Motor V12 v BMW řady 7 má na kahánku. Z nabídky prý zmizí už letos na podzim

Emisní normy a malá poptávka mají zajistit odchod dvanáctiválcové „sedmičky“ ještě letos. Nejspíš ale jen v Evropě.

Dvanáctiválcové BMW řady 7 nesoucí označení M760Li xDrive by mohlo už letos na podzim zmizet z nabídky značky. Alespoň to tedy říká web Bimmer Today, který upřesňuje, že vyřazení motorizace bude krokem především na evropském trhu a BMW neplánuje přímého nástupce této verze u nové generace limuzíny.

TEST BMW M135i xDrive 225 kW: Změna jako hrom. K lepšímu?

TEST BMW M135i xDrive 225 kW: Změna jako hrom. K lepšímu?

Hlavními důvody jsou pochopitelně stále přísnější emisní limity v Evropě, kdy vrcholná sedmička s dvanáctiválcem nehází dobré světlo na flotilové emise značky se svými 285 g CO₂/km – pro srovnání vrcholný osmiválec 750Li xDrive produkuje 217 g CO₂/km, přičemž svým výkonem není tolik pozadu (390 kW (530 k) vs. 430 kW (585 k).

Do karet nemá hrát ani samotná poptávka po nejvyšší verzi řady 7, která je příliš nízká, aby se značce vyplatilo dnes už stále vzácnější motorizaci udržovat při životě. Ostatně loni šéf divize BMW M uvedl, že v blízké budoucnosti nevidí příchod nového modelu značky s motorem V12 pod kapotou.

BMW potvrzuje elektrický pohon pro novou řadu 7. Musí se držet konkurence

BMW potvrzuje elektrický pohon pro novou řadu 7. Musí se držet konkurence

Navíc, když vývoj nové generace se ubírá opačným směrem a finance mají mířit do příchodu řady 7 s čistě elektrickým pohonem. Ta bude podle předsedy představenstva automobilky Olivera Zipse zastávat novou nejvýkonnější variantu, kterou doplní slabší plug-in hybrid a konvenční šestiválcové a osmiválcové verze.

Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec řady N74 však z produkce úplně nezmizí, stejně jako doposud by měl v upravené variantě nadále představovat srdce Rolls-Royců. Očekává se totiž v nové generaci modelu Ghost.

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků