BMW M8 Competiton je nový Safety Car MotoGP. Dostalo křídlo ze závoďáku GTE

Letošní sezóna MotoGP je premiérou zbrusu nového Safety Caru od BMW. Na okruhy mezi motorky totiž vyrazí i nejnovější BMW M8 Competiton.

BMW má v zajišťování Safety Carů pro šampionát MotoGP dlouhou historii. Oficiálním partnerem je v tomto ohledu již od roku 1999. Posledním přírůstkem do flotily speciálních vozů je přitom i nedávno představené BMW M8 Competiton, se kterým si automobilka pro službu na okruzích náležitě vyhrála.

Přehlédnout samozřejmě nejde, auto se vyznačuje klasickými barvami divize M, nechybí mu nutné majáky na střeše i v masce a záď oproti standardu doplňuje masivní karbonové křídlo, přímo z vysloužilého závoďáku M8 GTE.

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Pod kapotou nicméně zůstává standardní strojovna verze Competiton. Tedy dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který produkuje výkon 460 kW (625 koní) a točivý moment 750 N.m, ve spolupráci s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení z nuly na stovku je tak otázkou 3,2 vteřiny, maximální rychlost až 305 km/h.

M8 Competition pak dostalo celou řadu normálně příplatkových dílů M Performance Parts, ale také některé součástky výhradně zvolené pro Safety Car. K vylepšení exteriéru tak ještě patří nový přední splitter, nižší prahy, kapota s dodatečnými zámky, červené rámečky ledvinek, karbonový zadní difuzor, titanový výfukový systém či karbonový kryt motoru.

MotoGP Rakousko: Márquez pole position ve vítězství nepřetavil. Po těsném boji vítězí Dovi

MotoGP Rakousko: Márquez pole position ve vítězství nepřetavil. Po těsném boji vítězí Dovi

Uvnitř se nakonec objevil rám místo zadních sedaček, skořepiny Recaro s pásy Schroth, hasicí přístroj, centrální vypínač pro odpojení baterie, karbonové obložení, samozřejmě spínače pro majáky a další nutné maličkosti.  

Nové BMW M8 Competition se jako Safety Car ukázalo veřejnosti na očích již o uplynulém víkendu během Velké ceny Rakouska

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 110 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků