MotoGP: závod v USA vyhrál domácí Hayden

Představení okruhu Laguna Seca

Délka okruhu: 3 610 m
Šířka trati: 15 m
Nejdelší rovinka: 966 m
Počet levotočivých zatáček: 7
Počet pravotočivých zatáček: 4

Klepněte pro větší obrázek
Laguna Seca Circuit

Vítězové minulého roku:
MotoGP: 1. Hayden, 2. Edwards, 3. Rossi

MotoGP

Jedenáctý závod letošní sezóny je velmi specifický. Jako jediný se jede za Velkou louží v Laguna Seca ve Spojených státech a navíc se tam přesouvá pouze královská kubatura, třída MotoGP.

Tréninky - v měřených trénincích se před domácím publikem řádně vytáhli Američané, v pátek jasně kraloval Kenny Roberts jr. a na druhém místě byl jednou Colin Edwards a podruhé Hayden. Sobotní měření sil vyhrál dosavadní lídr průběžného pořadí MS, Nicky Hayden, před Robertsem a Stonerem. Rossimu vyšel akorát první trénink, kdy dojel na páté příčce, jinak se pohyboval na přlomu první a druhé desítky.

Kvalifikace - Pole Position vybojoval překvapivě Chris Vermeuen před Edwardsem a Robertsem jr. Všichni čtyři Američané se srovnají v prvních dvou řadách, nejhorší Hayden je na 6. místě. Melandri je devátý a hned za ním je Rossi. Kvalifikace se absolutně nepovedla týmu Ducati Marlboro, Capirossi je třináctý a Gibernau dokonce až na 16. místě.

Závod - Start nejlépe vyšel třetímu Robertsovi, který se protáhl před Vermeulena. V cíli prvního kola byl ale opět první Vermeulen před Robertsem a Haydenem. Dále byl Stoner, Edwards a Pedrosa. Ve čtvrtém kole se Rossi konečně přesunul přes devátého Nakana. V úvodní části byl zajímavý souboj o čtvrté místo, kde jezdil Edwards, Melandri a Pedrosa.

Na konci 9. kola si Chris Vermeulen na čele vypracoval slušný náskok a to vyprovokovalo třetího Haydena, který šel před Robertse a začal se stíhací jízdou. V třetině závodu zvedal diváky ze sedaček souboj Stoner - Roberts - Pedrosa, když si jezdci této trojice během dvou kol asi šestkrát vyměnili pozice. Motocyklu Kennyho Robertse zhruba v polovině závodu začal docházet dech a Američan ztrácel jednu pozici za druhou.

V patnáctém kole z výborného třetího místa spadl Casey Stoner a o kolo později Nakano odstavil svůj motocykl u svodidel kvůli technickým problémům. V 17. kole vyjel z ideální stopy Vermeulen a nabídl tak první místo Haydenovi, který nezaváhal. Během následujících tří kol se Rossi prodral před Robertse a Melandriho na 4. místo.

Sedm kol před koncem se na druhé místo posunul Pedrosa a Repsol, tovární tým Hondy, si jel pro double v Grand Prix USA. Čtyři kola před cílem měl Rossi velké potíže s motocyklem a v dalším kole musel ze závodu odstoupit. Další smolař byl Chris Vermeulen, když kvůli technickým problémům ztratil několik příček.

Závod vyhrál domácí biker, Nicky Hayden a upevnil si pozici v čele průběžného pořadí. Druhý byl v cíli Pedrosa a bronzový post obsadil Melandri. Rossi kvůli výpadku ztratil dvě místa v celkovém hodnocení a na vedoucího Haydena ztrácí už 51 bodů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První měřený trénink - Druhý měřený trénink - Třetí měřený trénink

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky kvalifikace --- Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

Zdroj obrázků: motogp.com

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků