit na strop, stěnu nebo podlahu garáže a k němu pak stroj připevnit pevným zámkem odolným vůči mechanickému poškození. 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků