MotoGP: závod v USA vyhrál domácí Hayden

Představení okruhu Laguna Seca

Délka okruhu: 3 610 m
Šířka trati: 15 m
Nejdelší rovinka: 966 m
Počet levotočivých zatáček: 7
Počet pravotočivých zatáček: 4

Klepněte pro větší obrázek
Laguna Seca Circuit

Vítězové minulého roku:
MotoGP: 1. Hayden, 2. Edwards, 3. Rossi

MotoGP

Jedenáctý závod letošní sezóny je velmi specifický. Jako jediný se jede za Velkou louží v Laguna Seca ve Spojených státech a navíc se tam přesouvá pouze královská kubatura, třída MotoGP.

Tréninky - v měřených trénincích se před domácím publikem řádně vytáhli Američané, v pátek jasně kraloval Kenny Roberts jr. a na druhém místě byl jednou Colin Edwards a podruhé Hayden. Sobotní měření sil vyhrál dosavadní lídr průběžného pořadí MS, Nicky Hayden, před Robertsem a Stonerem. Rossimu vyšel akorát první trénink, kdy dojel na páté příčce, jinak se pohyboval na přlomu první a druhé desítky.

Kvalifikace - Pole Position vybojoval překvapivě Chris Vermeuen před Edwardsem a Robertsem jr. Všichni čtyři Američané se srovnají v prvních dvou řadách, nejhorší Hayden je na 6. místě. Melandri je devátý a hned za ním je Rossi. Kvalifikace se absolutně nepovedla týmu Ducati Marlboro, Capirossi je třináctý a Gibernau dokonce až na 16. místě.

Závod - Start nejlépe vyšel třetímu Robertsovi, který se protáhl před Vermeulena. V cíli prvního kola byl ale opět první Vermeulen před Robertsem a Haydenem. Dále byl Stoner, Edwards a Pedrosa. Ve čtvrtém kole se Rossi konečně přesunul přes devátého Nakana. V úvodní části byl zajímavý souboj o čtvrté místo, kde jezdil Edwards, Melandri a Pedrosa.

Na konci 9. kola si Chris Vermeulen na čele vypracoval slušný náskok a to vyprovokovalo třetího Haydena, který šel před Robertse a začal se stíhací jízdou. V třetině závodu zvedal diváky ze sedaček souboj Stoner - Roberts - Pedrosa, když si jezdci této trojice během dvou kol asi šestkrát vyměnili pozice. Motocyklu Kennyho Robertse zhruba v polovině závodu začal docházet dech a Američan ztrácel jednu pozici za druhou.

V patnáctém kole z výborného třetího místa spadl Casey Stoner a o kolo později Nakano odstavil svůj motocykl u svodidel kvůli technickým problémům. V 17. kole vyjel z ideální stopy Vermeulen a nabídl tak první místo Haydenovi, který nezaváhal. Během následujících tří kol se Rossi prodral před Robertse a Melandriho na 4. místo.

Sedm kol před koncem se na druhé místo posunul Pedrosa a Repsol, tovární tým Hondy, si jel pro double v Grand Prix USA. Čtyři kola před cílem měl Rossi velké potíže s motocyklem a v dalším kole musel ze závodu odstoupit. Další smolař byl Chris Vermeulen, když kvůli technickým problémům ztratil několik příček.

Závod vyhrál domácí biker, Nicky Hayden a upevnil si pozici v čele průběžného pořadí. Druhý byl v cíli Pedrosa a bronzový post obsadil Melandri. Rossi kvůli výpadku ztratil dvě místa v celkovém hodnocení a na vedoucího Haydena ztrácí už 51 bodů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První měřený trénink - Druhý měřený trénink - Třetí měřený trénink

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky kvalifikace --- Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

Zdroj obrázků: motogp.com

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků