Motor Ford EcoBoost: známe podrobnosti

Je to jisté, z motorů EcoBoost se nestane mrtvý projekt. Prvně se nový motor objeví ve variantě 3,5 V6 se dvěma dmychadly.

O nové řadě motorů EcoBoost jsme vás informovali třeba na tomto místě, kde jsme psali kupříkladu o tom, že se s ním setkáme nejdříve ve vozech Lincoln MKS a MKT a Ford Flex. V souvislosti s detroitským autosalonem ale Ford konečně uvolnil zbytek zásadních informací. Stěžejní zůstává formule, že nový 3,5 V6 EcoBoost bude mít výkon osmiválce a spotřebu a emise šestiválce. Věříme, že EcoBoost nebude mít podobně jepičí život jako někdejší motor Mazda 2,5 l pracující v „pětitaktním“, Millerově cyklu, kde Mazda slibovala výkon třílitru a spotřebu dvoulitru...

Nový motor je naladěn na výkon 355 koní při 5 700 ot./min. a točivý moment 474 Nm vrcholící při 3 500 ot./min. V porovnání s konvenčním osmiválcem Ford 4,6 l vykazuje údajně při srovnatelném výkonu spotřebu až o 15 % nižší. Těžko říci, zda tím motor EcoBoost společnost Ford „vytrhne“, ale snaha se cení. A když už jsme u toho srovnávání: Lincoln MKT vykazuje údajně podstatně nižší spotřebu než srovnatelné Audi Q7 V8, model MKS pak deklasuje spoučasné vozy Infiniti M45, ale také Lexus GS460. 

Motor EcoBoost vychází ve své podstatě z osvědčené jednotky Duratec 3,5 V6. Zvláště s ohledem na nárůst výkonu v určitých spektrech otáček a udržení přijatelné spolehlivosti byl v některých ohledech upraven. Modifikace se dotkly zejména klikového hřídele, ojnic, výfukových ventilů a také samotného bloku. Dvě turbodmychadla Honeywell GT15 mají vodou chlazená ložiska a dosahují 170 000 otáček. Jedná se o vůbec první aplikaci dvou dmychadel na motoru Ford, přičemž jejich životnost byla stanovena na 240 000 km, resp. 10 let.

Vysokotlaké přímé vstřikiování benzínu operuje s čerpadlem hnaným od výčkového hřídele a každá tryska má šest otvorů pro efektivnější rozvrstvení směsi, spojené s nižší produkcí emisí i při studených startech. Do technologie EcoBoost vkládá Ford velké naděje, hovoří se o vysokovýkonné osmiválcové variantě, ale potvrzen byl zatím jen čtyřválec s objemem 1,6 l s extrémně nizkou spotřebou a emisí CO2. Vyrábět se začnou v supermoderní továrně Bridgend ve státu Wales po investici 110 milionů dolarů a v americké produkci, včetně sedanu Fusion, nahradí stávající čtyřválcové „dvoulitry“. O jeho expanzi do Evropy zatím žádné informace nemáme. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford EcoBoost 3,5 V6 DI
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lincoln MKS
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Flex
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků