Motor Audi 2.5 TFSI získal pošesté ocenění „International Engine of the Year“

Motor Audi 2.5 TFSI je „Mezinárodním motorem roku 2015“ (International Engine of the Year) v kategorii 2,0 až 2,5 litru. Pětiválcový motor nyní získal toto ocenění pošesté v řadě.
Motor Audi 2.5 TFSI získal pošesté ocenění „International Engine of the Year“

Mezinárodní odborná porota složená z 65 motoristických novinářů rozhodla svým hlasováním o vítězství jednotky 2.5 TFSI ve své třídě. Porota zdůvodnila své rozhodnutí následovně: „Spolehlivá kvalita značky Audi a vynikající nastavení tohoto motoru zaručují skutečnou radost z jízdy. Žádný uměle generovaný zvuk nemůže nahradit emocionální zvuk tohoto velkolepého řadového pětiválce.“

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Pětiválcové motory mají v naší společnosti dlouhou tradici. Audi se díky nim vrátilo v 80. letech mezi sportovní značky. Motor 2.5 TFSI v novém modelu Audi RS 3 Sportback je ztělesněním automobilové vášně díky svému ohromnému točivému momentu, dychtivé touze po vysokých otáčkách a velmi jedinečnému zvuku. Toto ocenění je úžasným potvrzením správnosti naší strategie vývoje tohoto pokrokového motoru.“

Motor 2.5 TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem poskytuje v novém modelu Audi RS 3 Sportback nejvyšší výkon 270 kW (367 k). Audi RS 3 Sportback je díky tomu nejvýkonnějším vozem v prémiovém kompaktním segmentu. Maximální točivý moment 465 N.m je k dispozici již od 1625 min-1 a zůstává konstantní až do 5550 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost je 280 km/h.

V modelu Audi RS Q3* poskytuje tento motor nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. Vrcholný model řady Q3 zrychlí s pětiválcovým motorem z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a může pokračovat až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Je to pojedenácté, co byl motor Audi zvolen „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year). V letech 2005 až 2009 vyhrálo Audi prestižní ocenění pětkrát v řadě s motorem 2.0 TFSI v kategorii 1,8 až 2,0 litru. Letošní triumf je pro jednotku 2.5 TFSI již šestým vítězstvím v řadě.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků