Motocykl, skútr a koloběžka v jednom? Češi s touto šíleností bodují i ve světě

Česká firma Kuberg chce vyrobit hybrid mezi motocyklem, skútrem a koloběžkou. Na startovací kampani měl velký úspěch.

Česká firma Kuberg se specializuje na výrobu lehkých elektrických motorek do terénu a dodává je už několik let do různých koutů světa. Nabízené stroje nejvíce připomínají klasické terénní motocykly pro motokros, jenže teď mají v plánu vyrábět něco šílenějšího - podivný hybrid motocyklu, skútru a koloběžky, a to samozřejmě s elektromotorem.

Oslo bude nabíjet své taxíky bezdrátově. S Jaguarem uvede nové výkonné nabíječky

Oslo bude nabíjet své taxíky bezdrátově. S Jaguarem uvede nové výkonné nabíječky

Nový stroj, který má každé kolo jinak veliké a při jízdě se na něm stojí, už existuje v podobě prototypů. V této fázi výrobce vyšel s nabídkou na crowdfundingový portál Indiegogo a zkusil, jaký bude zájem. Za stroj s názvem Kuberg Ranger si žádá minimálně čtyři tisíce dolarů (cca 93 tisíc korun bez daně), přesto se hned zpočátku kampaně sešlo několik zájemců a nyní už mají splněno na 147 %. Do konce kampaně zbývá ještě 35 dní.

Po technické stránce se jedná o terénní skútr s elektromotorem o výkonu 4, 8, 12 nebo až 14 kW. Napájí se z 48V Li-Ion baterie s kapacitou 24 Ah rozšiřitelné na dvojnásobek. Na jedno nabití se dá s výchozí baterií řádit hodinu při plném výkonu, při rozšířené kapacitě až dvě. Maximální rychlost stroje je 80 km/h a uveze až 100kg jezdce. Samotný stroj váží 50 kg.

Peugeot má řešení pro dovolenou v ČR. Rozjel prodej obytných vozů a elektrokol

Peugeot má řešení pro dovolenou v ČR. Rozjel prodej obytných vozů a elektrokol

Jenže, k čemu je to dobré? Skútr nemá homologaci a ani nesplňuje definiční podmínky elektrokola, takže se s ním nesmí do běžného provozu. Teoreticky s ním smíte jezdit jen na privátních tratích nebo stezkách. Díky bohatě dimenzovanému odpružení a vysokému podvozku se nelekne ani náročnějšího terénu, počítá se přitom s tím, že si na něm mohou jezdci i zaskákat. 

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

V základní verzi nemá tento hybrid ani sedlo a připomíná tak nejvíce sportovní vodní skútr. Prostě se na něm jen stojí. V příplatkové verzi je však k dispozici i výklopné sedlo pro pohodlnější cestování na delší vzdálenosti. Zajímavostí je možnost dokoupit vozík, na který můžete naložit až 30 kg nákladu. Stroj by se tak mohl využít nejen pro zábavu, ale i při práci. 

Protože se jedná už o zkušeného výrobce elektromotocyklů, nedá se očekávat, že by slíbené zboží nedodal a čekací doba není nijak dlouhá. Produkce odstartuje hned v srpnu po skončení kampaně a první dodávky budou připraveny v říjnu.

Článek připravila redakce VTM.cz

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků