BMW M8 Competiton je nový Safety Car MotoGP. Dostalo křídlo ze závoďáku GTE

Letošní sezóna MotoGP je premiérou zbrusu nového Safety Caru od BMW. Na okruhy mezi motorky totiž vyrazí i nejnovější BMW M8 Competiton.

BMW má v zajišťování Safety Carů pro šampionát MotoGP dlouhou historii. Oficiálním partnerem je v tomto ohledu již od roku 1999. Posledním přírůstkem do flotily speciálních vozů je přitom i nedávno představené BMW M8 Competiton, se kterým si automobilka pro službu na okruzích náležitě vyhrála.

Přehlédnout samozřejmě nejde, auto se vyznačuje klasickými barvami divize M, nechybí mu nutné majáky na střeše i v masce a záď oproti standardu doplňuje masivní karbonové křídlo, přímo z vysloužilého závoďáku M8 GTE.

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Pod kapotou nicméně zůstává standardní strojovna verze Competiton. Tedy dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který produkuje výkon 460 kW (625 koní) a točivý moment 750 N.m, ve spolupráci s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení z nuly na stovku je tak otázkou 3,2 vteřiny, maximální rychlost až 305 km/h.

M8 Competition pak dostalo celou řadu normálně příplatkových dílů M Performance Parts, ale také některé součástky výhradně zvolené pro Safety Car. K vylepšení exteriéru tak ještě patří nový přední splitter, nižší prahy, kapota s dodatečnými zámky, červené rámečky ledvinek, karbonový zadní difuzor, titanový výfukový systém či karbonový kryt motoru.

MotoGP Rakousko: Márquez pole position ve vítězství nepřetavil. Po těsném boji vítězí Dovi

MotoGP Rakousko: Márquez pole position ve vítězství nepřetavil. Po těsném boji vítězí Dovi

Uvnitř se nakonec objevil rám místo zadních sedaček, skořepiny Recaro s pásy Schroth, hasicí přístroj, centrální vypínač pro odpojení baterie, karbonové obložení, samozřejmě spínače pro majáky a další nutné maličkosti.  

Nové BMW M8 Competition se jako Safety Car ukázalo veřejnosti na očích již o uplynulém víkendu během Velké ceny Rakouska

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků