Motocykly bez řidičáku: vypuklo lehké šílenství

Předpověď, že hodně zákazníků ztratí zájem o případné rozšíření řidičáku skupiny B na motocykly nad 50 ccm, se naplňuje. Statistiky ukazují, že v Česku i Slovensku raketově rostou prodeje skútrů do 125 ccm. Současně ale klesá zájem o motocykly do 50 ccm.
Motocykly bez řidičáku: vypuklo lehké šílenství

Malé motorky do 125 ccm o přesně vymezeném výkonu a technické specifikaci výrazně oživily trh v tomto segmentu. Stopětadvacítka, byť „jen“ skútr s automatickou převodovkou, je už pro řadu řidičů aut adekvátním doplňkovým vozidlem k automobilu.

V Česku ještě vloni zcela jasně dominovaly motocyklovému trhu padesátky, v prvních pěti měsících jich dostalo značky 1760 kusů. Což bylo přes 23 procent českého trhu. Motocykly do 125 ccm zaznamenaly vloni ve stejném čase 1760 registrovaných kusů a 16,66 procenta z trhu.

Letos je podíl už zcela opačný. Stopětadvacítky se u nás na registracích nových motocyklů od ledna do května podílely téměř 45 procenty!

Letošní květen byl v této třídě o více než 100 procent lepší. Motocykly o objemu do 50 ccm zaznamenaly úbytek zájmu až na současných 10,88 procenta v prvních pěti měsících, což je o 13 procent méně než vloni.

Na Slovensku mají „bezřidičákové“ motorky ještě větší úspěch: v porovnání s květnem 2012 zaznamenali úředníci nárůst registrovaných stopětadvacítek – skútrů o více než 400 procent (ze 74 na 452 kusů)! Neskútry tolik netáhly – tam se zaregistrovalo 27 malých motocyklů do 125 ccm v porovnání s loňskými tabulkami jen 24.
 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků