Motor roku: Osmiválec Ferrari, tříválec Ford a šestiválec Porsche

Nejvíce ocenění si z aktuálně vyhlášené ankety International Engine of the Year 2016 odnesl dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 l značky Ferrari, který slouží k pohonu modelů 488 GTB a 488 Spider, stejně tak ho v upravené verzi najdeme i v kabrioletu Ferrari California T.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motory od Ferrari si odnesly hned několik ocenění, ale osmiválec z modelu 488 GTB vyhrál i celkově. Mezi „zelenými“ motory zvítězil elektrický pohon značky Tesla

Osmiválec Ferrari vyhrál v kategorii Nový motor a následně zvítězil i v kategoriích od 3,0 do 4,0 l a v kategorii výkonných motorů. Aby toho nebylo málo, tak v kategorii nad čtyři litry objemu zvítězil atmosférický dvanáctiválec 6,3 l z Ferrari F12tdf.

Ale teď zpátky k běžným motorům. Kategorii do jednoho litru objemu opět vyhrál tříválec Ford 1,0 l EcoBoost. Už se jedná o páté vítězství v řadě pro tento motor ve své kategorii.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Třídu od 1,0 do 1,4 litru vyhrál přeplňovaný tříválec 1,2 l PureTech koncernu PSA, který měl pod kapotou třeba i náš dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW. Třídu od 1,4 do 1,8 l pak vyhrál hybridní tříválec 1,5 l v BMW i8.

Přeplňovaný dvoulitr od Mercedesu-AMG vyhrál v třídě od 1,8 l do 2,0 l a ve třídě od 2,0 l do 2,5 l zvítězil opět pětiválec Audi 2.5 TFSI. V kategorii od 2,5 l do 3,0 l vyhrál přeplňovaný plochý šestiválec Porsche použitý v modelu 911 Carrera a Carrera S. Třídu ekologického či „zeleného“ motoru vyhrál elektrický pohon automobilky Tesla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků