Motor 3.0 V6 v Jaguaru končí. Náplast má výkon, ale nikoliv prestiž

Přísnější emisní limity v rámci EU si vybraly svou další daň. Jaguar stáhne z prodeje benzínové V6, takže modelům XE a XF zůstanou jen přeplňované dvoulitry. Kompenzovat to chce edice Sport.

Jaguar představil první auta modelového roku 2019 a není to moc hezká podívaná. Tedy ne že by modely XE a XF v nové edici Sport vypadaly špatně, to vůbec ne. Dostaly unikátní kola, vlastní výběr z laků, větší desetipalcový dotykový displej, černé kožené čalounění prošívané kontrastními žlutými nitěmi či originální štítky na karoserii.

Poměrně neúspěšně se však všechny tyto změny snaží maskovat fakt, že automobilka musela zaříznout modely poháněné kompresorovým benzínovým třílitrem o výkonu 380 koní.

Test Jaguar XF Sportbrake 25d AWD: Chalupář šlechtického rodu

Test Jaguar XF Sportbrake 25d AWD: Chalupář šlechtického rodu

Ne definitivně. Zážehové šestiválce budou nadále k mání třeba ve Spojených státech, kde se legislativní vynucování nižší spotřeby skrze redukci emisí oxidu uhličitého neprovádí tak drakonickým způsobem, jako je tomu v EU. Na starém kontinentu si nicméně na tento motor budeme moci nechat zajít chuť. A to už hodně brzy. Oficiálně to prozatím potvrzené nemáme, každopádně na poslední objednávky modelů XE a XF s motorem 3.0 V6 máte čas už jen do května.

Jaguar tvrdí, že se mu kompletní přepracování benzínových šestiválců, které mají tvořit asi jen dvě procenta prodejů, vůbec nevyplatí, takže je raději přestane prodávat. Nové měření emisí podle normy WLTP, v kombinaci s vysokými pokutami za nadlimitní CO2, bylo zkrátka neúprosné.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Co to pro zákazníky Jaguaru znamená, je nasnadě. Pokud budete chtít benzínový motor, nic většího než přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který dostal v rámci modernizace částicový filtr, si v modelech XE a XF nekoupíte. Většímu vozu naštěstí jeden šestiválec zůstal, dokonce bude možné objednat ho s výše uvedenou edicí 300 Sport i v karoserii kombi pod označením Sportbrake, spaluje však pouze naftu a více než 300 koní z přeplňovaného třílitru nedostanete.

 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků