Motorárně Ford v Kolíně nad Rýnem hrozí uzavření

Továrna Ford v německém Kolíně je páteří západoevropské produkce FMC. Její oddělení pro výrobu motorů, které zaměstnává více než 1000 pracovníků, se však dostává do potíží v souvislosti s americkou krizí na trhu s vozy SUV a pick-up. Na Evropu relativně velké šestiválce totiž tvoří většinu místní pracovní náplně, v malých počtech se zde vyrábí i vidlicové osmi- a dvanáctiválce pro Aston Martiny. Celkový roční kapacity činí 560 000 motorů, z čehož je 200 000 již zmíněných šestiválců pro vozy Mustang, Ranger a Explorer, které strádají na úbytě.

Podle Dietera Hinkelmanna, odborářského předáka FMC Europe, je třeba najít pro Kolín nový výrobní program. „Pokud se nám nepodaří přinést sem významnou část prdukce nového tříválce, hrozí 720 pracovních míst nadbytečností,“ uvedl. Nově vyvíjený tříválec Ford s přezdívkou Fox má být vyráběn v právě rekonstruovaném závodě v rumunském univerzitním městě Craiova, a sice v počtu 700 000 jednotek ročně.
 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků