Motor roku 2004: vedou japonci a BMW (výsledky)

Anketa motor roku 2004 už zná svého vítěze. Je jím motor Toyota Hybrid 1.5 l, která vyhrál jak ve své objemové kategorii, tak i v kategorii neúspornější motor. Vítězem kategorie motor s nejvyšším výkonem se pak stal šestilitrový Mercedes-Benz AMG 65.
Motor roku 2004: vedou japonci a BMW (výsledky)

V porotě šestého ročníku ankety International Engine of the Year zasedalo celkem 56 novinářů z 24 zemí jako USA, Japonsko, Čína, Rusko, Nový Zéland, Indie, Korea, německo, Francie, Jižní Afrika a Velká Británie. Novináři volili na základě svých zkušeností a pocitů z řízení testovaných vozů, přičemž si všímali ekonomiky provozu, výkonu, pružnosti a dalších hodnocených vlastností motorů. Vzhledem k počtu zúčastněných porotců lze považovat výsledky ankety za objektivní.

Celkové výsledky

Nejlepší nový motor Body
Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) 260
Honda Diesel 2.2-litre (Accord (Europe)) 113

Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Punto, IDEA, Doblo,
Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Suzuki New Ignis)

100
Mercedes-AMG 6-litre (S65, CL65) 99
Chrysler/Dodge 5.7-litre (300C, Magnum) 90
Lamborghini 5-litre (Gallardo) 77

Motor s nejnižší spotřebou Body
Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) 375
Honda 1.3-litre IMA (Civic) 153
Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Punto, IDEA, Doblo,
Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Suzuki New Ignis)
139
Volkswagen Diesel 5-litre (Touareg/Phaeton) 75
BMW Diesel 3-litre (330d, X3, 530d, X5, 730d) 65
Honda 1-litre IMA (Insight) 58

Motor s nejlepším výkonem Body
Mercedes-AMG 6-litre (S65, CL65) 171
BMW 3.2-litre (M3) 163
Ferrari 5.7-litre (612) 115
Lamborghini 5-litre (Gallardo) 114
Porsche 3.6-litre turbo (911 Turbo) 79
Aston Martin 5.9-litre (DB9, Vanquish) 65

Výsledky jednotlivých objemových kategorií

Motory do 1.0 l Body
Honda 1-litre IMA (Insight) 294
Smart 698cc (City Coupé/Roadster) 152
Smart Brabus 698cc (Roadster) 120
Toyota 1-litre (Yaris/Echo/Vitz) 119
Ford 1-litre supercharged (EcoSport) 102
Opel/Vauxhall 1-litre Twinport (Agila, Corsa) 78

Motory od 1.0 do 1.4 l Body
Honda 1.3-litre IMA (Civic) 229

Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Punto, IDEA, Doblo,
Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Suzuki New Ignis)

211

Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4-litre (Citroën C2, C3, Xsara
(68/90bhp), Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 307)

110
Volkswagen 1.4-litre FSI (Polo, Golf) 74
Toyota 1.4-litre (Corolla) 72
Mitsubishi 1.3-litre (Lancer, Space Star) 46

Motory od 1.4 do 1.8 l Body
Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) 362
BMW MINI 1.6-litre supercharged (Cooper S) 137
Toyota 1.8-litre VVTL-i 190 (Celica, Corolla, Lotus Elise 111R) 129
Volkswagen 1.8-litre turbo (225bhp) (TT, Leon) 82
Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre
(Ford C-Max, Mazda 3, Peugeot 206, 307)
76
Volkswagen 1.8-litre turbo (180bhp) (Audi A4, Seat Ibiza,
Skoda Octavia, VW Beetle, Golf, Passat, Sharan)
71

Motory od 1.8 do 2.0 l Body
Honda 2-litre (S2000 (Europe/Asia)) 153
Subaru 2-litre turbo (Impreza, Legacy/Lancaster/Outback, Forester) 135
BMW Diesel 2-litre (320d) 97
Volkswagen 1.8-litre turbo (225bhp) (TT, Leon) 82
BMW 2-litre Valvetronic (318i) 81
Fiat Diesel 1.9-litre JTD Multijet (Alfa Romeo 156, GT) 80
Honda/Acura 2-litre (Integra Type-R) 76

Motory od 2.0 do 2.5 l Body
BMW 2.5-litre (325i, X3, 525i, Z4) 147
Honda Diesel 2.2-litre (Accord (Europe)) 146
Fiat Diesel 2.4-litre JTD Multijet
(Alfa 156, 166, Lancia Lybra/Thesis)
126
Peugeot-Citroën Diesel 2.2-litre HDi
(Citroën C5, C8 Peugeot 607, 807)
112
Volvo 2.3-litre (S60, V70, C70) 93
Honda 2.2-litre (S2000 (North America)) 86

Motory od 2.5 do 3.0 l Body
Mazda RENESIS (RX-8) 252
BMW Diesel 3-litre (330d, X3, 530d, X5, 730d) 242
BMW 3-litre (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) 189
Subaru 3-litre (Legacy, Outback) 133
Audi Diesel 3-litre (A6, A8) 70
Mercedes-AMG Diesel 3-litre (C-Class) 68

Motory od 3.0 do 4.0 l Body
BMW 3.2-litre (M3) 252
Porsche 3.6-litre turbo (911 Turbo) 164
Nissan 3.5-litre (350Z/350GT, Infiniti FX35) 109
Ferrari 3.6-litre (360 Modena/Spider) 94
BMW Diesel 3.9-litre (740d) 86
Porsche 3.6-litre (911 (320bhp)) 83

Motory nad 4.0 l Body
Volkswagen Diesel 5-litre (Touareg/Phaeton) 199
BMW 4.4-litre Valvetronic (545i, X5, 645i, 745i) 129
Mercedes-AMG 6-litre (S65, CL65) 111
Ferrari 5.7-litre (612) 94
Aston Martin 5.9-litre (DB9, Vanquish) 91
Chrysler/Dodge 5.7-litre (300C/Magnum) 88

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 99 199 km
Cena: 240 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků