Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

Cukání a škubání při nezahřátém stavu se u přeplňovaného čtyřválce 1.5 TSI s manuální převodovkou koncernu VW zmiňuje již dlouhou dobu. Někteří majitelé tyto problémy uváděli již od chvíle, kdy byl motor v roce 2017 zařazena jako náhrada staršího 1.4 TSI. Až od letošního roku však VW oficiálně připustil možnou závadu a že pracuje na řešení, jak postižené vozy opravit.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Kdo by ale čekal oficiální svolávací akci, bude se mýlit. Ostatně problémovému chodu je vystaveno obrovské množství vozů od Volkswagenu, Škody, Seatu a Audi. Podle zdrojů webu Svolávačky.cz tak autorizované servisy tento problém řeší, na veřejnost se však tato informace dostala jen částečně.  

„Autorizované servisy Škoda provádějí již od konce března 2018 úpravu softwaru řídící jednotky, která by měla popisovaný problém řešit. Nejedná se o klasickou svolávací akci, ale servisní kampaň, při které nejsou majitelé vozů výrobcem zváni do servisu dopisem. Úpravu provedou pouze tomu, kdo do autorizovaného servisu přijede z jiného důvodu, nebo o akci ví,“ upřesňuje web Svolávačky.cz.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Škubání motoru se má projevovat při jeho zahřívání, za teplot nižších než 70°C. K vyřešení problému je servisům doporučováno dobití akumulátoru, vypnutí všech elektrických přístrojů a následná aktualizace softwaru řídicí jednotky motoru.

Ani tento postup ale nemusí zpravidla problémový chod motoru opravit, jak zmiňují někteří majitelé, kteří aktualizaci softwaru řídicí jednotky motoru již prodělali. Škubání už prý není natolik zřejmé, ale přesto motor nepracuje hladce.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků