Motor s výkonem 814 koní a spotřebou 6 l/100 km. Slovenský zázrak?

Motor s výkonem 814 koní a spotřebou 6 l/100 km. Slovenský zázrak?

Na Slovensku se údajně rýsuje technický zázrak. Společnost RTU Europe s.r.o. oficiálně představila za přítomnosti premiéra Róberta Fica takzvaný pseudoadiabatický motor. Podle dostupných zpráv se jedná o světový unikát. Autoři projektu slibují sedmdesátiprocentní účinnost spalovaní a z toho samozřejmě pramení také další poměrně významné výhody.

Motor, na kterém RTU prezentuje svou technologii, pochází z dílny Audi. Konkrétně se jedná o přeplňovaný pětiválec původem z TT-RS, který standardně nabízí 340 k a 450 Nm. Po zásahu techniků od RTU narostly parametry na 814 koní a 1000 Nm. To vše se spotřebou 5,3 l/100 km.

Bohužel princip této novinky společnost neuvádí, přestože RTU na svých stránkách nějaké základní údaje nabízí a nabízí také základní animaci. Kouzlo je skryto v nízkých teplotách. Oficiálně zprávy hovoří o teplotě nasávaného vzduchu mínus 20°C, teplotě výfukových plynů 590°C a teplotě chladicí kapaliny pouhých 35°C. Všechny zmíněné údaje se ale nevztahují k pětiválci, nýbrž k dvoulitrovému motoru, kde RTU slibuje parametry 710 k a 880 Nm. Turbo pracuje s tlakem 2,8 bar. Každopádně motor přišel o klasický chladič, což by dávalo velmi zajímavé možnosti s ohledem na aerodynamiku vozu. Pokud vás zajímají detaily, bude nejlepší, když si přímo přečtete patent pana Solaroliho, kde je všechno popsáno.

Konstrukční změny údajně nejsou nijak zásadní. Jak říká Dick Kvetnansky v rozhovoru pro slovenskou televizi Joj, není problém aplikovat jejich technologii na jakýkoliv běžný motor, a to i dieselový. Úpravy se týkají 50 – 60 detailů. V budoucnosti by se slovenská novinka mohla snad objevit i v monopostech F1.

Celá záležitost na první pohled vypadá téměř pohádkově. Není ovšem zcela bez zajímavosti, že pan Alberto Solaroli si nechal použitou technologii patentovat už v roce 2001. Hovořit proto o slovenském motorovém zázraku, jak jej některá média prezentují, je tak trochu zcestné. Technologie byla použita už dříve například na závodním motorovém člunu. Kromě toho zmíněný patent uvádí hned několik příkladů dalších motorů. Třeba vzduchem chlazený motor Porsche o objemu 3,2 l z roku 1988. Na místo původních 231 koní v testech vykázal 852 koní. Závodní motor stejné značky pak nabídl místo 750 koní 1120 koní. Co také stojí za zmínku, to je čas 5:31 na oficiálním videu společnosti RTU, kde je velmi dobře vidět teplota chladicí kapaliny 82°C...

Zdroj: RTU Europe přes webnoviny.sk  
 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků