Motor 3.0 V6 v Jaguaru končí. Náplast má výkon, ale nikoliv prestiž

Přísnější emisní limity v rámci EU si vybraly svou další daň. Jaguar stáhne z prodeje benzínové V6, takže modelům XE a XF zůstanou jen přeplňované dvoulitry. Kompenzovat to chce edice Sport.

Jaguar představil první auta modelového roku 2019 a není to moc hezká podívaná. Tedy ne že by modely XE a XF v nové edici Sport vypadaly špatně, to vůbec ne. Dostaly unikátní kola, vlastní výběr z laků, větší desetipalcový dotykový displej, černé kožené čalounění prošívané kontrastními žlutými nitěmi či originální štítky na karoserii.

Poměrně neúspěšně se však všechny tyto změny snaží maskovat fakt, že automobilka musela zaříznout modely poháněné kompresorovým benzínovým třílitrem o výkonu 380 koní.

Test Jaguar XF Sportbrake 25d AWD: Chalupář šlechtického rodu

Test Jaguar XF Sportbrake 25d AWD: Chalupář šlechtického rodu

Ne definitivně. Zážehové šestiválce budou nadále k mání třeba ve Spojených státech, kde se legislativní vynucování nižší spotřeby skrze redukci emisí oxidu uhličitého neprovádí tak drakonickým způsobem, jako je tomu v EU. Na starém kontinentu si nicméně na tento motor budeme moci nechat zajít chuť. A to už hodně brzy. Oficiálně to prozatím potvrzené nemáme, každopádně na poslední objednávky modelů XE a XF s motorem 3.0 V6 máte čas už jen do května.

Jaguar tvrdí, že se mu kompletní přepracování benzínových šestiválců, které mají tvořit asi jen dvě procenta prodejů, vůbec nevyplatí, takže je raději přestane prodávat. Nové měření emisí podle normy WLTP, v kombinaci s vysokými pokutami za nadlimitní CO2, bylo zkrátka neúprosné.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Co to pro zákazníky Jaguaru znamená, je nasnadě. Pokud budete chtít benzínový motor, nic většího než přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který dostal v rámci modernizace částicový filtr, si v modelech XE a XF nekoupíte. Většímu vozu naštěstí jeden šestiválec zůstal, dokonce bude možné objednat ho s výše uvedenou edicí 300 Sport i v karoserii kombi pod označením Sportbrake, spaluje však pouze naftu a více než 300 koní z přeplňovaného třílitru nedostanete.

 

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 87 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků