BMW M8 Competiton je nový Safety Car MotoGP. Dostalo křídlo ze závoďáku GTE

Letošní sezóna MotoGP je premiérou zbrusu nového Safety Caru od BMW. Na okruhy mezi motorky totiž vyrazí i nejnovější BMW M8 Competiton.

BMW má v zajišťování Safety Carů pro šampionát MotoGP dlouhou historii. Oficiálním partnerem je v tomto ohledu již od roku 1999. Posledním přírůstkem do flotily speciálních vozů je přitom i nedávno představené BMW M8 Competiton, se kterým si automobilka pro službu na okruzích náležitě vyhrála.

Přehlédnout samozřejmě nejde, auto se vyznačuje klasickými barvami divize M, nechybí mu nutné majáky na střeše i v masce a záď oproti standardu doplňuje masivní karbonové křídlo, přímo z vysloužilého závoďáku M8 GTE.

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Pod kapotou nicméně zůstává standardní strojovna verze Competiton. Tedy dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který produkuje výkon 460 kW (625 koní) a točivý moment 750 N.m, ve spolupráci s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení z nuly na stovku je tak otázkou 3,2 vteřiny, maximální rychlost až 305 km/h.

M8 Competition pak dostalo celou řadu normálně příplatkových dílů M Performance Parts, ale také některé součástky výhradně zvolené pro Safety Car. K vylepšení exteriéru tak ještě patří nový přední splitter, nižší prahy, kapota s dodatečnými zámky, červené rámečky ledvinek, karbonový zadní difuzor, titanový výfukový systém či karbonový kryt motoru.

MotoGP Rakousko: Márquez pole position ve vítězství nepřetavil. Po těsném boji vítězí Dovi

MotoGP Rakousko: Márquez pole position ve vítězství nepřetavil. Po těsném boji vítězí Dovi

Uvnitř se nakonec objevil rám místo zadních sedaček, skořepiny Recaro s pásy Schroth, hasicí přístroj, centrální vypínač pro odpojení baterie, karbonové obložení, samozřejmě spínače pro majáky a další nutné maličkosti.  

Nové BMW M8 Competition se jako Safety Car ukázalo veřejnosti na očích již o uplynulém víkendu během Velké ceny Rakouska

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků