MotoGP: Pešek vybojoval místo na bedně

250 ccm: vyhrál Takahashi, Lorenzo vede průběžné pořadí a Smrž získal 2 body. - MotoGP: vyhrál Rossi před Melandrim a Haydenem. - 125 ccm: vítězí Pasini, Pešek je třetí

Představení okruhu Sachsenring

Délka okruhu: 3 671 m
Šířka trati: 10 m
Nejdelší rovinka: 780 m
Počet levotočivých zatáček: 10
Počet pravotočivých zatáček: 4

Klepněte pro větší obrázek
Okruh Sachsenring v Německu

Vítězové minulého roku:
125 ccm: Mika Kallio
250 ccm: Daniel Pedrosa
MotoGP: Valentino Rossi

125 ccm

Pátek - V první kvalifikaci byl nejlepší Mattia Pasini a na skvělém druhém místě dojel náš Lukáš Pešek. První řadu by ještě doplnil Kallio a P. Nieto. Dosavadní lídr průběžného pořadí, Španěl Bautista, dojel na šestém místě. Druhý český zástupce ve třídě 125 ccm, Karel Abrahám, dojel na slušné 24. příčce.

Sobota - Lukáš Pešek si díky nejrychlejšímu času v druhé kvalifikaci zajistil druhé Pole Position letošní sezóny! Za ním je dosavadní suverén třídy do 125 ccm, Alvaro Bautista, a v první řadě jsou ještě Pasini a Kallio. Naopak Karlu Abrahámovi se sobotní boj o umístnění na startovním roštu nepovedl a do závodu vyrazí až z 34. místa.

Závod - po startu se Lukáš Pešek propadl na šesté místo, do čela se dostal Gabor Talmacsi. Cílem prvního kola projel první Bautista, následován Kalliem a Pasinim. Ale na konci cílové rovinky předvedl Pešek profesorský manévr a čistou stopou předjel na brzdy hned tři jezdce a v dalším kole se posunul na druhou příčku.

V dalším kole se dokonce Pešek dostal na čelo závodu, ale následně byl předjet dvojicí týmu Master - MVA Aspar, Bautistou a Pasinim. Na vedoucí trojici se dotáhl další jezdec MVA Aspar, Hector Faubel, naopak pátý Kallio stále více ztrácel. Tempo ale neudržel ani čtvrtý Faubel, takže v polovině závodu o špici bojovala opět jen trojice, kde byl i náš Pešek.

Vedoucí trojice si vypracovala luxusní náskok (-8,2 s) před skupinkou bojující o čtvrté až sedmé místo, kde byl Corsi, Terol, Faubel, Lüthi a Kallio. Dvě kola před cílem se na konci cílové rovinky Lukáš posunul na druhé místo a několik zatáček poté se na chvíli dokonce ocitnul na špici. Ale jezdci týmu Master-MVA Aspar svou dravostí opět odsunuli Peška na bronzovou příčku a v cíli byl první Pasini před Bautistou. Thomas Lüthi vybojoval pro český tým Elit šesté místo a Karel Abrahám GP Německa nedokončil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První kvalifikace --- Druhá kvalifikace --- Postavení na startu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Pátek - V prostřední třídě se v úvodní kvalifikaci se na čele vytvořil dvojblok jezdců týmu Fortuna Aprilia v pořadí Lorenzo - Barbera. Dále byl de Angelis a Takahashi. Lorenzův největší konkurent, Andrea Dovizioso, dojel až na 10. místě. Náš Kuba Smrž cílem prolétl na 16. příčce.

Sobota - I v druhé kvalifikaci nenašel Jorge Lorenzo přemožitele a právem mu patří první příčka na startovním roštu ve třídě čtvrtlitrů. V první řadě dále stojí: Takahashi, Barbera a Locatelli. Doviziosovi patří až osmé místo a náš Jakub Smrž je na slušném 15. místě.

Závod - Vynikající vstup do závodu předvedl Roberto Locatelli, když ze čtvrtého místa na startu sklápěl stroj do úvodní zatáčky v čele jezdeckého pole. Cílem prvního kola bylo pořadí: 1. Dovizioso, 2. Takahashi, 3. Lorenzo a 4. Locatelli. Smrž byl na 19. příčce. V šestém kole se na špici vytvořili dvojice Lorenzo - de Angelis a boj o třetí místo bojovali Dovizioso - Barbera.

Zhruba v třetině závodu se dvojičky sjely dohromady a na ně se z pátého místa dotáhl Takahashi. V desátém kole se do čela prodral Alex de Angelis a hned svým pronásledovatelům lehce poodjel. Devět kol před cílem stále vedl de Angelis, za ním jezdil se ztrátou +1,1 s Lorenzo a dále byli Takahashi, Dovizioso a Barbera. Za nimi s odstupem +8 s jezdil Locatelli, Smrž byl v této fázi závodu na posledním bodovaném místě.

Tři kola před cílem začal Takahashi a Lorenzo dojíždět vedoucího de Angelise a bylo vidět, že boj s příčky na stupních vítězů ještě neskončil. V předposlední zatáčce se Takahashimu podařil útok na špici a protnul cílovou pásku o pár decimetrů dříve, než druhý Alex de Angelis. Třetí dojel Jorge Lorenzo a v celkovém hodnocení předběhl Doviziosa, který dojel na čtvrté příčce. Náš Jakub Smrž dojel na 14. místě a z Německa si odveze dva mistrovské body.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První kvalifikace --- Druhá kvalifikace --- Postavení na startu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Pátek - první měřený trénink vyhrál trochu překvapivě Kenny Roberts jr. před Haydenem a Stonerem. Druhé měření sil vyšlo nejlépe Melandrimu, když porazil Pedrosu a Capirossiho. Úřadující mistr světa, Ital Rossi, byl v pátečních trénincích šestý a sedmý.

Sobota - v třetím měřeném tréninku získal tým Repsol Honda double, když nejlepší čas měl Hayden a Pedrosa dojel druhý. Do závodu vyrazí z prvního místa Pedrosa, druhý je Roberts jr. a třetí bude stát Hayden. Capirossi je pátý, Melandri šestý a Rossi až jedenáctý.

Závod - Po startu se pořadí první trojice nezměnilo, ale o několik příček si polepšil Tamada a Rossi. V cíli 2. kola bylo pořadí Hayden, Pedrosa, Tamada, Melandri, Roberts jr., Rossi. Během první poloviny se na špici vytvořila silná skupina sedmi jezdců, kterou vedla dvojice týmu Repsol Honda v pořadí Hayden - Pedrosa a na konci byl Roberts jr. a Capirossi.

V jedenáctém kole při předjížděcím manévru zachyboval Kenny Roberts, spadl a motorkou srazil i Tamadu. V dalším kole se posunul Rossi na druhé místo za Melandriho, za nimi kroužila dvojice týmu Repsol a nyní už jen pětičlennou skupinku uzavíral Capirossi. V poslední třetině závodu začal Capirossi lehce ztrácet, jeho Ducati nestačila tempu čtveřice, kterou vedl pořád Rossi.

Čtyři kola před cílem byl druhý Pedrosa malinko delší na brzdách a okamžitě klesl na čtvrté místo. V dalším kole se na konci cílové rovinky posunul Melandri do čela čtyřčlenné skupinky. V předposledním kole Rossi zaútočil a předjel Melandriho. Infarktové poslední kolo: první místo nakonec uhájil Rossi a odrazil několik nástupů Melandriho a na cílové pásce předjel Hayden týmového kolegy, Daniho Pedrosu. Závod opět zvedal diváky a fanoušky z židlí, protože se často nestává, aby hned tři jezdci skládali stroj pod sebe do jedné zatáčky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První měřený trénink - Druhý měřený trénink - Třetí měřený trénink

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky kvalifikace --- Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

Zdroj obrázků: motogp.com

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků