Moto Guzzi Griso: netradiční naked-bike

Krátce po představení novinky Griso 1100 od italského výrobce Moto Guzzi se po internetu rozběhly nové zprávy o další verzi, tentokrát s menším objemem 850 ccm. Ty se záhy staly oficiálními, a tak se pojďme na oba motocykly podívat v jednom článku.
Moto Guzzi Griso: netradiční naked-bike

Motocykly Moto Guzzi nejsou možná v obecném povědomí všech čtenářů, ale fandové motorek a bikeři italského výrobce znají. Stroje poznáte velmi snadno podle netradičního uložení motoru. Dvouválce jsou oproti jiným strojům vytočeny o 90 stupňů a díky nestandardní koncepci mohou oslovit řadu zákazníků, kteří se chtějí odlišovat. Pro letošní rok Moto Guzzi představil zajímavý power-bike (nebo naháč, zařazení nechám na vás) s názvem Griso.

Pohled na motocykl Griso 1100 vyvolává respekt, protože dominantním prvkem je motor, který vypadá tak trochu jako malý jaderný reaktor, a masivní výfuk, se kterým by se po přestavbě daly sestřelovat vojenské vrtulníky. Živočišná síla z motorky přímo čiší a tento pocit umocňuje již zmiňované netradiční uložení pohonné jednotky. Čtyřtaktní, vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1 064 ccm má výkon 64,7 kW (88 k) v 7 600 ot/min a maximální točivý moment 89 Nm nastupuje od 6 400 ot/min.

Dobré jízdní vlastnosti mohutného street-fightera zajišťuje plně nastavitelná přední upside-down vidlice Marzocchi, vzadu je kyvka s centrálním tlumičem. Brzdy dodala světoznámá specializovaná firma Brembo, vpředu jsou dva kotouče o průměru 320 mm, vzadu je jeden menší. Moto Guzzi Griso 1100 stojí v ČR 354 000 Kč.

Tento týden italský výrobce motocyklů oznámil, že model Griso a polocestovní Breva se budou vyrábět i s motorem o objemu 850 ccm. Opticky budou "menší" stroje téměř k nerozeznání, rozdíl poznáte především na ceně: Griso 850 bude k sehnání od 319 900 Kč. Model Breva 850 stojí mezi modely Breva 750 a 1100 a bude stát 285 tis. Kč.


Moto Guzzi Griso 1100

 
Moto Guzzi Breva 850

  

 
Moto Guzzi Griso 850

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků