Motor 2,0 TDI umí jezdit i za 3,44 l/100 km

Přesvědčily se o tom dvě desítky náhodně vybraných čtenářů německých motoristických magazínů, jež se za volanty vozů Audi A4 2,0 TDI/88 kW vydaly na cestu Basileje do Vídně a zpět na jedinou nádrž. Všech jedenáct týmů to dokázalo, v nádrži každého z vozů navíc zůstalo ještě od 5 do 9 litrů nafty. Za volantem posádky strávily 22 hodin a průměrná rychlost se pohybovala od 74 do 81 km/h. Cílem této jízdy bylo vyzkoušet v běžném provozu spotřebu nového motoru se vstřikováním common rail a vliv řidičského stylu na tuto spotřebu.

Pro motor 2,0 TDI CR byla výrobcem ve voze Audi A4 stanovena kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km, ale během zmíněné jízdy se tuto hodnotu podařilo významně snížit. Vítězný vůz vykázal nejvyšší průměrnou rychlost, ale také nejnižší spotřebu, která byla vypočtena na 3,44 l/100 km. Spotřeby ostatních aut se však lišily jen minimálně a poslední z nich dosáhlo stále velmi solidních 3,65 l/100 km. Žádná z posádek pro jistotu nezapínala klimatizaci, ale vzhledem k množství paliva, které v nádržích zbylo, si tento komfortní prvek zřejmě mohly dopřát.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků