Motor Audi 2.5 TFSI získal pošesté ocenění „International Engine of the Year“

Motor Audi 2.5 TFSI je „Mezinárodním motorem roku 2015“ (International Engine of the Year) v kategorii 2,0 až 2,5 litru. Pětiválcový motor nyní získal toto ocenění pošesté v řadě.
Motor Audi 2.5 TFSI získal pošesté ocenění „International Engine of the Year“

Mezinárodní odborná porota složená z 65 motoristických novinářů rozhodla svým hlasováním o vítězství jednotky 2.5 TFSI ve své třídě. Porota zdůvodnila své rozhodnutí následovně: „Spolehlivá kvalita značky Audi a vynikající nastavení tohoto motoru zaručují skutečnou radost z jízdy. Žádný uměle generovaný zvuk nemůže nahradit emocionální zvuk tohoto velkolepého řadového pětiválce.“

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Pětiválcové motory mají v naší společnosti dlouhou tradici. Audi se díky nim vrátilo v 80. letech mezi sportovní značky. Motor 2.5 TFSI v novém modelu Audi RS 3 Sportback je ztělesněním automobilové vášně díky svému ohromnému točivému momentu, dychtivé touze po vysokých otáčkách a velmi jedinečnému zvuku. Toto ocenění je úžasným potvrzením správnosti naší strategie vývoje tohoto pokrokového motoru.“

Motor 2.5 TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem poskytuje v novém modelu Audi RS 3 Sportback nejvyšší výkon 270 kW (367 k). Audi RS 3 Sportback je díky tomu nejvýkonnějším vozem v prémiovém kompaktním segmentu. Maximální točivý moment 465 N.m je k dispozici již od 1625 min-1 a zůstává konstantní až do 5550 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost je 280 km/h.

V modelu Audi RS Q3* poskytuje tento motor nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. Vrcholný model řady Q3 zrychlí s pětiválcovým motorem z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a může pokračovat až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Je to pojedenácté, co byl motor Audi zvolen „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year). V letech 2005 až 2009 vyhrálo Audi prestižní ocenění pětkrát v řadě s motorem 2.0 TFSI v kategorii 1,8 až 2,0 litru. Letošní triumf je pro jednotku 2.5 TFSI již šestým vítězstvím v řadě.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků