Továrna Ford v německém Kolíně je páteří západoevropské produkce FMC. Její oddělení pro výrobu motorů, které zaměstnává více než 1000 pracovníků, se však dostává do potíží v souvislosti s americkou krizí na trhu s vozy SUV a pick-up. Na Evropu relativně velké šestiválce totiž tvoří většinu místní pracovní náplně, v malých počtech se zde vyrábí i vidlicové osmi- a dvanáctiválce pro Aston Martiny. Celkový roční kapacity činí 560 000 motorů, z čehož je 200 000 již zmíněných šestiválců pro vozy Mustang, Ranger a Explorer, které strádají na úbytě.
Podle Dietera Hinkelmanna, odborářského předáka FMC Europe, je třeba najít pro Kolín nový výrobní program. „Pokud se nám nepodaří přinést sem významnou část prdukce nového tříválce, hrozí 720 pracovních míst nadbytečností,“ uvedl. Nově vyvíjený tříválec Ford s přezdívkou Fox má být vyráběn v právě rekonstruovaném závodě v rumunském univerzitním městě Craiova, a sice v počtu 700 000 jednotek ročně.