Motor roku 2019: Titul patří opět Ferrari. V8 dýchá na krk elektřina od Jaguaru

Výsledky mezinárodní ankety o nejlepší motor roku jsou tady. Na samotném vrcholu opět kraluje Ferrari. Druhé místo však obsazuje elektrické ústrojí od Jaguaru.

Stejně jako každý rok se i letos konala anketa International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku). Pro rok 2019 se ankety účastnilo 69 vybraných motoristických novinářů z celkem 31 zemí světa, aby za uplynulý rok opět vyzdvihli vůbec nejlepší motorizaci, kterou v dnešních modelech automobilek najdete. Kromě celkového vítěze se pak hlasovalo i v řadě dalších kategorií.

Definitivní titul Motor roku si tedy (možná bez překvapení) už po čtvrté v řadě odnáší Ferrari se svým 3,9litrovým twin-turbo osmiválcem, který najdete v modelu 488 GTB, ale také v jeho přiostřené variantě 488 Pista, kde produkuje až 530 kW (720 koní). Dále se objevuje v Portofinu a rovněž praktickém GTC4 Lusso T. Jednotku přitom využije i nedávno uvedený nástupce 488 GTB, model F8 Tributo (rovněž 530 kW/720 k).

Výsledky ankety Světové auto roku 2019: S nadvládou vítězí elektrický Jaguar I-Pace

Výsledky ankety Světové auto roku 2019: S nadvládou vítězí elektrický Jaguar I-Pace

Druhé místo v celkovém pořadí by pak nemohlo být rozdílnější. Za Ferrari se totiž dostal Jaguar se svým elektrickým ústrojím z modelu I-Pace. Ústrojí o výkonu 294 kW (400 koní) si mimochodem sebralo vítězství rovněž v kategoriích Nejlepší elektrické ústrojí a Nejlepší nový motor. Pro Jaguar I-Pace tedy další výhra po celkovém vítězství v anketě Světového auta roku 2019.

Na třetím místě celkově skončil čtyřlitrový twin-turbo osmiválec od Mercedesu-AMG, který najdete v celé řadě výkonných „medvědů“ od třídy C až po ostré kupé GT R – u AMG jej tedy nemají problém vyladit až na 430 kW (585 koní). A ke všemu jej dodávají i pod kapoty nových Aston Martinů Vantage a DB11.

Mercedes-AMG GT R ztratil střechu. Nový Roadster zvládne až 317 km/h

Mercedes-AMG GT R ztratil střechu. Nový Roadster zvládne až 317 km/h

Na kompletní přehled vítězů jednotlivých kategorií se podívejte v tabulce níže. Letos se rovněž s ohledem na rozrůstající počet elektrických ústrojí dělila část kategorií podle výkonového rozsahu v koních, namísto dřívějšího zdvihového objemu motorů.

Výsledky ankety Mezinárodní motor roku 2019:
Kategorie: Motor:
Motor roku V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(např. 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
Pod 150 koní tříválec Ford 1.0 EcoBoost
(např. Fiesta, Focus)
150 koní – 250 koní čtyřválec Audi 2.0 TFSI
(např. A3, A4, VW Golf GTI, Škoda Kodiaq)
250 koní – 350 koní čtyřválec boxer Porsche 2.5 l
(718 Cayman S, 718 Boxster S)
350 koní – 450 koní elektrické ústrojí Jaguar Land Rover
(Jaguar I-Pace)
450 koní – 550 koní V8 Mercedes-AMG 4.0 l twin-turbo
(např. GT, GT R, C63, Aston Martin Vantage)
550 koní – 650 koní V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(Portofino, GTC4 Lusso T)
Nad 650 koní V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
Nejlepší nový motor elektrické ústrojí Jaguar Land Rover
(Jaguar I-Pace)
Nejlepší hybridní ústrojí tříválec hybrid BMW 1.5 l
(BMW i8)
Nejlepší výkonný motor V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
Nejlepší elektrické ústrojí elektrické ústrojí Jaguar Land Rover
(Jaguar I-Pace)
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků