Motor roku: Osmiválec Ferrari, tříválec Ford a šestiválec Porsche

Nejvíce ocenění si z aktuálně vyhlášené ankety International Engine of the Year 2016 odnesl dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 l značky Ferrari, který slouží k pohonu modelů 488 GTB a 488 Spider, stejně tak ho v upravené verzi najdeme i v kabrioletu Ferrari California T.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motory od Ferrari si odnesly hned několik ocenění, ale osmiválec z modelu 488 GTB vyhrál i celkově. Mezi „zelenými“ motory zvítězil elektrický pohon značky Tesla

Osmiválec Ferrari vyhrál v kategorii Nový motor a následně zvítězil i v kategoriích od 3,0 do 4,0 l a v kategorii výkonných motorů. Aby toho nebylo málo, tak v kategorii nad čtyři litry objemu zvítězil atmosférický dvanáctiválec 6,3 l z Ferrari F12tdf.

Ale teď zpátky k běžným motorům. Kategorii do jednoho litru objemu opět vyhrál tříválec Ford 1,0 l EcoBoost. Už se jedná o páté vítězství v řadě pro tento motor ve své kategorii.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Třídu od 1,0 do 1,4 litru vyhrál přeplňovaný tříválec 1,2 l PureTech koncernu PSA, který měl pod kapotou třeba i náš dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW. Třídu od 1,4 do 1,8 l pak vyhrál hybridní tříválec 1,5 l v BMW i8.

Přeplňovaný dvoulitr od Mercedesu-AMG vyhrál v třídě od 1,8 l do 2,0 l a ve třídě od 2,0 l do 2,5 l zvítězil opět pětiválec Audi 2.5 TFSI. V kategorii od 2,5 l do 3,0 l vyhrál přeplňovaný plochý šestiválec Porsche použitý v modelu 911 Carrera a Carrera S. Třídu ekologického či „zeleného“ motoru vyhrál elektrický pohon automobilky Tesla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky