Motor 3.0 V6 v Jaguaru končí. Náplast má výkon, ale nikoliv prestiž

Přísnější emisní limity v rámci EU si vybraly svou další daň. Jaguar stáhne z prodeje benzínové V6, takže modelům XE a XF zůstanou jen přeplňované dvoulitry. Kompenzovat to chce edice Sport.

Jaguar představil první auta modelového roku 2019 a není to moc hezká podívaná. Tedy ne že by modely XE a XF v nové edici Sport vypadaly špatně, to vůbec ne. Dostaly unikátní kola, vlastní výběr z laků, větší desetipalcový dotykový displej, černé kožené čalounění prošívané kontrastními žlutými nitěmi či originální štítky na karoserii.

Poměrně neúspěšně se však všechny tyto změny snaží maskovat fakt, že automobilka musela zaříznout modely poháněné kompresorovým benzínovým třílitrem o výkonu 380 koní.

Test Jaguar XF Sportbrake 25d AWD: Chalupář šlechtického rodu

Test Jaguar XF Sportbrake 25d AWD: Chalupář šlechtického rodu

Ne definitivně. Zážehové šestiválce budou nadále k mání třeba ve Spojených státech, kde se legislativní vynucování nižší spotřeby skrze redukci emisí oxidu uhličitého neprovádí tak drakonickým způsobem, jako je tomu v EU. Na starém kontinentu si nicméně na tento motor budeme moci nechat zajít chuť. A to už hodně brzy. Oficiálně to prozatím potvrzené nemáme, každopádně na poslední objednávky modelů XE a XF s motorem 3.0 V6 máte čas už jen do května.

Jaguar tvrdí, že se mu kompletní přepracování benzínových šestiválců, které mají tvořit asi jen dvě procenta prodejů, vůbec nevyplatí, takže je raději přestane prodávat. Nové měření emisí podle normy WLTP, v kombinaci s vysokými pokutami za nadlimitní CO2, bylo zkrátka neúprosné.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Co to pro zákazníky Jaguaru znamená, je nasnadě. Pokud budete chtít benzínový motor, nic většího než přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který dostal v rámci modernizace částicový filtr, si v modelech XE a XF nekoupíte. Většímu vozu naštěstí jeden šestiválec zůstal, dokonce bude možné objednat ho s výše uvedenou edicí 300 Sport i v karoserii kombi pod označením Sportbrake, spaluje však pouze naftu a více než 300 koní z přeplňovaného třílitru nedostanete.

 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků