Motor 2,0 TDI umí jezdit i za 3,44 l/100 km

Přesvědčily se o tom dvě desítky náhodně vybraných čtenářů německých motoristických magazínů, jež se za volanty vozů Audi A4 2,0 TDI/88 kW vydaly na cestu Basileje do Vídně a zpět na jedinou nádrž. Všech jedenáct týmů to dokázalo, v nádrži každého z vozů navíc zůstalo ještě od 5 do 9 litrů nafty. Za volantem posádky strávily 22 hodin a průměrná rychlost se pohybovala od 74 do 81 km/h. Cílem této jízdy bylo vyzkoušet v běžném provozu spotřebu nového motoru se vstřikováním common rail a vliv řidičského stylu na tuto spotřebu.

Pro motor 2,0 TDI CR byla výrobcem ve voze Audi A4 stanovena kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km, ale během zmíněné jízdy se tuto hodnotu podařilo významně snížit. Vítězný vůz vykázal nejvyšší průměrnou rychlost, ale také nejnižší spotřebu, která byla vypočtena na 3,44 l/100 km. Spotřeby ostatních aut se však lišily jen minimálně a poslední z nich dosáhlo stále velmi solidních 3,65 l/100 km. Žádná z posádek pro jistotu nezapínala klimatizaci, ale vzhledem k množství paliva, které v nádržích zbylo, si tento komfortní prvek zřejmě mohly dopřát.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků