Motor 2,0 TDI umí jezdit i za 3,44 l/100 km

Motor 2,0 TDI umí jezdit i za 3,44 l/100 km

Přesvědčily se o tom dvě desítky náhodně vybraných čtenářů německých motoristických magazínů, jež se za volanty vozů Audi A4 2,0 TDI/88 kW vydaly na cestu Basileje do Vídně a zpět na jedinou nádrž. Všech jedenáct týmů to dokázalo, v nádrži každého z vozů navíc zůstalo ještě od 5 do 9 litrů nafty. Za volantem posádky strávily 22 hodin a průměrná rychlost se pohybovala od 74 do 81 km/h. Cílem této jízdy bylo vyzkoušet v běžném provozu spotřebu nového motoru se vstřikováním common rail a vliv řidičského stylu na tuto spotřebu.

Pro motor 2,0 TDI CR byla výrobcem ve voze Audi A4 stanovena kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km, ale během zmíněné jízdy se tuto hodnotu podařilo významně snížit. Vítězný vůz vykázal nejvyšší průměrnou rychlost, ale také nejnižší spotřebu, která byla vypočtena na 3,44 l/100 km. Spotřeby ostatních aut se však lišily jen minimálně a poslední z nich dosáhlo stále velmi solidních 3,65 l/100 km. Žádná z posádek pro jistotu nezapínala klimatizaci, ale vzhledem k množství paliva, které v nádržích zbylo, si tento komfortní prvek zřejmě mohly dopřát.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků