Motor roku 2005: triumfuje desetiválec od BMW

V letošním ročníku odborné ankety International Engine of the Year 2005 doslova tirumfoval pětilitrový desetiválec BMW, který najdete v modelech M5 a M6. Na dalších místech se umístil osmiválec z Ferrari F430 a hybridní agregát z Lexusu RX 400h.
Motor roku 2005: triumfuje desetiválec od BMW

Nový motor 5.0 V10 s výkonem 507 k (373 kW), který dostala ostrá M5 a M6, zvítězil nejen ve dvou kategoriích - motor nad 4.0 l a motor s vysokým poměrem objemu a výkonu, ale dostal se na první místo také v celkovém pořadí. BMW si může připsat ještě jeden triumf: už popáté zvítězil v objemové kategorii od tří do čtyř litrů. Gratulovat si také mohou hybridní motory Toyoty a Hondy.

Poznámka: V závorkách najdete počet bodů, které motor obdržel od poroty. Je tak dobře patrné, s jakými náskoky dané motory vítězily.

Nejúspornější motor

1. Toyota hybrid 1.5 l 220
2. Toyota 3.3 l hybrid (Lexus RX400h) 120
3. Fiat-GM 1.3 l diesel (Fiat Panda, Punto, Opel Corsa...) 105
4. Honda 1.3 l IMA (Civic) 88
5. BMW 3.0 l diesel Twin-Turbo (535d) 75
6. Honda 3.0 l Hybrid (Accord) 72

Motory s vysokým poměrem objem/výkon

1. BMW 5.0 V10 (M5, M6) 294
2. Ferrari 4.3 V8 (F430) 203
3. Mercedes-AMG 6.0 l bi-turbo (SL65, CL65) 126
4. Porsche 3.8 l (911) 105
5. Chevrolet 6.0 V8 (Corvette, Pontiac GTO) 60
6. Chrysler/Dodge 6.1 V8 (300C SRT-8, Magnum) 59

Nejlepší motor do 1.0 l

1. Honda 1-litre IMA (Insight) 302
2. Smart Brabus (Roadster) 181
3. Toyota 1-litre (Yaris/Vitz) 141
4. Ford 1.0T superchraged (EcoSport) 94
5. Smart diesel (ForTwo) 83
6. Suzuki 1.0 l (Wagon R+) 71

Nejlepší motor od 1.0 do 1.4 l

1. Fiat-GM diesel 1.3 l (Panda, Punto, Ypsilon, Tigra, Corsa) 225
2. Honda 1.3 l IMA (Civic) 218
3. PSA/Ford diesel 1.4 l (C2, C3, Fiesta, 1007) 138
4. Volkswagen 1.4 FSI (Polo, Golf) 94
5. Toyota diesel 1.4 l (Mini, Yaris) 50
6. Daihatsu 1.3 l (YRV, Terios) 49

Nejlepší motor od 1.4 do 1.8 l

1. Toyota hybrid 1.5 l 365
2. Toyota 1.8 l VVTL-i (Celica, Corolla, Lotus Elise) 123
3. PSA/Ford diesel 1.6 l (C-MAX, C4, C5, Mazda 3, Peugeot 206, 307) 104
4. Mini 1.6T (Cooper S) 97
5. Volkswagen 1.6 FSI (A2, Golf, Touran) 60
6. BMW 1.8 l Valvetronic (316ti) 57

Nejlepší motor od 1.8 do 2.0 l

1. Volkswagen/Audi 2.0T FSI (A3, A4, Golf GTi) 151
2. Honda 2.0 l (S2000) 140
3. BMW 2.0 diesel (X3, 120d, 320d) 125
4. Subaru 2.0T (Impreza, Legacy/Outback, Forester, Saab 9-2X) 111
5. Mitsubishi 2.0T (Evo, Outlander/Airtek) 89
6. Honda 2.0 l (Civic Type-R) 73

Nejlepší motor od 2.0 do 2.5 l

1. Honda 2.2 l diesel (Accord, CR-V, FR-V) 164
2. BMW 2.5 l (325,525) 154
3. Ford 2.3 l hybrid (Escape HEV) 79
4. Mazda 2.3 l turbo (6MPS) 77
5. BMW 2.5 l R6 (325, X3, 523, Z4) 76
6. Honda 2.2 l (S2000) 75

Nejlepší motor od 2.5 do 3.0 l

1. BMW 3.0 l diesel Twin-Turbo (535d) 296
2. Honda 3.0 l hybrid (Accord) 181
3. BMW 3.0 l R6 (330, 530, 630, 730) 157
4. Mazda Renesis (RX-8) 116
5. Porsche 2.7 l (Boxster) 94
6. Jaguar 2.7 V6 diesel Twin-Turbo (S-Type) 78

Nejlepší motor od 3.0 do 4.0 l

1. BMW 3.2 l R6 (M3) 243
2. Porsche 3.8 l (911) 218
3. Toyota 3.3 l hybrid (Lexus RX400h) 167
4. Nissan 3.5 V6 (350Z/350GT, Infiniti FX35/G35) 114
5. Porsche 3.6 l Turbo (911) 85
6. Mercedes-Benz 3.5 V6 (SLK, C-Class, CLS, E-Class, SL) 67

Nejlepší motor od 4.0 l

1. BMW 5.0 V10 (M5, M6) 260
2. Ferrari 4.3 V8 (F430) 163
3. VW 5.0 V10 TDI diesel (Touareg/Phaeton) 142
4. Mercedes-AMG 6.0 l bi-Turbo (SL65, CL65) 140
5. Chrysler/Dodge 5.7 V8 Hemi (300C/Magnum) 74
6. Aston Martin 6.0 V12 (DB9, Vanquish S) 66

Celkové pořadí

1. BMW 5.0 V10 (M5, M6) 251
2. Ferrari 4.3 V8 (F430) 146
3. Toyota 3.3 l hybrid (Lexus RX400h) 133
4. Porsche 3.8 l (911) 130
5. BMW 3.0 l diesel Twin-Turbo (535d) 121
6. Honda 3.0 l hybrid (Accord) 90

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků