Motor 2,0 TDI umí jezdit i za 3,44 l/100 km

78 komentářů

HáRoš
1. července • 17:07

Jednou jsme se stal nechtěným divákem podobné economy run. Nějaký pitomec s očíslovaným favoritem mě předskočil z vedlejší (nechtěl spálit nějaký ml navíc opětovným rozjezdem) a pak mě 8 km blokoval svojí úžasnou ekonomickou jízdou 35 km/h (bohužel se tam díky zatáčkám prostě nedá předjíždět). Od té doby mám osypky jen když slyším o podobné pikačovině 3-[

Patrik
1. července • 12:28

Nemyslím si, že by to byli úplně nestranní řidiči. Možná byli vybráni náhodně, ale určitě byli nějak motivování, jak jet na nízkou spotřebu. Snažili se o ni, to je očividné a nikoliv přirozené.Tak bych to také bral. Prostě dá se udělat pěkná spotřeba - a že na tom není nic praktického do běžného provozu ? Ale je, člověk si aspon uvědomí, jak velký vliv má na spotřebu jízdní styl řidiče. Nejde jenom o rychlost ale o komplex dalších aspektů. Určitě ti řidiči měli před jízdou nějaký briefing od Audi na téma, jak dosáhnout nízké spotřeby.Je to marketing, ale taky pěkná snaha. Jak tu někdo psal - byla-li spotřeba nízká při tomto režimu, bude příznivá i v jiných režimech. Naopak máte-li uchlastané auto, nenaděláte nic, ani když se rozkrájíte.
PS: Já měl taky radost, když jsem najel průměrnou spotřebu 3.3/100km benzinu se svým Puntem 1.2 16V na volné cestě 1. třídy bez klimy a bez světel (bylo to ještě dříve). V běžném provozu a běžným stylem jezdím mezi 5-6 litru benzinu.

Špizek
1. července • 12:39

by me zajimalo, kde a jak jezdis za 5 l?

emmacore
1. července • 12:02

Mam Subaru Forester 2,0 (116 kW) a po zabehnuti, ked som jazdil pomaly a so spotrebou v meste pod 10 l/100 km sa teraz uz nezmestim pod 10 l (cca. 80 % mesto). Som pokazeny? ;-)

emmacore
1. července • 12:07

P. S. (teraz vazne): V kazdom pripade bud jazdim do zakrut stale rychlejsie alebo tie letne Yokohamy od vyrobcu, ci ako sa to vola, pistia ovela viac ako zimne Goodyeary, co mi je cudne. A zda sa mi aj, ze s nimi ma auto vyssiu spotrebu, co mi je tiez cudne. Ale ako som povedal, mozno len jazdim stale rychlejsie do zakrut.

Premyslik
1. července • 9:37

at s tema prumernejma spotrebama jdou do pice... sulini zase jeli za kamionem, aby nahodou nemeli velkej odpor vzduchu, nesvitili, a ani si nezapli radio, natoz klimu :)))

44
1. července • 6:54

Říkejte si co chcete s šedesátšestkou se opravdu dá jezdit hodně úsporně!!!

LOL
1. července • 9:49

Tak to se ví že jó.To nikdo nerozporuje.Usporně se dá např. jezdit i s 1,8T...defacto se vším, když se to umí.Takže dělat z něčeho nadmotor či nadauto se mi zdá tak nějak směšné.Bohužel jsou zde lidé kteří si koupili po Š. 120.. TDI a jsou v extazi že nic lepčejšího není.Jenže to tak není...a je marný jim to vysvětlovat.

asimov
30. června • 20:18

Všem to jezdí na vodu nebo max do 4 litrů v uberwagenech s TDI, jenom já to mám za 15.... kde dělám chybu? :-O

Ivo
30. června • 23:41

njn, to mi pripomina, ze kdyz se s nekym bavim, tak zjistuju, ze spotreba 4-5litru je do 2.5L docela bezna, ale presto ti lidi neujedou na nadrz tolik co ja se spotrebou 5,5-7L a to mam stejnou nadrz :-D holt kazdy si pri chlubeni tu spotrebu trochu vylepsi a hned je to o litr i vic jinak :-))

Antracit
1. července • 11:02

Stačí se jim podívat na palubní PC... u mě bys tam teď viděl 5,1l/100km za posledních +- 3000 km. A máš to bez JPP. A nevím jak u Škody, ale u VW mi vychází palubák dle tankování do +-0,2l odchylky. Takze se da rict, ze meri uplne presne.

Kaštan
30. června • 21:49

Ale zae asi máš jinej pocit z jízdy ne? Já pokukuju po starym mustangu 67 rok dovest, ale papá kolem 25litrů :-D to bych měl na ježdění pouze do města k benzínce a zpět domů :-D

doombukurest
30. června • 19:19

pred cliom som mal golfa v 2.0tdi 140 ps manual....spotreba v Bukuresti 9.7 cestou domov na Slovensko 6.7....dedina mesto asi 60-70 mimo mesta 100-130 dialnica 160-170 ..... 1170km za 14 hodin s prestavkami to je priemer okolo 84 kmh Clio sport cez bulharsko do Grecka spotreba asi 12 omw 100 benzinu Audi rs4 420k cesta na sever Rumunska spotreba 11.5 priemer 87kmh .... takze 420k oproti 140k spotreba asi dvojnasobok rozdiel casovy par minut zabava lepsia ale zas nie uzasna rs 4 je nudna ......najviac zerie clio ale je najzabavnejsie... btw golfa 2.0 tdi uz v zivote nechcem tak nudne auto som este asi v zivote nejazdil....ale zas mozno ked budem starsi to ocenim.....

Kaštan
30. června • 16:05

Toto je jen úspěch a každopádně souhlasím se všemi, co hovoří o průměrné rychlosti!!! Jezdím často do ciziny - francie, chorvatsko atd. a když většinu cesty jedu 140km/h a to 90% je dálnice, tak stejně na konci cesty mám cca 110km/h průměr! Jedno přibrždění pro dálniční známku atd. snižuje průměr hrozně moc !!! A nedejbůh zácpa na pár minut...průměr 80km/h je opravdu průměr ale žádná slimáčí jízda!!!

Brouk
30. června • 12:36

...ale taky umí pěkně smrdět a ještě více rachotit.

HHM
30. června • 12:51

Shodou okolnosti jsem stravil tento vikend za volantem presne tohoto auta - A4 2.0 TDI Avant. Vetsina po meste a tak 30% po dalnicich a okreskach. Nejsem zrovna dravec a rozhodne nefandim dieselum. Ale 7.8 ltr prumer s neustale zapnutou klimkou neni uplne spatny. A palubni pocitac ukazuje pri 100 km|h cca 3.8 litru - to je celkem zajimave. Zajimave take je, ze zapnuty tempomat spotrebu spis zvysuje.
Jak rikam, kamnum nefandim, ale soucasna A4 je vazne presvedcive auto - narozdil od minule generace se stejnym motorem...takze soudruzi z NDR asi zapracovali a krome posunu motoru vzad (velky rozdil v jizdnich vlastnostech, minula generace byla hola tragedie) jeste udelali neco vyznamneho s motorem. Za ty prachy tak male auto bych rozhodne nekoupil, ale presvedcive to je, to ne ze ne.

Laco
30. června • 14:49

Konečně někdo kdo řekne pravdu 7,8 je dobrá a pravdivá spotřeba. Já mám 1.8TDCi 115PS Focus kombi a ve městě 7,8l, mimo město 5,3-5,7, dálnice 4,8-4,9l/100 při jízdě na tempomat 120km/h. Jezdím dlouhé trasy převážně po dálnici a vůbec mi není jasné jak mohl někdo napsat do techničáku že spotřeba mimo město je 4.4l/100? Při konstatní rychlosti po dálnici, kde běžně zrychluji při předjíždění a stojím v kolonách mám nejmenší spotřebu (při zaplé klimatizaci) s tempomatem nastaveným na 110km/h a ta spotřeba je na té dálnici tak 4,7l/100. Ovšem pokud jedu mimo město po okreskách u nás, tak pod 5 litrů i bez klimatizace ani omylem, to je nesmysl. Nevím jak to všichní teda dělají, ale asi lžou:-) nebo jsou to kouzelníci. Nedokážu si představit že bych si koupil silný motor a akceleroval jsem jako kdybych tam měl nějaký 3 válcový 998cm3.
P.S.: Zatím nejlepší spotřeba mi vyšla na trase dlouhé 677km kde ovšem bylo jen tak 5 km město 480 km dálnice, zbytek silnice I a II třídy a ta spotřeba byla 5,1 s tím že jen 2 hodiny jsem měl zaplou klimu a rychlost 120km/h jsem snad překročil dohromady na 1 minutu a to na 140km max.

LOL
30. června • 15:40

Problém je mezi sedačkou a volantem.:-D Mno a možná i v motoru Ford.Ty na špičce v dieselu co se týče spotřeby nikdy nebyli.B-]

Antracit
30. června • 15:51

Já nechápu, jak někdo nechápe, že někdo, může se stejným motorem jezdit s úplně jinou spotřebou a někdo, kdo jezdí za víc mu to nevěří.Já mám s TDI 66KW v GIV spotřebu průměrnou 4,8-5,3l/100km. Jezdím převážně okresky + město. Na dálnici prakticky vůbec. Na okreskách je ten motor jako ryba ve vodě. Bez problémů jde jezdit okresky za pod 4l/100 km/h a nebýt rozhodně brzda provozu.A věřím, že někdo kdo bude jezdit jen město, nebo jen dálnice, tak bude jezdit třeba za 6l/100 km/h

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Moik
30. června • 16:15

i když jsem výše nereagoval, tak za mě... já nevěřím někomu, kdo napíše, že se s motorem 2.0D 103kW ani náhodou nedostane přes 7. Tomu skutečně nevěřím.
Věřím, že někdo s mým autem by uměl jezdit za 5,5l.Já si užívám v průměru za 6,8 a když jsem měl slabší motor, užíval jsem si zase nízké spotřeby, když to moc netáhlo ;-)

spitfireIX
1. července • 16:55

to Moik: Mám Octavii 2.0 TDI a do 7 litrů se to vejde s výjimkou krátkých skoků se studeným autem po městě vždycky. Průměrnou spotřebu mám lehce pod 6 podle PP (lehce nad 6 podle tankování). Nešetřím to, v ČR jezdím limit +10, v Něměcku 180 na tempomat pokud to jde. Najeto mám 110.000 km.

Kaštan
2. července • 17:34

Souhlasím, je to o řidiči a proč by nebyla tak malá ta spotřeba ;-)

Kaštan
30. června • 16:24

Zkus vyzkoušet Imprezu STi nebo EVO sportovní jízdou :-D budeš rád když se vejdeš do 20l/100 i když to s využitím potenciálu je nemožné :-D takže 20-30l/100 to jistí...a normální člověk když pojede v RS 2,0TDI 125kw octávce bude o něco pomalejší ale ne o moc, ale pojede zas o 15litrů/100km menší spotřebou

NorgE
1. července • 9:52

Před pár dny jsem s STI jel. Škoda, že se s tou "sportovní" OII RS TDI skutečně nemůžeme někde srovnat, protože to bychom se opravdu pobavili, i když rozhodně nejsem žádnej závodní řidič. Asi nejvíc bych se smál tomu "zátahu vocpoda". Ale i tak jsem se slušně pobavil tím, že někdo srovnává TDI s STI a Evo. Doporučuju kaštanovi, aby se aspoň s jedním z těch aut projel a potom o nich psal. To STI nebo EVO by jelo jen o trochu rychleji pouze tehdy, kdyby si při řidič při řízení lakoval nehty.

Kaštan
2. července • 17:39

Mě tyhle názory fakt mrzí, nikdo tu nehovoří o výkonu, ale když pojede řidič stejným způsobem s oběma auty!!! To taky vím, že STi naklepne kdekoliv pomalu cokoliv a když to člověk umí, jako skoro cokoliv...ale o tom tu řeč není!!!

Kaštan
2. července • 17:30

Ono kaštan s oběma auty jezdil a ví jak jezdí a pořád si stojí za tím, že když pojede člověk oběma auty, tak OII. bude mít minimálně stejnou jízdou poloviční spotřebu, to za prvé a za druhé, nikdo tu neříká o jízdě naplno, ale o svižné jízdě a když pojede ten samý řidič. Ferrari taky nesrovnáváš s STi pač je to jiná dimenze, ale STi mu klidně v podmínkách deště okresky a listí na cestě natře prdel a to má skoro poloviční výkon...nikdo se tu nebaví o tom, že když bude dobrej řidič s STi na to šlapat, že bude dvakrát rychlejší než normální v Octávce RS !!! ale o normálním cestování svižném za stejných podmínek...tady je někdo ignorant a jednou se svezl ve sportovním voze a má z toho vánoce

NorgE
2. července • 18:11

Škoda těch urážek, Kaštane, shazuješ se tím. Já jsem reagoval na příspěvek kde mluvíš o sportovní jízdě a spotřebě STI mezi 20 a 30 litry. To už tedy musíš jet opravdu rychle (jak víš, jestlis ji opravdu řídil) a ne jen svižně, jak píšeš ve své reakci na můj příspěvěk. Při takové jízdě té tvé RS TDI Octavii zmizí STI za první zatáčkou a Octavie ji už neuvidí. A poslední věc - Octavie RS TDI opravdu není sportovní auto, srovnání s STI zcela postrádá smysl, ale jestli to nechápeš, tak si my dva asi už nemáme co psát. Srovnání STI s Ferrari jakožto sportovního auta už má více smyslu, protože co STI ztrácí na výkonu, dohání zejména za snížených adhezních podmínek a na nekvalitních cestách pohonem všech kol, jak správně píšeš v jiném příspěvku. Octavia TDI ovšem, mluvíš-li o sportovní jízdě, nedohání STI vůbec ničím. Uznávám sice, že Octavia má menší spotřebu a větší kufr, ale to mě v téhle kategorii aut fakt nezajímá.

Skyline
30. června • 17:12

Ano, STi bude "jen o malo" rychlejsi, nez ORS TDI. :-D:-D:-D:-D

Kaštan
30. června • 17:58

Jestli jsi četl, tak jsem poukazoval u obyčejnýho řidiče! Obyčejnej řidič maximálně sportovní jízdou bude ohrožovat nejen sebe ale i ostatní účastníky provozu. Neznám tvoje zkušenosti, tak je nebudu hodnotit, můžeš být supr řidič a nemusíš, to víš jen sám, ale i rádoby závodník tuner v 3kovym golfu, tak toho za dobrýho řidiče nepovažuju i když jezdí rychle a rádoby si něco bude dokazovat na hranici svého umu, Ty vynech.

Antracit
30. června • 17:16

Tak s touhle spotřebou buď musí být to TDi rozbité, nebo neumíš prostě jezdit.

Kaštan
30. června • 18:05

A ještě jedna věc, právě mi došlo jak jsi to myslel, nauč se nejdřív číst = pokud napíšu se spotřebou o 15l/100 menší, tak tím se v češtině myslí, že když STi bude mít spotřebu třeba 23l/100km tak RS Octávka bude mít 23-15= 8litrů na 100km !!! Ale rozumím, čeština je těžký jazyk a jeden z nějtěžších vůbec, tak na to beru ohled.

Skyline
1. července • 12:33

:-D:-D:-D Ano, kdyz pojede STI za 23, stejne rychle jedouci RS TDI bude zrat 8:-D:-D:-D Kastane, uz ne, ja uz nemuuuuuzu:-D:-D:-D

Kaštan
2. července • 17:33

Nereaguju, kup si skyline a mysli si, že Ti to žere stejně jako octávka naftová ;-) S tím jak to tu prezentuješ, šlápni na plno a přeju štastný let z vozovky ...

Kaštan
30. června • 18:02

A co se týče "rozbitého auta" nevím zda myslíš můj předešlý text o 66kw TDi tak s tou se dá jezdit za spotřebu, kterou jsem uvedl a nijak provoz nebrzdíš a co se týče RS Octávky, vzhledem k tomu, že jsem s ní jezdil a kamarád naftovou RS má, tak vím za kolik jezdí a nijak to nešetří a můžu říct, že on jezdit umí, vzhledem k tomu, že se podílí na úpravě dílů pro škoda-motorsport. Rád bych tedy věděl, jak moc dobrej řidič jsi, když tu hodnotíš, že je auto rozbité a člověk neumí jezdit!

Meeca
30. června • 16:45

Pan Kaštan je odborník, to se hnedle pozná. Jen víc takových relevantních příspěvků!

Kaštan
30. června • 17:55

pan Kaštan hodnotí spotřebu a z vlastní zkušenosti ;-) nic víc... a tvůj názor ke spotřebě moc není, spíše hodnocení mě a to si myslím, že je irelevantní tady. Ale dík, ono každá kritika je dobrá

Meeca
30. června • 22:02

No ono hlavně pan Kaštan tak trochu plete jabka s vodními melouny. Prohlásit, že OII RS TDI bude "o něco málo pomalejší" než STi nebo EVO, to už chce celého chlapa!

Kaštan
30. června • 16:20

Ale s tím 103kw 2.0TDi se přes 7litrů pokud se bude využívat a pojede se sportovní jízdou tak se dá dosáhnout v pohodě...ale i tak je to supr spotřeba!!! I když rozdíl mezi 103kw a 125kw ve spotřebě už není tak rozdílnej a výkon je znát hodně!

Kaštan
30. června • 16:18

Ahoj, chtěl bych upozornit, že jsou lidi, co auto šetří a nikdy nešlápnou na plnej a takový, takže se opravdu nedostanou přes 7litrů!! Podotýkám že táta má 66kw TDi a nikdy se ještě nedostal aby jel víc než za 6 litrů a to ani po městě...dálky včetně měst myslím průjezdy jezdí mezi 3,8-4,5 litru...

LOL
30. června • 20:08

Tak že nejezdí po městě víc jak za 6 litrů je nesmysl.Jezdí...ty vole to jsou zas typické výroky škodivkáře.Bože můj...

Kaštan
2. července • 17:22

No bohužel s lítostí musím říct, že jsem Renaulták a další auto je Mitsubishi doma krom té octávky a dneska jsem s ní jezdil po městě v provozu. Asi tak 5 zastavení a ježdění v provozu (bez popojíždění v zácpě), stavění na semaforech atd a doma spotřeba 5,8litru s tím že já to nešetřím, ale zas nejezdím na spotřebu.

Špizek
30. června • 21:58

Tak neni mesto jako mesto, pokud popojizdis v kolonach, pak se i s uspornym dyzlem dostanes na 15... Pokud mezdis jen po mestskym okruhu brzo rano a pozde vecer a nebo za mesto povazujes treba Tabor nebo Zdar, pak neni problem jezdit za min jak 6...

Kaštan
30. června • 16:10

Ahoj, doma mám octávku s tím 66kw TDi a dálnici španělsko,italie,chorvatsko jezdím s naloženým autem s průměrnou rychlostí cca kolem 100km/h na celkové trase, na dálnici tak 120-150km/h a spotřeba kolem 4,5-5,5 (5,5 je když jsou v autě bágly a 4lidi a na střeše rakev a nešetří se to)

Skyline
30. června • 16:43

Zajimave, TDI 66 kW, dvakrat Spanelsko (6-7k km jedna cesta), 4 lidi bez rakve, hodne km okresky kolem 100 km/h = 6.2-6.4 prumer. Zkus jet priste 200 km/h, treba se ti zacne nafta vracet do nadrze. Jinak stejne auto a velmi nestandardni jizda po D1 (prazdne auto, 2 lidi) = prumer tusim 9.6 nebo tak nejak. Takze tvoje "nesetri se to ve 4 s rakvi = 5.5" me akorat uprimne rozesmalo.

Kaštan
2. července • 17:19

A poslední věc, 9,5litru/100km mám s naloženým teréňákem (2,5tuny), když je na střeše rakev a plný auto věcí a jelo se do Francie na hory s průměrnou rychlostí na konci se vším 119km/h (včetně pár zpomalení u benzínek,mítech, atd...)...ono to asi nebude motorem, ale řidičem, jaktak koukám a dle názorů ostatních si myslím, že problém bude pouze u Tebe, všem ostatním octávka 66kw žere fakt málo ;-) ne jako Tobě.

Kaštan
2. července • 17:15

A ještě jedna věc, pokud Ti to žere tento motor 6-9,6litru tak bych si zajel na servis, ono ušetříš pak až to seřídí ;-)

Kaštan
2. července • 17:11

Nechci se tu hádat, ale momentálně celý den jsem jezdil po městě a nijak jsem nešetřil, hafo rozjhížděk a měl jsem s tím 66kw TDi spotřebu 5,8l/100km ... ono jednou jsem testoval spotřebu na rovině Děčín-Ústí nad Labem a dostal jsem se na 3,2l/100km samozřejmě prázdný a v jednom. Co se týče dovolených, nikdy jsem nebyl celkově víc než 6l/100km s naloženym autem, tak to nechápu tvůj názor! Nevím zda náhodou nemáš 66kw ve Fordu a spletl jsi si TDI s TDDi či TDCi (nebo jaké mají označení), ty mají spotřebu o litr vyšší než octávky.

_Teddy_
30. června • 13:16

No 7.8/100 mi teda pripada dost vela. Ja mam tiez 2-L dieselovy motor, 103kW, a auto podobnej velkosti, ale cez 7 som sa nikdy nedostal. A to chodim teda skor rychlejsie, a vyuzivam dynamiku motora (dialnice 150, okresky 120, realne asi tak o 10 menej, s ohladom na chybu tachometra).BTW, mam podobnu skusenost s tempomatom: bez neho mam nizsiu spotrebu, ako s nim. Ono je to do istej miery aj logicke. Tempomat sa snazi udrzat rychlost za kazdu cenu. Ked idem do kopca, prudko prida plyn. Ak idem bez tempomatu, tak jednoducho stlacim plynovy pedal na urcitu rychlost, a necham ho tak. Ked idem do kopca, dovolim autu trosku spomalit, dole kopcom sa zas viac rozbehnem (nebrzdim motorom, skor vyradim rychlost). Zda sa, ze aj to pohodlie tempomatu nieco stoji...

Špizek
30. června • 18:37

Tak s tim tempomatem bych rekl, ze jsi vedle. Znamej ma O2 combi s 2.0 TDI 103 kW a na trase Brno - Saalbach (kousek od Zell am See) nastavil na dalnici na tachometrovych 160 tempomat, bylo to v zime a spechal, takze i na okreskach to nesetril a rozhodne nejel "na spotrebu" a dojel tam se spotrebou 4,8 l na 100 km. Bez tempomatu se na takto nizkou spotrebu nikdy nedostal...B-]

jogurt
30. června • 23:54

Je to auto od auta a řidič od řidiče. jsou jistě řidiči, kteří mají tak těžkou nohu, že s tempomatem pojedou za méně ai opační, kteří mají nohu lehkou a pojedou za méně než s tempomatem. Já mám zkušenost, že u velkých aut s velkoobjemovými motory a klasickou automatickou převodovku s hydroměničem je tempomat z hlediska spotřeby spíše na škodu a naopak u menších a středních aut s motory do dvou litrů a mechanickou převodovkou je lépe tempomat využívat intenzivně.

rockblock
30. června • 17:34

mam mondeo 2.0 tdci 85kW a nemam problem jazdit pod 7. Jazdim vacsinou polovica mesto a druha polovica dialnica, 130kmh na tempomat. S tempomatom mam nizsiu spotrebu ako s nohou. Asi to zalezi od elektroniky, ako ktora pracuje.

stock
30. června • 13:38

Nedá mi to abych nereagoval.Myslím si,že jízdou s tempomatem mám naježděno nespočet km,jezdím s ním každý den v průměru okolo 400km (DAF,Anglie:průměrná spotřeba 27 až 31 litrů s plně naloženým mrazícím návěsem) a nikdy jsem nepozoroval,že by se dalo bez tempomatu snižit spotřebu.Myslím si,že je to přímo úměrné povaze vozovky.V hornaté krajině kouzlit nedokáže ale při průměrném klesání a stoupání bez extrémů je jízda s tempomatem nejlepší volbou.Jezdil jsem stejně rok s Voyagere r.v. 86! a průměr po městě na 2,5 t těžké auto (2,5TD ) byl 7,5 l a na dálnici při naložené rodině jedoucí na dovolenou 6,1.Tempomat jsem používal neustále,i při pojíždění po městě.Jistota nepřekročení povolené rychlosti a vedlejší efekt:nízká spotřeba.Dnes už bych auto bez tempomatu nechtěl.Nejen pohodlí,ale i ergonomie provozu.

LeonardoC
30. června • 11:35

Včera se mi povedlo prokázat, že žíznivý benzínový 3.2 V6 umí ject za 6 a to i po městě...Jenže holt jen za ideálních podmínek: zelená vlna (na takové trase jedna červená zvedne průměr i o 0.2 litru a to i při lehké noze), velká část trasy po magistrále (čili automat povolil nejvyšší převodový stupeň), mírný provoz (většina národa sbalila konzervy a devizové přísliby a odjela do jugošky).Takže kdybych jel napříč Evropou tempomatovou rychlostí 75km/h, měl bych spotřebu jak malej dýzl. Jenže realita je většinou bohužel úplně jinde :-(

JanQ
30. června • 10:47

jeli po 20 centimetrech za sebou nebo jak.......?

_Teddy_
30. června • 10:45

Ked si tak uvedomim, ake kvalitne dialnice su medzi Basilejom a Viednou, skutocne velmi lutujem tych novinarov. Ist celu trasu priemerom ~80km/h, to muselo byt utrpenie. Viem si predstavit, ako si klopkali na celo vodici kamionov ktori ich museli predbiehat. Iste, dokazali ze sa da ist za 3.44L/100km, ale k comu to je dobre? Bude daky vodic chodit takymto sposobom? Myslim ze nie. A dufam ze nie...

achne:)
30. června • 13:12

nikde přeci nebylo napsáno, že jeli 80km/h ale prumer. Staci se dostat do malé zácpy a prumerna rychlost jde rapidne dolu....když pojedu 150km/h a pak budu stát hodinu v zácpe nebo popojíždet po meste, tak jsme rázem na polovině prumeru. Jezdim z plzne do prahy a na konci dalnice mam prumer kolem 120km/h, nez projedu prahu, tak mám průměr lehce nad 60km/h....a spotreba je nejmensi u mé 1,9 TDi kolem rychlosti 110 a jen tak lehtat...to už není uplna šnekárna

_Teddy_
30. června • 19:24

No neviem ake mas skusenosti so zacpami v CH/AT, ale ja asi taketo: "mala" zacpa je taka, v ktorej stojis a pohynas sa po metri-dvoch asi tak hodinu. Keby sa dostali do takej, spotrebu by im to riadne podvihlo. A samozrejme nie su tak blbi, aby robili tento test v piatok poobede kedy su dialnice v CH/AT maximalne naplnene...

martin
1. července • 8:44

ale bacha Me2d, Špizek a Mlaskac jsou nadlidi, ti tu kolonu přeskočí:-D (ani chcát na 1780km nepotřebují)

Špizek
1. července • 12:14

posnidal jsi ftipnou kasi... Kazdopadne doba chcani se do prumeru nezapocitava, je na tom neco k nepochopeni??? Viz moje reakce na tvuj prispevek vyse... PS: pri testu spotreby cestu planujou tak, aby se do kolon nedostali...

Kaštan
30. června • 15:59

Konečně někdo, kdo má inteligentní myšlení ;-);-)

martin
30. června • 13:19

hurá, alespoň jeden co mu to myslí
:-)

Zelí
30. června • 11:06

Je to zajímavost. Vzpomněl bych economy run, kde š100 a š105 dosahovaly této spotřeby s hmotností kolem 850kg a výkonem motoru kolm 30kw. Takže je to známka obrovského technického pokroku. Šetřílků na silnicích je i dnes velmi mnoho. Nemyslím, že průměr 80km/h je nějak malý. Cestovní rychlost na tempomatu musela být nastavena kolem 100km/h.

ivan
1. července • 22:10

nic neušetrí ked vydá za také auto vyše milion,tak spotreba sa mu bude rentovať o 6 rokov až!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zatial platí za superdrahé auto!!!!

_Teddy_
30. června • 12:11

Vsak ano, zaujimavost to je, ale prakticky efekt skoro nulovy. Myslim ze nikto si nekupi A4 s 2-litrovym motorom aby potom chodil 80km/h po dialnici. Pri takej rychlosti by uz bol celkom solidnou prekazkou, a to aj na obycajnej ceste (v AT povolene 100km/h). Neprispieval by k plynulosti premavky, skor naopak. Setrit na ukor bezpecnosti, to mi nepripada rozumne...

Niemand
30. června • 12:45

Tak to byste se divil, ze i lide s drahymi vozy setri za pohonne hmoty. Nerikam ze jezdi 80 km/h po dalnici, ale ono je take rozdil jestli jedete prumerem 80 nebo mate temponat na 80.Ja treba jezdim po meste s 1.9 TDI 66kW s dlouhodobym prumerem 4.9l/100 a minimum co mam zajeto je zatim 3.2l/100. Pokud dokaze podobnou spotrebu motor, ktery ma 103 kW, tedy jeho vykon je o 37 kW vyssi, s tezsim a komfiorneji vybavenym vozem, pak je to velmi dobry vysledek, ktery mimo jine rika, ze pri vyssi rychlosti bude spotreba paliva take velmi dobra.Samozrejme, ze se v prve rade jedna o marketingove cislo, ale podle me je ten motor velmi dobry.Jet po dalnici 80km/h podle me neni nijak nebezpecne, podobnou rychlosti jezdi kamiony a jejich rychlost mi nebezpecna neprijde, zvlaste ne s lehkym (oproti kamionu) vozem.

Špizek
30. června • 17:56

Omyl, testovany motor ma jen 88 kW, 2.0 TDI se 103 kW ma uz spotrebu cca o 1/2 l vyssi...

martin
30. června • 13:18

vy volové. Zkuste si udělat jízdní průměr 80km/h:-Dtady zase někdo myslí prdelí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Me2d
30. června • 14:01

Audina má nádrž 65 litru, takže když jim zbylo 9 litrů projeli 56 litru tj ujeli 1630km. Nejrychlejsi cesta Basilej - Viden NAHODOU meri cca 830 km a NAHODOU z toho je 780 km po dalnicich.
Takze prumer 81km/h je nuda, a vypada to na 90ku konstantni po dalnici.
SAMOZREJME NAHODOU operuji s kombinovanou 5,1l spotrebou misto "mimoobecni" která je 4,1 = ale to už by nebylo takový hurá bez klííímy co?
Další věc je, že to ma 6ti kvalt bez 4x4, takže kadla-kadla TDI jelo tak na +- volnobeh.
Celý článek je doslovný překlad z ofiko MARKETINGOVÉ zprávy Audi.
Takže tolik k tomu, kdo myslí prdelí.

Icer
30. června • 17:21

Tak pro upřesnění. A4 s 2.0TDI má 70l nádrž. Takže pokud jim zbylo 9l projeli 61l na trase dlouhé 1773km. Tomu odpovídá i výpočet 22hodin a rychlost 81km/h, tedy 1782km.

martin
30. června • 14:35

stačí, když se deš na dálnici vychcat a máš průměr o deset dolů

JJ
1. července • 22:27

Hm, přijde na to, na jak dlouhé trase a jak vysoký ten průměr je. Já jezdím Pardubice-Utrecht door-to-door běžně s průměrem 115-125km/hod (v Německu klídek pohoda 150-170, je v tom zpravidla tak jedna stau). Ta 2.0 HDi v P407 si přitom (i s klimou a v obsazení 2+3 děti) řekne o 6.5-7 litrů/100km. Samozřejmě, že by se dalo jet za pět, ale těch pár litrů paliva má pro mne menší hodnotu než čas a nervy z takového plazení.Přiznám bez mučení, že tu perversní zálibu (zpravidla majitelů VW TDi) v ježdění na spotřebu za každou cenu moc nechápu. Ano, člověk si to občas zkusí ze zvědavosti, aby věděl, na co on a motor mají. Zcela cizí je mi ale myšlení člověka, který dá třeba půl milionu za auto a pak řeší jedno nebo dvoulitrový rozdíl ve spotřebě, často ještě při směšném nájezdu nějakých 20 tisíc za rok a méně. Pokud jsou pro něj ty peníze opravdu tak důležité, tak ať to řeší už při výběru auta a radši šetří na pořizovací ceně (čímž neříkám, že má koupit nejlevnější šunt od prvního oteplákovaného bazarníka).

Špizek
30. června • 18:02

Kdyz chcijes, tak se ti kola netoci, tudiz cas nebezi... Takze to tu prumernou rychlost tve chcani snizi jen tim, ze zastavujesa rozjizdis se. Vic nic.;-)

martin
1. července • 8:41

ty vole, tak ty seš fakt myslivna, že nás to nenapadlo. Možná, ještě že bys třeba po drahách chtěl, aby ti vždycky když zastaví vlak v zastávce vrátily prachy ne?:-D:-D:-D

Špizek
1. července • 12:05

predevsim mi nerikej vole, to si nech do hospody! Asi jsi to nepochopil, ale pokud uvedli, ze nejrychlejsi mel prumernou rychlost 81 km/h, pak se k tomuto cislu dostali tak, ze ujetou vzdalenost vydelili dobou jizdy, nikoliv vc. doby stani. Uz jsi v obraze?

martin
30. června • 14:38

ale jestli mi nevěříš, tak si to letos o dovolené zkus (jenom si prosím nezabij rodinku, až se budeš zoufale snažit došplhat na průměr 81km/h

Mlaskac
30. června • 20:54

tady nekdo nemysli ani tou prdeli. pac mistni useri ti v pohode ukazi D1 praha brno prumerem 150-160 AVG SUM po cele trati! neznam tu cestu kudyma jeli oni ale asi by si nevymysleli takze 90 je uplne v pohode.Mj kazdy kdo umi integrovat/derivovat si umi presne spocist vo kolik klesne prumer pri 130 kdyz me kamion zdrzi 80km/ minutu dve tri pet

martin
1. července • 8:39

a kolik jsi na těch 800km započítal 20min zdržení na odpočívadlech hajzlech a benzínkách ty matematiku?:-Dkurva prdeláči to fakt nejezdíte nikam na dovolenou?zkuste někdy na dálnici třeba s děckama jednoduchý test:
zapamatujte si jeden kamion, pak sjeďte k odpočívadlu a pak počítejte, jek dlouho předlouho vám bude trvat než ten kamion zase předjedete a to jede stovkou.jasně když to takhle spočítám, tak si přeci každého půl roku můžu jít koupit nové auto

Špizek
30. června • 18:05

Pokud 94 % cesty je po dalnici, 81 km/h mas snadno, treba i s autobsem...

Doporučujeme

Články odjinud