Motocyklová přilba s klimatizací? Novinku nabízí firma z Havaje

S různými způsoby ochlazování vzduchu uvnitř motocyklové přilby nebo efektivním odvětráváním již v minulosti pár výrobců experimentovalo. Nejnovější výtvor firmy Feher se však spoléhá přímo na klimatizační jednotku uvnitř konstrukce přilby.

Zpocené a přehřáté hlavě motorkáře během letních projížděk chce havajská společnost Feher vyhlásit utrum. Představuje totiž nejnovější motocyklovou přilbu, která díky systému klimatizace ochlazuje vnitřek helmy. Motorkář si tedy nemusí vybírat, jestli nechá hledí otevřené, aby si částečně ochladil tvář, nebo chránil oči proti větru a slunci.

Novinka s názvem ACH-1 je tak přímo nazývaná jako „přilba s klimatizací“. Klasickou jednotku s kapalinou zde však nečekejte, přilba se spoléhá na ochlazování obdobným způsobem, jaký byste našli třeba uvnitř odvětrávaných sedaček automobilů. Vnitřek přilby je tak vystlán speciálním materiálem s kanálky, jimiž prochází studený vzduch generovaný malým větráčkem v jednotce na zádi přilby.

Nejen zachránce Židů. Schindler byl i nadějný motocyklový závodník!

Nejen zachránce Židů. Schindler byl i nadějný motocyklový závodník!

Nasávaný vzduch z okolí nejprve prochází filtrem, je větrákem dále rozehnán přes termoelektrický chladicí modul a dále putuje do několika výstupních míst okolo motorkářovy hlavy. Zbytkový teplý vzduch z chladicí jednotky je pak odveden mimo přilbu samostatným odtokovým kanálkem. Feher uvádí, že tento systém umí vytvořit teplotní rozdíl až okolo 12 stupňů Celsia.

Jednou z praktických nevýhod tohoto řešení však může být napájení z baterie motocyklu. Při každém nasednutí/sesednutí tak musíte pomocí kabelů klimatizační jednotku přilby zapojit/odpojit. Feher ovšem zmiňuje, že přilbu můžete zapojit i do některých přenosných bateriových zdrojů na trhu. A přestože je prý bezpečné helmu používat i za deštivého počasí, firma to raději nedoporučuje.

Bosch chce zvýšit bezpečnost motorkářů kosmickou technologií

Bosch chce zvýšit bezpečnost motorkářů kosmickou technologií

Konstrukce přilby byla od začátku navrhována se zakomponováním klimatizace, tudíž vypadá po designové stránce vcelku normálně. Při vývoji se rovněž přihlédlo na pochopitelné zvýšení hmotnosti, takže se konstrukce na mnoha místech odlehčovala. Přilba tak váží docela normálních 1450 g. I přesto ale splňuje americké a evropské bezpečnostní standardy.

Společnost bohužel upozorňuje, že v současné době jsou klimatizované přilby ACH-1 dostupné k zakoupení pouze na území USA. Cena je stanovena na 599 dolarů, tedy v přepočtu asi 13.300 korun.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků