Motor 2,0 TDI umí jezdit i za 3,44 l/100 km

Přesvědčily se o tom dvě desítky náhodně vybraných čtenářů německých motoristických magazínů, jež se za volanty vozů Audi A4 2,0 TDI/88 kW vydaly na cestu Basileje do Vídně a zpět na jedinou nádrž. Všech jedenáct týmů to dokázalo, v nádrži každého z vozů navíc zůstalo ještě od 5 do 9 litrů nafty. Za volantem posádky strávily 22 hodin a průměrná rychlost se pohybovala od 74 do 81 km/h. Cílem této jízdy bylo vyzkoušet v běžném provozu spotřebu nového motoru se vstřikováním common rail a vliv řidičského stylu na tuto spotřebu.

Pro motor 2,0 TDI CR byla výrobcem ve voze Audi A4 stanovena kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km, ale během zmíněné jízdy se tuto hodnotu podařilo významně snížit. Vítězný vůz vykázal nejvyšší průměrnou rychlost, ale také nejnižší spotřebu, která byla vypočtena na 3,44 l/100 km. Spotřeby ostatních aut se však lišily jen minimálně a poslední z nich dosáhlo stále velmi solidních 3,65 l/100 km. Žádná z posádek pro jistotu nezapínala klimatizaci, ale vzhledem k množství paliva, které v nádržích zbylo, si tento komfortní prvek zřejmě mohly dopřát.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků