Motor 3.0 V6 v Jaguaru končí. Náplast má výkon, ale nikoliv prestiž

Přísnější emisní limity v rámci EU si vybraly svou další daň. Jaguar stáhne z prodeje benzínové V6, takže modelům XE a XF zůstanou jen přeplňované dvoulitry. Kompenzovat to chce edice Sport.

Jaguar představil první auta modelového roku 2019 a není to moc hezká podívaná. Tedy ne že by modely XE a XF v nové edici Sport vypadaly špatně, to vůbec ne. Dostaly unikátní kola, vlastní výběr z laků, větší desetipalcový dotykový displej, černé kožené čalounění prošívané kontrastními žlutými nitěmi či originální štítky na karoserii.

Poměrně neúspěšně se však všechny tyto změny snaží maskovat fakt, že automobilka musela zaříznout modely poháněné kompresorovým benzínovým třílitrem o výkonu 380 koní.

Test Jaguar XF Sportbrake 25d AWD: Chalupář šlechtického rodu

Test Jaguar XF Sportbrake 25d AWD: Chalupář šlechtického rodu

Ne definitivně. Zážehové šestiválce budou nadále k mání třeba ve Spojených státech, kde se legislativní vynucování nižší spotřeby skrze redukci emisí oxidu uhličitého neprovádí tak drakonickým způsobem, jako je tomu v EU. Na starém kontinentu si nicméně na tento motor budeme moci nechat zajít chuť. A to už hodně brzy. Oficiálně to prozatím potvrzené nemáme, každopádně na poslední objednávky modelů XE a XF s motorem 3.0 V6 máte čas už jen do května.

Jaguar tvrdí, že se mu kompletní přepracování benzínových šestiválců, které mají tvořit asi jen dvě procenta prodejů, vůbec nevyplatí, takže je raději přestane prodávat. Nové měření emisí podle normy WLTP, v kombinaci s vysokými pokutami za nadlimitní CO2, bylo zkrátka neúprosné.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Co to pro zákazníky Jaguaru znamená, je nasnadě. Pokud budete chtít benzínový motor, nic většího než přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který dostal v rámci modernizace částicový filtr, si v modelech XE a XF nekoupíte. Většímu vozu naštěstí jeden šestiválec zůstal, dokonce bude možné objednat ho s výše uvedenou edicí 300 Sport i v karoserii kombi pod označením Sportbrake, spaluje však pouze naftu a více než 300 koní z přeplňovaného třílitru nedostanete.

 

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků