Motor roku: Osmiválec Ferrari, tříválec Ford a šestiválec Porsche

Nejvíce ocenění si z aktuálně vyhlášené ankety International Engine of the Year 2016 odnesl dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 l značky Ferrari, který slouží k pohonu modelů 488 GTB a 488 Spider, stejně tak ho v upravené verzi najdeme i v kabrioletu Ferrari California T.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motory od Ferrari si odnesly hned několik ocenění, ale osmiválec z modelu 488 GTB vyhrál i celkově. Mezi „zelenými“ motory zvítězil elektrický pohon značky Tesla

Osmiválec Ferrari vyhrál v kategorii Nový motor a následně zvítězil i v kategoriích od 3,0 do 4,0 l a v kategorii výkonných motorů. Aby toho nebylo málo, tak v kategorii nad čtyři litry objemu zvítězil atmosférický dvanáctiválec 6,3 l z Ferrari F12tdf.

Ale teď zpátky k běžným motorům. Kategorii do jednoho litru objemu opět vyhrál tříválec Ford 1,0 l EcoBoost. Už se jedná o páté vítězství v řadě pro tento motor ve své kategorii.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Třídu od 1,0 do 1,4 litru vyhrál přeplňovaný tříválec 1,2 l PureTech koncernu PSA, který měl pod kapotou třeba i náš dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW. Třídu od 1,4 do 1,8 l pak vyhrál hybridní tříválec 1,5 l v BMW i8.

Přeplňovaný dvoulitr od Mercedesu-AMG vyhrál v třídě od 1,8 l do 2,0 l a ve třídě od 2,0 l do 2,5 l zvítězil opět pětiválec Audi 2.5 TFSI. V kategorii od 2,5 l do 3,0 l vyhrál přeplňovaný plochý šestiválec Porsche použitý v modelu 911 Carrera a Carrera S. Třídu ekologického či „zeleného“ motoru vyhrál elektrický pohon automobilky Tesla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků