Moto Guzzi Griso: netradiční naked-bike

Krátce po představení novinky Griso 1100 od italského výrobce Moto Guzzi se po internetu rozběhly nové zprávy o další verzi, tentokrát s menším objemem 850 ccm. Ty se záhy staly oficiálními, a tak se pojďme na oba motocykly podívat v jednom článku.
Moto Guzzi Griso: netradiční naked-bike

Motocykly Moto Guzzi nejsou možná v obecném povědomí všech čtenářů, ale fandové motorek a bikeři italského výrobce znají. Stroje poznáte velmi snadno podle netradičního uložení motoru. Dvouválce jsou oproti jiným strojům vytočeny o 90 stupňů a díky nestandardní koncepci mohou oslovit řadu zákazníků, kteří se chtějí odlišovat. Pro letošní rok Moto Guzzi představil zajímavý power-bike (nebo naháč, zařazení nechám na vás) s názvem Griso.

Pohled na motocykl Griso 1100 vyvolává respekt, protože dominantním prvkem je motor, který vypadá tak trochu jako malý jaderný reaktor, a masivní výfuk, se kterým by se po přestavbě daly sestřelovat vojenské vrtulníky. Živočišná síla z motorky přímo čiší a tento pocit umocňuje již zmiňované netradiční uložení pohonné jednotky. Čtyřtaktní, vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1 064 ccm má výkon 64,7 kW (88 k) v 7 600 ot/min a maximální točivý moment 89 Nm nastupuje od 6 400 ot/min.

Dobré jízdní vlastnosti mohutného street-fightera zajišťuje plně nastavitelná přední upside-down vidlice Marzocchi, vzadu je kyvka s centrálním tlumičem. Brzdy dodala světoznámá specializovaná firma Brembo, vpředu jsou dva kotouče o průměru 320 mm, vzadu je jeden menší. Moto Guzzi Griso 1100 stojí v ČR 354 000 Kč.

Tento týden italský výrobce motocyklů oznámil, že model Griso a polocestovní Breva se budou vyrábět i s motorem o objemu 850 ccm. Opticky budou "menší" stroje téměř k nerozeznání, rozdíl poznáte především na ceně: Griso 850 bude k sehnání od 319 900 Kč. Model Breva 850 stojí mezi modely Breva 750 a 1100 a bude stát 285 tis. Kč.


Moto Guzzi Griso 1100

 
Moto Guzzi Breva 850

  

 
Moto Guzzi Griso 850

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků