Motor roku 2004: vedou japonci a BMW (výsledky)

Anketa motor roku 2004 už zná svého vítěze. Je jím motor Toyota Hybrid 1.5 l, která vyhrál jak ve své objemové kategorii, tak i v kategorii neúspornější motor. Vítězem kategorie motor s nejvyšším výkonem se pak stal šestilitrový Mercedes-Benz AMG 65.
Motor roku 2004: vedou japonci a BMW (výsledky)

V porotě šestého ročníku ankety International Engine of the Year zasedalo celkem 56 novinářů z 24 zemí jako USA, Japonsko, Čína, Rusko, Nový Zéland, Indie, Korea, německo, Francie, Jižní Afrika a Velká Británie. Novináři volili na základě svých zkušeností a pocitů z řízení testovaných vozů, přičemž si všímali ekonomiky provozu, výkonu, pružnosti a dalších hodnocených vlastností motorů. Vzhledem k počtu zúčastněných porotců lze považovat výsledky ankety za objektivní.

Celkové výsledky

Nejlepší nový motor Body
Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) 260
Honda Diesel 2.2-litre (Accord (Europe)) 113

Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Punto, IDEA, Doblo,
Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Suzuki New Ignis)

100
Mercedes-AMG 6-litre (S65, CL65) 99
Chrysler/Dodge 5.7-litre (300C, Magnum) 90
Lamborghini 5-litre (Gallardo) 77

Motor s nejnižší spotřebou Body
Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) 375
Honda 1.3-litre IMA (Civic) 153
Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Punto, IDEA, Doblo,
Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Suzuki New Ignis)
139
Volkswagen Diesel 5-litre (Touareg/Phaeton) 75
BMW Diesel 3-litre (330d, X3, 530d, X5, 730d) 65
Honda 1-litre IMA (Insight) 58

Motor s nejlepším výkonem Body
Mercedes-AMG 6-litre (S65, CL65) 171
BMW 3.2-litre (M3) 163
Ferrari 5.7-litre (612) 115
Lamborghini 5-litre (Gallardo) 114
Porsche 3.6-litre turbo (911 Turbo) 79
Aston Martin 5.9-litre (DB9, Vanquish) 65

Výsledky jednotlivých objemových kategorií

Motory do 1.0 l Body
Honda 1-litre IMA (Insight) 294
Smart 698cc (City Coupé/Roadster) 152
Smart Brabus 698cc (Roadster) 120
Toyota 1-litre (Yaris/Echo/Vitz) 119
Ford 1-litre supercharged (EcoSport) 102
Opel/Vauxhall 1-litre Twinport (Agila, Corsa) 78

Motory od 1.0 do 1.4 l Body
Honda 1.3-litre IMA (Civic) 229

Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Punto, IDEA, Doblo,
Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Suzuki New Ignis)

211

Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4-litre (Citroën C2, C3, Xsara
(68/90bhp), Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 307)

110
Volkswagen 1.4-litre FSI (Polo, Golf) 74
Toyota 1.4-litre (Corolla) 72
Mitsubishi 1.3-litre (Lancer, Space Star) 46

Motory od 1.4 do 1.8 l Body
Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) 362
BMW MINI 1.6-litre supercharged (Cooper S) 137
Toyota 1.8-litre VVTL-i 190 (Celica, Corolla, Lotus Elise 111R) 129
Volkswagen 1.8-litre turbo (225bhp) (TT, Leon) 82
Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre
(Ford C-Max, Mazda 3, Peugeot 206, 307)
76
Volkswagen 1.8-litre turbo (180bhp) (Audi A4, Seat Ibiza,
Skoda Octavia, VW Beetle, Golf, Passat, Sharan)
71

Motory od 1.8 do 2.0 l Body
Honda 2-litre (S2000 (Europe/Asia)) 153
Subaru 2-litre turbo (Impreza, Legacy/Lancaster/Outback, Forester) 135
BMW Diesel 2-litre (320d) 97
Volkswagen 1.8-litre turbo (225bhp) (TT, Leon) 82
BMW 2-litre Valvetronic (318i) 81
Fiat Diesel 1.9-litre JTD Multijet (Alfa Romeo 156, GT) 80
Honda/Acura 2-litre (Integra Type-R) 76

Motory od 2.0 do 2.5 l Body
BMW 2.5-litre (325i, X3, 525i, Z4) 147
Honda Diesel 2.2-litre (Accord (Europe)) 146
Fiat Diesel 2.4-litre JTD Multijet
(Alfa 156, 166, Lancia Lybra/Thesis)
126
Peugeot-Citroën Diesel 2.2-litre HDi
(Citroën C5, C8 Peugeot 607, 807)
112
Volvo 2.3-litre (S60, V70, C70) 93
Honda 2.2-litre (S2000 (North America)) 86

Motory od 2.5 do 3.0 l Body
Mazda RENESIS (RX-8) 252
BMW Diesel 3-litre (330d, X3, 530d, X5, 730d) 242
BMW 3-litre (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) 189
Subaru 3-litre (Legacy, Outback) 133
Audi Diesel 3-litre (A6, A8) 70
Mercedes-AMG Diesel 3-litre (C-Class) 68

Motory od 3.0 do 4.0 l Body
BMW 3.2-litre (M3) 252
Porsche 3.6-litre turbo (911 Turbo) 164
Nissan 3.5-litre (350Z/350GT, Infiniti FX35) 109
Ferrari 3.6-litre (360 Modena/Spider) 94
BMW Diesel 3.9-litre (740d) 86
Porsche 3.6-litre (911 (320bhp)) 83

Motory nad 4.0 l Body
Volkswagen Diesel 5-litre (Touareg/Phaeton) 199
BMW 4.4-litre Valvetronic (545i, X5, 645i, 745i) 129
Mercedes-AMG 6-litre (S65, CL65) 111
Ferrari 5.7-litre (612) 94
Aston Martin 5.9-litre (DB9, Vanquish) 91
Chrysler/Dodge 5.7-litre (300C/Magnum) 88

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků