Motocykly bez řidičáku: vypuklo lehké šílenství

Předpověď, že hodně zákazníků ztratí zájem o případné rozšíření řidičáku skupiny B na motocykly nad 50 ccm, se naplňuje. Statistiky ukazují, že v Česku i Slovensku raketově rostou prodeje skútrů do 125 ccm. Současně ale klesá zájem o motocykly do 50 ccm.
Motocykly bez řidičáku: vypuklo lehké šílenství

Malé motorky do 125 ccm o přesně vymezeném výkonu a technické specifikaci výrazně oživily trh v tomto segmentu. Stopětadvacítka, byť „jen“ skútr s automatickou převodovkou, je už pro řadu řidičů aut adekvátním doplňkovým vozidlem k automobilu.

V Česku ještě vloni zcela jasně dominovaly motocyklovému trhu padesátky, v prvních pěti měsících jich dostalo značky 1760 kusů. Což bylo přes 23 procent českého trhu. Motocykly do 125 ccm zaznamenaly vloni ve stejném čase 1760 registrovaných kusů a 16,66 procenta z trhu.

Letos je podíl už zcela opačný. Stopětadvacítky se u nás na registracích nových motocyklů od ledna do května podílely téměř 45 procenty!

Letošní květen byl v této třídě o více než 100 procent lepší. Motocykly o objemu do 50 ccm zaznamenaly úbytek zájmu až na současných 10,88 procenta v prvních pěti měsících, což je o 13 procent méně než vloni.

Na Slovensku mají „bezřidičákové“ motorky ještě větší úspěch: v porovnání s květnem 2012 zaznamenali úředníci nárůst registrovaných stopětadvacítek – skútrů o více než 400 procent (ze 74 na 452 kusů)! Neskútry tolik netáhly – tam se zaregistrovalo 27 malých motocyklů do 125 ccm v porovnání s loňskými tabulkami jen 24.
 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků