Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

Cukání a škubání při nezahřátém stavu se u přeplňovaného čtyřválce 1.5 TSI s manuální převodovkou koncernu VW zmiňuje již dlouhou dobu. Někteří majitelé tyto problémy uváděli již od chvíle, kdy byl motor v roce 2017 zařazena jako náhrada staršího 1.4 TSI. Až od letošního roku však VW oficiálně připustil možnou závadu a že pracuje na řešení, jak postižené vozy opravit.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Kdo by ale čekal oficiální svolávací akci, bude se mýlit. Ostatně problémovému chodu je vystaveno obrovské množství vozů od Volkswagenu, Škody, Seatu a Audi. Podle zdrojů webu Svolávačky.cz tak autorizované servisy tento problém řeší, na veřejnost se však tato informace dostala jen částečně.  

„Autorizované servisy Škoda provádějí již od konce března 2018 úpravu softwaru řídící jednotky, která by měla popisovaný problém řešit. Nejedná se o klasickou svolávací akci, ale servisní kampaň, při které nejsou majitelé vozů výrobcem zváni do servisu dopisem. Úpravu provedou pouze tomu, kdo do autorizovaného servisu přijede z jiného důvodu, nebo o akci ví,“ upřesňuje web Svolávačky.cz.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Škubání motoru se má projevovat při jeho zahřívání, za teplot nižších než 70°C. K vyřešení problému je servisům doporučováno dobití akumulátoru, vypnutí všech elektrických přístrojů a následná aktualizace softwaru řídicí jednotky motoru.

Ani tento postup ale nemusí zpravidla problémový chod motoru opravit, jak zmiňují někteří majitelé, kteří aktualizaci softwaru řídicí jednotky motoru již prodělali. Škubání už prý není natolik zřejmé, ale přesto motor nepracuje hladce.

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků