Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

Cukání a škubání při nezahřátém stavu se u přeplňovaného čtyřválce 1.5 TSI s manuální převodovkou koncernu VW zmiňuje již dlouhou dobu. Někteří majitelé tyto problémy uváděli již od chvíle, kdy byl motor v roce 2017 zařazena jako náhrada staršího 1.4 TSI. Až od letošního roku však VW oficiálně připustil možnou závadu a že pracuje na řešení, jak postižené vozy opravit.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Kdo by ale čekal oficiální svolávací akci, bude se mýlit. Ostatně problémovému chodu je vystaveno obrovské množství vozů od Volkswagenu, Škody, Seatu a Audi. Podle zdrojů webu Svolávačky.cz tak autorizované servisy tento problém řeší, na veřejnost se však tato informace dostala jen částečně.  

„Autorizované servisy Škoda provádějí již od konce března 2018 úpravu softwaru řídící jednotky, která by měla popisovaný problém řešit. Nejedná se o klasickou svolávací akci, ale servisní kampaň, při které nejsou majitelé vozů výrobcem zváni do servisu dopisem. Úpravu provedou pouze tomu, kdo do autorizovaného servisu přijede z jiného důvodu, nebo o akci ví,“ upřesňuje web Svolávačky.cz.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Škubání motoru se má projevovat při jeho zahřívání, za teplot nižších než 70°C. K vyřešení problému je servisům doporučováno dobití akumulátoru, vypnutí všech elektrických přístrojů a následná aktualizace softwaru řídicí jednotky motoru.

Ani tento postup ale nemusí zpravidla problémový chod motoru opravit, jak zmiňují někteří majitelé, kteří aktualizaci softwaru řídicí jednotky motoru již prodělali. Škubání už prý není natolik zřejmé, ale přesto motor nepracuje hladce.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků