Motor s výkonem 814 koní a spotřebou 6 l/100 km. Slovenský zázrak?

Motor s výkonem 814 koní a spotřebou 6 l/100 km. Slovenský zázrak?

Na Slovensku se údajně rýsuje technický zázrak. Společnost RTU Europe s.r.o. oficiálně představila za přítomnosti premiéra Róberta Fica takzvaný pseudoadiabatický motor. Podle dostupných zpráv se jedná o světový unikát. Autoři projektu slibují sedmdesátiprocentní účinnost spalovaní a z toho samozřejmě pramení také další poměrně významné výhody.

Motor, na kterém RTU prezentuje svou technologii, pochází z dílny Audi. Konkrétně se jedná o přeplňovaný pětiválec původem z TT-RS, který standardně nabízí 340 k a 450 Nm. Po zásahu techniků od RTU narostly parametry na 814 koní a 1000 Nm. To vše se spotřebou 5,3 l/100 km.

Bohužel princip této novinky společnost neuvádí, přestože RTU na svých stránkách nějaké základní údaje nabízí a nabízí také základní animaci. Kouzlo je skryto v nízkých teplotách. Oficiálně zprávy hovoří o teplotě nasávaného vzduchu mínus 20°C, teplotě výfukových plynů 590°C a teplotě chladicí kapaliny pouhých 35°C. Všechny zmíněné údaje se ale nevztahují k pětiválci, nýbrž k dvoulitrovému motoru, kde RTU slibuje parametry 710 k a 880 Nm. Turbo pracuje s tlakem 2,8 bar. Každopádně motor přišel o klasický chladič, což by dávalo velmi zajímavé možnosti s ohledem na aerodynamiku vozu. Pokud vás zajímají detaily, bude nejlepší, když si přímo přečtete patent pana Solaroliho, kde je všechno popsáno.

Konstrukční změny údajně nejsou nijak zásadní. Jak říká Dick Kvetnansky v rozhovoru pro slovenskou televizi Joj, není problém aplikovat jejich technologii na jakýkoliv běžný motor, a to i dieselový. Úpravy se týkají 50 – 60 detailů. V budoucnosti by se slovenská novinka mohla snad objevit i v monopostech F1.

Celá záležitost na první pohled vypadá téměř pohádkově. Není ovšem zcela bez zajímavosti, že pan Alberto Solaroli si nechal použitou technologii patentovat už v roce 2001. Hovořit proto o slovenském motorovém zázraku, jak jej některá média prezentují, je tak trochu zcestné. Technologie byla použita už dříve například na závodním motorovém člunu. Kromě toho zmíněný patent uvádí hned několik příkladů dalších motorů. Třeba vzduchem chlazený motor Porsche o objemu 3,2 l z roku 1988. Na místo původních 231 koní v testech vykázal 852 koní. Závodní motor stejné značky pak nabídl místo 750 koní 1120 koní. Co také stojí za zmínku, to je čas 5:31 na oficiálním videu společnosti RTU, kde je velmi dobře vidět teplota chladicí kapaliny 82°C...

Zdroj: RTU Europe přes webnoviny.sk  
 

bazar

Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků