Motor Audi 2.5 TFSI získal pošesté ocenění „International Engine of the Year“

Motor Audi 2.5 TFSI je „Mezinárodním motorem roku 2015“ (International Engine of the Year) v kategorii 2,0 až 2,5 litru. Pětiválcový motor nyní získal toto ocenění pošesté v řadě.
Motor Audi 2.5 TFSI získal pošesté ocenění „International Engine of the Year“

Mezinárodní odborná porota složená z 65 motoristických novinářů rozhodla svým hlasováním o vítězství jednotky 2.5 TFSI ve své třídě. Porota zdůvodnila své rozhodnutí následovně: „Spolehlivá kvalita značky Audi a vynikající nastavení tohoto motoru zaručují skutečnou radost z jízdy. Žádný uměle generovaný zvuk nemůže nahradit emocionální zvuk tohoto velkolepého řadového pětiválce.“

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Pětiválcové motory mají v naší společnosti dlouhou tradici. Audi se díky nim vrátilo v 80. letech mezi sportovní značky. Motor 2.5 TFSI v novém modelu Audi RS 3 Sportback je ztělesněním automobilové vášně díky svému ohromnému točivému momentu, dychtivé touze po vysokých otáčkách a velmi jedinečnému zvuku. Toto ocenění je úžasným potvrzením správnosti naší strategie vývoje tohoto pokrokového motoru.“

Motor 2.5 TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem poskytuje v novém modelu Audi RS 3 Sportback nejvyšší výkon 270 kW (367 k). Audi RS 3 Sportback je díky tomu nejvýkonnějším vozem v prémiovém kompaktním segmentu. Maximální točivý moment 465 N.m je k dispozici již od 1625 min-1 a zůstává konstantní až do 5550 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost je 280 km/h.

V modelu Audi RS Q3* poskytuje tento motor nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. Vrcholný model řady Q3 zrychlí s pětiválcovým motorem z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a může pokračovat až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Je to pojedenácté, co byl motor Audi zvolen „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year). V letech 2005 až 2009 vyhrálo Audi prestižní ocenění pětkrát v řadě s motorem 2.0 TFSI v kategorii 1,8 až 2,0 litru. Letošní triumf je pro jednotku 2.5 TFSI již šestým vítězstvím v řadě.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků