Motor roku 2019: Titul patří opět Ferrari. V8 dýchá na krk elektřina od Jaguaru

Výsledky mezinárodní ankety o nejlepší motor roku jsou tady. Na samotném vrcholu opět kraluje Ferrari. Druhé místo však obsazuje elektrické ústrojí od Jaguaru.

Stejně jako každý rok se i letos konala anketa International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku). Pro rok 2019 se ankety účastnilo 69 vybraných motoristických novinářů z celkem 31 zemí světa, aby za uplynulý rok opět vyzdvihli vůbec nejlepší motorizaci, kterou v dnešních modelech automobilek najdete. Kromě celkového vítěze se pak hlasovalo i v řadě dalších kategorií.

Definitivní titul Motor roku si tedy (možná bez překvapení) už po čtvrté v řadě odnáší Ferrari se svým 3,9litrovým twin-turbo osmiválcem, který najdete v modelu 488 GTB, ale také v jeho přiostřené variantě 488 Pista, kde produkuje až 530 kW (720 koní). Dále se objevuje v Portofinu a rovněž praktickém GTC4 Lusso T. Jednotku přitom využije i nedávno uvedený nástupce 488 GTB, model F8 Tributo (rovněž 530 kW/720 k).

Výsledky ankety Světové auto roku 2019: S nadvládou vítězí elektrický Jaguar I-Pace

Výsledky ankety Světové auto roku 2019: S nadvládou vítězí elektrický Jaguar I-Pace

Druhé místo v celkovém pořadí by pak nemohlo být rozdílnější. Za Ferrari se totiž dostal Jaguar se svým elektrickým ústrojím z modelu I-Pace. Ústrojí o výkonu 294 kW (400 koní) si mimochodem sebralo vítězství rovněž v kategoriích Nejlepší elektrické ústrojí a Nejlepší nový motor. Pro Jaguar I-Pace tedy další výhra po celkovém vítězství v anketě Světového auta roku 2019.

Na třetím místě celkově skončil čtyřlitrový twin-turbo osmiválec od Mercedesu-AMG, který najdete v celé řadě výkonných „medvědů“ od třídy C až po ostré kupé GT R – u AMG jej tedy nemají problém vyladit až na 430 kW (585 koní). A ke všemu jej dodávají i pod kapoty nových Aston Martinů Vantage a DB11.

Mercedes-AMG GT R ztratil střechu. Nový Roadster zvládne až 317 km/h

Mercedes-AMG GT R ztratil střechu. Nový Roadster zvládne až 317 km/h

Na kompletní přehled vítězů jednotlivých kategorií se podívejte v tabulce níže. Letos se rovněž s ohledem na rozrůstající počet elektrických ústrojí dělila část kategorií podle výkonového rozsahu v koních, namísto dřívějšího zdvihového objemu motorů.

Výsledky ankety Mezinárodní motor roku 2019:
Kategorie: Motor:
Motor roku V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(např. 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
Pod 150 koní tříválec Ford 1.0 EcoBoost
(např. Fiesta, Focus)
150 koní – 250 koní čtyřválec Audi 2.0 TFSI
(např. A3, A4, VW Golf GTI, Škoda Kodiaq)
250 koní – 350 koní čtyřválec boxer Porsche 2.5 l
(718 Cayman S, 718 Boxster S)
350 koní – 450 koní elektrické ústrojí Jaguar Land Rover
(Jaguar I-Pace)
450 koní – 550 koní V8 Mercedes-AMG 4.0 l twin-turbo
(např. GT, GT R, C63, Aston Martin Vantage)
550 koní – 650 koní V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(Portofino, GTC4 Lusso T)
Nad 650 koní V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
Nejlepší nový motor elektrické ústrojí Jaguar Land Rover
(Jaguar I-Pace)
Nejlepší hybridní ústrojí tříválec hybrid BMW 1.5 l
(BMW i8)
Nejlepší výkonný motor V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
Nejlepší elektrické ústrojí elektrické ústrojí Jaguar Land Rover
(Jaguar I-Pace)
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků