Motor 1,2 TSI končí také ve fabii. Benzinové verze mají vždy už jen tři válce

Mladoboleslavská automobilka začne novou motorizaci fabie nabízet po její premiéře na ženevském autosalonu.

Éra motoru 1,2 TSI končí také v modelu Škoda Fabia. Čtyřválcový agregát se nabízel ve dvou výkonových verzích - 66 kW (90 koní¨) a 81 kW (110 koní).

Nyní se mladoboleslavské továrně začne pod kapotu tohoto vozu montovat přeplňovaný tříválec se zdvihovým objemem válců 1,0 litru.

Klepněte pro větší obrázek

Škoda tento downsizing odůvodňuje lepšími parametry tříválce, v porovnání se stávající motorizací. Už v méně výkonné variantě totiž 1,0 TSI poskytuje 70 kW (+ 4 kW v porovnání s motorem 1,2 TSI),  silnější verze má sice stále stejný výkon (81 kW), ale o citelných 25 Nm až na hodnotu 200 Nm u ní narostl maximální točivý moment.

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

Dalším bonusem pro zákazníky má být podle Škody nižší spotřeba až o šest procent. Konkrétně u verze 70 kW má být kombinovaná spotřeba 4,3 litru na sto kilometrů, což je o tři decilitry méně než u 1,2 TSI (66 kW). U silnější varianty má být úspora paliva každých sto kilometrů 0,1 litru.

To je samozřejmě zčásti způsobeno i nižší hmotností tohoto motoru. Rozdíl oproti TSI je deset kilogramů.

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Škoda také pro fabii začíná nově nabízet službu Care Connect, což je vlastně tlačítko tísňového volání při nehodě nebo při poruše. Auto si také při nehodě, při níž byly aktivovány airbagy, umí zavolat o pomoc samo. Navíc si pomocí aplikace lze na chytrém telefonu ověřit, jaký je stav paliva u zaparkovaného vozu, zda jsou zamčené dveře a uzavřená okna, a lze zjistit i jeho polohu.

Cenu nových verzí zatím Škoda neprozradila.

Obsáhlou fotogalerii snímků auta, včetně jeho technických údajů, najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků