Myslím, že Mullerův cyklus nelze použít u přímovstřiků, a nyní se benzinové motory vydaly touto cestou.
Proč by nešel - finta je v tom, že ventily zůstávaj otevřený až při kompresi.
Nejak mi neni jasne, proc je 1.8T uveden hned ve dvou objemovych kategoriich? No asi proto, aby VW uplne nepropadl . Jinak se ukazuje, ze BMW a Honda proste umi. Vzestup Toyoty me taky tesi, takze Japonec nakonec, ze?
Jakto, ze je bozsky Wankeluv motor z Mazdy RENESIS RX-8 v kategorii 2.5 litru -3 litry??? Ta je nejaky objem cca 2 x 650 ccm, ne???
Jak to je???
Přesně na to jsem se teď šel zeptat a řekl jsem si, že si přečtu diskuzi, jestli si toho už někdo nevšiml. Všiml
Přepočtový koeficient u Wankela aby se mohl brát jako ekvivalent pístového motoru je 2, takže 2x0,650x2= 2,600 l.
Dokaze mi nekdo jeste osvetlit, z ceho vychazi preposctovy koeficient, ktery je roven dvoum? Ja jenom az vymyslim pullitr co bude mit vykon 340kW a minimalni spotrebu, tak me pred vitezstvim v teto soutezi uchrani kdosi, kdo rekne, ze prepoctovy koeficient je 8...
Svého času mě hodně učaroval motor co byl v Xedosu 9 V6 2.3T Muller cycle. Slyšeli jste o něm nebo máte nějaké info? Nevíte proč se už nedělá? Nebo dělá ale nevozí do Evropy? Na své výkonové parametry to mělo celkem dobrou spotřebu atd
Jsem velky fanousek Mazdy a kdyz jsme v 94 jednu v rodine kupovali, tak nam tam prodejce tu Xedos 9 s Mullerovym cyklem ukazoval a moc to chvalil. Take by me moc zajimalo neco blizsiho k tomuto motoru. Uz si ani nepamatuji v cem ta vychytavka vlastne byla... Pokud ma nekdo blizsi info ci nejaky odkaz, kde bych to mohl nastudovat, budu rad, kdys se o to s nami podeli...
Diky, Vita
tak predne : neni to Muller, nybrz Miller, podle vynalezce tohodle systemu Ralpha Millera, ktery si to nechal patentovat uz v roce 1940.
zminovany motor ma tyhle parametry :
V6, 2xOHC (nekde uvadi DOHC, tak nevim), 2255 cm³, vrtání 80,3 mm a zdvih 74,2 mm, kompresní poměr 10,0, přeplňování mechanicky poháněným dmychadlem Lysholm, výkon 155 kW (210k) při 5300 ot/min, točivý moment 290 Nm při 3700 ot/min.
a jak to funguje ? nejak takhle :
"A Miller-cycle engine is very similar to an Otto-cycle engine. The Miller-cycle uses pistons, valves, a spark plug, etc., just like an Otto-cycle engine does. There are two big differences:
dalsi info : tady, a par schemat tady
Diky za informace! A nevis nahodou proc uz od toho Mazda ustoupila ???
Vita
no tady pisou, ze od toho ustoupili kvuli vysokym nakladum...
Mazda's 2.3 litres Miller Cycle engine is the only one of its kind. Although it achieved 10 - 15 % fuel consumption reduction over comparable conventional engines ( Mazda tehdy k tomuhle motoru mela slogan, ktery rikal neco jako "vykon trilitru, spotreba dvoulitru"), high production cost prevent it from being popular.
Disadvantage
Mazda's Miller Cycle engine burns 13% less fuel than its 3 litres conventional sister engine. It also generates more power and better torque curve. However, since its introduction in 1994 until now, no other car makers follow its trend.
Even Mazda itself did not produce another Miller Cycle engine.
Although it is claimed to be a 2.3-litre engine, it is actually constructed as a 3-litre engine, no matter in dimensions and in material. Then, the supercharger and twin intercoolers (one per cylinder bank) will be extra costs compared with conventional 3-litre engine.
For a V6, this might be forgivable, but those additional cost will be relatively expensive for a low cost four-cylinder engine. As a result, Miller Cycle concept can hardly be popular in the market where cost competitiveness is a major factor.
Na te strance je take pekne podrobne popsano, jak to cele funguje, rozhodne to stoji za precteni.
A ma i stejnou spotrebu ? Jako ten 2.6l ? Ze se na ten prepocet nevykaslou. Nechapu to.
1,8T bodoval jak 1,4-1,8 tak 1,8 - 2,0... on to asi nebude tak mizerný motor, jak se tu někteří snaží prosazovat
Proč motor o objemu 1781 cm3 je zařazen i v objemové kategorie 1.8-2.0l??!!!
1,8t urcite neni mizerny motorja bych rekl,ze vw nedela blby motory,spis jde o jejich nabidku v autech,davat do golfa 1,4 nebo do pasika 1,6 je prinejmensim prehnaneale divim se,ze neuspel nejaky turbo benzin od saaba,protoze muj subjektivni pocit znich je lepsi nez u 1,8t vw,samozrejme jsem nejel nejvykonejsi 1,8tale i tak...ale je videt,ze japonci jsou stejne nejdal a to ve vsech aspektech testovani motoru,tak alspon tady se muj subjektivni pocit zjizdy hondou da i objektivne?!? zhodnotit
do nedávna bych s vámi souhlasil, co se týče politiky nasazování motorů. Ale nějaký čas jsem strávil v Belgii a je třeba říct, že jejich dálniční síť je skutečně hustá. Na dálanici mají max. 120 a to většinou dodržují, někdo jezdí 140, víc je výjimka a takové rychlosti zvládnou i ty slabé motory. Ve městech se jezdí svižně, ale zase pořád tak, že to i ty slabší motory zvládnou a nejsou brzdou, víceméně jezdí všichni stejně rychle. Když si to spojíte a uvědomíte si, že nějaké předjíždění na okreskách se nijak zvlášť nekoná 1,4 nebo SDI do Golfu jim stačí. často tam vidíte SDI v kůži s navigací.. Zřejmě to není jen otázka Belgie, ale i jiných států a kde je poptávka, tam VW dal i auta, které jí dostačují... Já sice s tím, že to jsou podmotorizované varianty souhlasím, ale pohled a zkušenosti z českých silnic nelze vydávat za celoevropské.. Někde to vidí jinak. PS. netýká se to jen motorů. Právě v Belgii je( donedávna bylo) zvykem nedávat autorádio jako sériovou výbavu - berou si ho z předchozího auta. Takže vidíte nové BMW s neorig. rádiem ... Jiný kraj jiný mrav.
Zajímalo by mě kde je ten slavný motor V10 5.7 od porche (carrera GT).
Hybridni 4x4
Me se tedy daleko vice libilo reseni (tusim, ze od Mazdy), kdyz vepredu byl klasicky (ale slabsi a ekonomictejsi) klasicky spalovaci motor pohanejici predni napravu a na kazdem zadnim kole byl elektromotor. Pri brzdeni elektromotor nabiji baterie. Pri akceleraci elektromotor pomaha spalovacimu motoru a navic pohani zadni napravu, takze se vykon lepe prenasi na vozovku. Diky elektronice (neco jako virtualni mezinapravovy diferencial kombinovany s ESP) ty zadni elektricky pohanena kola pomahaji i pri prujezdu zatackou ci pri dalsich slozitejsich situacich.
Toto mi prislo jako genialni reseni, ktere navic nemusi byt az tak slozite a drahe - az jsem se divil, proc uz se to davno nemontuje ve velkem.
Ono ten motor v Priusu je vypiplany, zuslechteny motor s pouzitim nejkvalitnejsich technologii a materialu, ale taky za super vysokou cenu - se podivejte na cenu toho auta. Kolik jich jezdi po nasich cestach??? Ani ne nekoli desitek kusu, spise par kusu.
To je takova anketa, skoro bych rekl pro kocku.......
cena je velmi dobrá - řekl bych téměř dumpingová.
Taky by v tom příspěvku mohlo být víc informací o tom, kdo tu anketu vyhlašuje atd. To byla anketa z místní putiky ?
Porotci mají asi více rozumu, než evropští výrobci a uživatelé dieselů.......
A jakpak asi ocenili "ekonomiku provozu" u toho AMG 65...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.