Motor 1,2 TSI končí také ve fabii. Benzinové verze mají vždy už jen tři válce

51 komentářů

Ftipalek
6. března • 15:36

Možná že tři hrnky stačí, když to turbo tlačí. :-P :-D Dneska večer až půjdu kolem musím pohladit svůj 2.3 litrový turbo-benzínový pětihrnek a pochválit ho za jeho odolnost, kultivovanost a výkon. Mám staré auto, ale ve všech ohledech je lepší než tyhle nový sr*če. Ještě to začnou honit 7,8 a 9 stupňovými převodovkami, jak to bude mít malý spektrum využitelných otáček. Děkuji, nechci, dál čekám na pěti, šesti či osmi válec s objemem 3 litry a více bez všech těch "eco" kurvítek...

Jan Hermansdorfer
8. října • 10:29

Dobrý den. Rád bych se touto cestou připojil k diskuzi. Obávám se, že tříválce TSI jsou výsledkem rozhodnutí lidí z evropské unie, či chcete-li Bruselu, kteří o motorech mnoho nevědí a raději by si měli zopakovat fyziku základní školy. Samozřejmě, že navýšením komprese, navýšením vstřikovacího tlaku atd.lze vydolovat ze 3 válců 70 a 80 kW, ale za jakou cenu a jak to v praxi funguje. Jaká je a jaká bude životnost a poruchovost těchto motorů? A základní důvod proč se to dělá, čili pokles emisí, v praxi vůbec nefunguje, což dokazuje i test o kterém se dočtete v článku "http://autobible.euro.cz/skoda-octavia-1-0-tsi-vs-1-2-tsi-cernobila-zalezitot" viz. odstavec "Spotřeba ?, záleží víc na řidiči než na motoru". Motor 1,0 TSI a 1,2 TSI vykazovali totiž při dálniční rychlosti přibližně stejnou spotřebu!!! Nemůžu si pomoct, ale SPOTŘEBA=EMISE. Čili proč se to vůbec dělá?? Minulý týden jsme jeli do Plzně a BEZMÁLA 2 hodiny jsme stáli a pojížděli v zácpách, víte kolik zbytečného benzínu jsme spotřebovali a kolik zbytečných emisí jsme vyprodukovali?? Vážení ekologicky smýšlející specialisté z Bruselu, pojďte raději řešit stav silniční a dálniční sítě a zbytečné zácpy na silnicích, než vymýšlet nesmyslné euro normy a z toho vyplývající stejně nesmyslné "donwnsizingové nesmysly" jako je 1,0 TSI. Děkuji.

Yarda
3. března • 19:29

Nechápu, co kdo má proti tříválcovým motorům. Třeba v rodinném wartburgu nám dobře sloužil přes třicet let, dvouválec v trabantu taky nebyl špatný a na jednoválce v čezetě ani v pincku si taky nemohu stěžovat.
:-D

K&K&K
3. března • 1:09

Z tříválců nejsem odvázaný, ale nechápu brek zrovna nad Fabií, to je malé auto a tam je tříválec ještě únosná motorizace, zajímavé, že nikdo nebrečí pod Mondeem, BMW3 nebo i8, což jsou o dvě třídy větší a nesrovnatelně dražší auta nebo dokonce cosi, co si hraje na sporťák za 3 mega a tříválcoví mrzáci jsou v nich také.

jean
3. března • 6:02

V tebou menovanych prikladoch sa da kupit aj normalny motor. Fabia normalny motor v ponuke mat nebude.

K&K&K
3. března • 19:05

Jo? A jaký jiný motor než tříválcový chrchel se nabízí do i8?

Nyte
3. března • 11:35

Nová Fiesta bude mít tříválec s vypínáním válce dokonce i ve verzi ST. Taková je doba.

Ota
2. března • 9:28

trivalcema zprotivit zakaznikum spalovaci motory, aby pak jasali nad elektrem?

defender110
2. března • 7:58

Super, další přešel pouze na motory do sekaček. A výsledek? lidé si budou co nejdýl nechávat stará auta s normálními motory, případně kupovat ojetiny s normálním motorem a vozový park bude zase stárnout. :-/

jehovista
2. března • 20:14

Predstava, ze vetsina ridicu se ridi heslem "cim vic valcu, tim vic adidas", je vazne usmevna.

Kuk Vykuk
2. března • 4:33

A pak ať mi nikdo nevykládá, že už dávno neprobíhá pohřeb spalováků ;-)
Tydlety tříhrnky klepající se jak čivava před infarktem asi nebudou technologickej vrchol v historii spalovacího matoru?

Kuk Vykuk
2. března • 4:38

...motoru :)

Axel Toronto (xax41)
1. března • 22:03

Bila faceliftovana Octavia v zakladu s trivalcem .... Nocni mura kazdeho cloveka kterej ma aspon trochu rad auta. A u KdF Gruppensex si mysli jak jsou vepredu.

Pete
1. března • 21:20

Skodovka dokazala za par tydnu zabit 3 auta.
Octavia... priserny facelift.
Rapid... motory.
Fabia... motory.

Tom
1. března • 20:15

Parodie na auto s půlkou motoru 😁, ale kupce si to určitě najde. Tipuju to na nejprodávanější půlmotor ve své třídě.

Malta
1. března • 19:11

Kdyby to byl tříválec hvězdicový, luftem chlazený, tak bych ho chtěl. Ale tohle.... Škoda.B-]

Plextor
1. března • 18:48

Ten je vhodný tak na dobijená baterií.

Kott02
2. března • 9:15

Původně měl pohánět stěrače, ale zjistili nedostatečný výkon :-D

DDT
1. března • 18:36

tříválec čtyřtakt je tragédie...

Zdenda
1. března • 20:00

u motorek ne :-)

Antiautomat
2. března • 14:11

Tak tak, nuz, ked preleti okolo stary T Triple, to je parada :)

Antiautomat
1. března • 18:48

Nemusi byt. Tu ide skor o to, ze R4 s 1000 kubikami je menej efektivny jako R3 s rovnakym objemom. Preco, fyzika bezneho gymnazia. Skor mam obavy o nieco, co sa po dajme tomu *planovanej* zaruke, vyku.rvi tak, ze bude auto zrele na vrakac. Niekedy sa to s tym k.rvitkom prezenie : ako to dopadne, to nam uz koncern nazorne ukazal.

DDT
2. března • 8:52

akustickým projevem, ale to je můj názor...
ovšem někomu je to úplně jedno, nebo firma přidělila, někdo to nesnese poslouchat..s tím třením máš pravdu, ale na druhou stranu je to cesta do pr.dele...
pár newtonmetrů ušetřených třením a s tím spojená nepatrně nižší spotřeba = katastrofální žívotnost a spolehlivost motoru, paradoxně které v předešlých generacích neměly problém a spolehlivě fungovaly...
kolik výrobců nahradilo duplex řetěz v rozvodech jednořadým (optimalizovaným pro nižší tření) , a ty řetězy praskají (bmw m57, n57, n47, mercedes om651, vag 3.0tdi s rozvody u setrvačníku, atd), anebo řetěz designem ala ozubený řemen a tyto přeskakují (vag všechny tsi motory, psa, ford), úžší pístní kroužky a tyto praskají (vag 1.8tsi, psa 1.6t, ford 1.6t, atd)

Antiautomat
1. března • 20:16

Minus mi vysvetli tu spomenutu fyziku.

brk77
1. března • 21:49

S tou fyzikou asi bohužel souhlasím. Bude tam minimálně menší tření. Jenomže tak jednoduché to není, podobně jako u žárovek, kdy někteří na ně taky nedají dopustit i za cenu několikanásobné spotřeby. Mají to příjemné teple světlo rádi.Ještě jsem neviděl recenzi, kde se by se někdo rozplýval nad kultivovanosti tříválce. Maximálně chválí odhlučnění. Ten rozdíl ve spotřebě je tak malý, že lidem na něm ani nesejde. To jde vidět na semaforech, kdy většina rychle odstartuje, aby předjela zelenou vlnu a o kus dál stojí na další červené. Přitom klidnější jízda by ušetřila mnohem víc, než tahle řehtačka pod kapotou.

John Doe
1. března • 22:38

Ked prisiel Focus s trojvalcom, na auto.cz sa riesilo, ze je tazsi nez porovnatelny Focus so stvorvalcom....A nebolo to len par kil.Mal tiez vacsiu spotrebu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
2. března • 14:08

...porovnatelny s ktorym porovnatelnym stvorvalcom? Nezabudat ze predsa ta sarada okolo preplnania a dalsie (napr.silnejsia prevodovka, liatina), nieco vazit budu. A spotrebu vyssiu ako porovnatelny motor (trebars nejaky atmo dvojliter) aspon v mojom pripade nemal, mam odskusane na ceste 500km+, povacsinou dialnica. Vzal si menej (ta ista trasa) ako atmosfericka jednasestka BFQ, ktora nan vykonovo zdaleka nestaci. Rovnako vykonna jednaosmicka (92kW, posledne roky vyroby), vzala zretelne viac. Zvuk je trochu specificky, ale preco by mal byt zly? Je skratka iny. Je to chyba, ked iny motor znie inak? Motor aspon mna svojim prejavom presvedcil, s prazdnym autom som si po ceste naspat odbocil na Stiavnicu a prehnal to aj po kopcoch a zakrutach, letel ako namydleny blesk.Je tu aj velke ale - emisie a ako dlho to pojazdi (dajake extra prusery ako v koncerne zatial zname nie su). Zalezat bude vela na oleji (bezpodmienecne kazdych 15.000 menit, ide tam ultrariedka sr.cka), o ktorom sa vedu celkom slusne spory a sam som si nie celkom isty, co presne by som tam nalial.

qwertz
2. března • 7:06

Tak samozrejmě. Automobilky reálná spotřeba nezajímá. Je zajímá jen spotřeba při homologačním testu.

qwertz
1. března • 19:16

Trojvalec bude v principu vzdy mene spolehlivy a odolny. U klasickeho motoru se da v nouzi dojet na 3 valce. Napr. kdyz odejde zapalovaci civka. U trojvalce uz to bude problem.

1. března • 21:50

Mám tříválec HTP na ježdění kolem baráku.Předloni mě odešla zapalovací cívka a dojel jsem cca.20km.na dva válce.Takže se dá dojet.Ale jak říkám mám HTP jen kolem baráku(za těch čtrnáct let má najeto 90000km:-D),na delší cesty mám Diesel 2,0 tdi

kolemjdoucí 2
1. března • 20:30

Jj, nedávno jsem jednu takovou tříválcovou Fabii jedoucí na dva válce potkal, nevěděl jsem jestli se mám smát nebo brečet. Nedůstojné to bylo značně, jak pro auto, tak pro řidiče.

Antiautomat
1. března • 20:26

Na dva samozrejme dojde, inak modernejsi trojvalec som s takouto poruchou este nevidel. Preco by mal byt menej odolny, to mi je nejake zahadne. Pomylene veci ako prehrievanie oleja kedze bol *chladeny* katalyzatorom ako u VW HTP neuvazujem, pretoze take riesenie polozi nielen hocijaky motor, ale aj psychiatra.

Tukan
1. března • 17:44

Já mám takový pocit, že důchodci a lidi, co si myslí, že škoda je pořád nejlepší na světě, si to kupovat stále budou. Asi i kdyby to mělo dvouválec :-D A je to asi dobře, aspoň budou mít lidi ve fabrikách práci ;-) Já se radši podívám u 4-válcové konkurence :-) Ten tříválec možná docela pojede, ale slyšel jsem ho nastartovaný v Octávii a je to děs, navíc se ten motor pod kapotou viditelně dost třese, takže to ve mě moc důvěry nevzbudilo. Zkrátka nevidím důvod, proč bych si tohle měl dobrovolně koupit :-)

brk77
1. března • 18:57

Mi to s tou konkurencí bohužel moc slavné nepřijde. Z patra mě napadá Kia a patrně i mateřský Hyudai, ale kdo dál ještě vzdoruje? Musím pořídit nové auto a co se tak dívám, tak Citroen - tříválce, Ford - tříválce. Tenhle mor je už i BMW, tak si nedělám moc velké iluze.

John Doe
1. března • 22:36

Mas tu napr. Yaris s vybornym 1.33 atmosferickym motorom, v novej generacii 1.5, a navyse v hybrid.Potom je tu Mazda 2 - ta ma skvele atmosfery.V oboch pripadoch stvorvalce.Vybav si Fabiu na uroven Yarisa alebo Mazdy, a zistis, ze Fabia je vlastne velmi drahe auto.

qwertz
2. března • 7:05

Vlastníte Yarise? Pokud ne, tak nežvaňte a nepoučujte ty, co mají vlastní zkušenost s oběma. Ta auta prostě srovnat nejdou.

John Doe
2. března • 19:23

1. Porovnat sa da vsetko. Auta v jednej kategorii urcite. Yaris je lepsie auto.
2. Ja som neporovnaval kvalitu aut ci motorov, ja som navrhoval alternativy s atmosferou.
3. Porovnat ceny je pomerne jednoduche.
4. Ocenujem, ze mi vykas.
5. Uz menej ocenujem vyber tvojich vyrazovych prostriedkov.Prajem ti pekny den.

MartinST
2. března • 14:24

S Jarunou (yarisem poslední generace) zkušenosti mám a s fabii bohužel taky. Ano ty auta opravdu nejdou porovnat, maximálně tak prostorem..

mk
1. března • 20:02

Kia i Hyundai mají také v nabídce tříválcová litrová turba.

jkaval
1. března • 20:47

V Opel Corsa E má slušnej 4- válec- 1.4 TURBO (74kW/100k). 6-ti kvalt a 200 Nm docela slušně cvičí s autem.

jirka
1. března • 23:12

Jine automobilkyy umi 1.4 100 koni bez turba.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
2. března • 7:58

Nejde o koně ale průběh kroutícího momentu.

Mirek
2. března • 18:56

Máš pravdu, u většího kroutícího momentu na světlech vyhraješ! A o to přece u českého řidiče jde. :-D

qwertz
3. března • 7:15

Nejde o závodění na světlech. Takový rozjezd do pořádného kopce s naloženou 1.4 atmosférou už je docela poznat. S turbem se také lépe předjíždí, a dobře navržený turbomotor má větší spektrum maximálně využitelných otáček (Třeba 1.8TSI cca 1200-5500).

Mirek
3. března • 10:30

Pokud budu chtít s atmosférou předjet, tak si podřadím a není problém, to stejné do kopce s nákladem. Také jsem jezdíval s atmosférou, Toyota Corolla, a vše jsem bezproblémově zvládl.
Na druhou stranu mám několik sousedů, seniorů 60+, kteří vlastní právě starší auta s atmosférama a když se jich zeptám, co hledají za auta jako nástupce, tak chtějí stejná auta, nemají vůbec zájem o přeplňované motory a o diesely také ne. Vůbec se jim nedivím. Zrovna toto pondělí mi jeden vykládal, jak si před dvěma léty vybíral nové auto tak dlouho, až skončil u Dacie Sandero. Jako jeden z důvodu uváděl právě atmosférický motor a cenu. Škodovka mu tehdy nabídla za tuto cenu Citygo.
Jak často jezdíš takto naložený? Já mám auto kombi, bydlím v rodinném domě, a stejně nikdy nevyužívám například sklopení opěradel, abych tam něco narval kvůli velikosti. Kombi mám právě proto, abych nemusel opěradla vůbec sklápět.

Antiautomat
2. března • 14:16

...ide o oboje a su to tak rozdielne veci, ze sa nema vyznam o nich hadat. Nm nezahrna velicinu zvanu CAS. Vypoveda o charakteristike motora. Akonahle mas POHYB, na co musi motor vykonat pracu za cas, budes sa bavit len a len o vykone. Dalej do toho nepojdem pretoze to skonci ako debata o vajci a slepici. Pripadne mozeme, ale to mi bude musiet niekto vysvetlit, ze pohyb existuje mimo cas a opacne. Ak to dokaze, mame druheho Hawkinga a rad sa necham poucit a verim ze aj Hawking samotny.

qwertz
1. března • 18:11

Bohužel tříválce zamořily tento segment už dávno. Za chvíli nebude co nakoupit. :-/

Petr
1. března • 17:51

Moje řeč, proč se trápit s tříválcem, který prostě nikdy nebude tak kultivovaný jako čtyřválec...Jsem zvědavý, jestli to lidi budou stále kupovat jako divý, asi jo, na motor dnes už nikdo nekouká :-P

jehoVista
1. března • 17:35

To zas bude v diskuzich nablito.

H
1. března • 18:55

škoda škoda, já už se těšil na jednoválec se třemi turby a kompresB-]

defender110
2. března • 7:56

Klíííd, dočkáte se, počkejte si ještě tak 3 roky. :-)

Doporučujeme

Články odjinud