Motocykly bez řidičáku: vypuklo lehké šílenství

Předpověď, že hodně zákazníků ztratí zájem o případné rozšíření řidičáku skupiny B na motocykly nad 50 ccm, se naplňuje. Statistiky ukazují, že v Česku i Slovensku raketově rostou prodeje skútrů do 125 ccm. Současně ale klesá zájem o motocykly do 50 ccm.
Motocykly bez řidičáku: vypuklo lehké šílenství

Malé motorky do 125 ccm o přesně vymezeném výkonu a technické specifikaci výrazně oživily trh v tomto segmentu. Stopětadvacítka, byť „jen“ skútr s automatickou převodovkou, je už pro řadu řidičů aut adekvátním doplňkovým vozidlem k automobilu.

V Česku ještě vloni zcela jasně dominovaly motocyklovému trhu padesátky, v prvních pěti měsících jich dostalo značky 1760 kusů. Což bylo přes 23 procent českého trhu. Motocykly do 125 ccm zaznamenaly vloni ve stejném čase 1760 registrovaných kusů a 16,66 procenta z trhu.

Letos je podíl už zcela opačný. Stopětadvacítky se u nás na registracích nových motocyklů od ledna do května podílely téměř 45 procenty!

Letošní květen byl v této třídě o více než 100 procent lepší. Motocykly o objemu do 50 ccm zaznamenaly úbytek zájmu až na současných 10,88 procenta v prvních pěti měsících, což je o 13 procent méně než vloni.

Na Slovensku mají „bezřidičákové“ motorky ještě větší úspěch: v porovnání s květnem 2012 zaznamenali úředníci nárůst registrovaných stopětadvacítek – skútrů o více než 400 procent (ze 74 na 452 kusů)! Neskútry tolik netáhly – tam se zaregistrovalo 27 malých motocyklů do 125 ccm v porovnání s loňskými tabulkami jen 24.
 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků