Moto Guzzi Griso: netradiční naked-bike

Krátce po představení novinky Griso 1100 od italského výrobce Moto Guzzi se po internetu rozběhly nové zprávy o další verzi, tentokrát s menším objemem 850 ccm. Ty se záhy staly oficiálními, a tak se pojďme na oba motocykly podívat v jednom článku.
Moto Guzzi Griso: netradiční naked-bike

Motocykly Moto Guzzi nejsou možná v obecném povědomí všech čtenářů, ale fandové motorek a bikeři italského výrobce znají. Stroje poznáte velmi snadno podle netradičního uložení motoru. Dvouválce jsou oproti jiným strojům vytočeny o 90 stupňů a díky nestandardní koncepci mohou oslovit řadu zákazníků, kteří se chtějí odlišovat. Pro letošní rok Moto Guzzi představil zajímavý power-bike (nebo naháč, zařazení nechám na vás) s názvem Griso.

Pohled na motocykl Griso 1100 vyvolává respekt, protože dominantním prvkem je motor, který vypadá tak trochu jako malý jaderný reaktor, a masivní výfuk, se kterým by se po přestavbě daly sestřelovat vojenské vrtulníky. Živočišná síla z motorky přímo čiší a tento pocit umocňuje již zmiňované netradiční uložení pohonné jednotky. Čtyřtaktní, vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1 064 ccm má výkon 64,7 kW (88 k) v 7 600 ot/min a maximální točivý moment 89 Nm nastupuje od 6 400 ot/min.

Dobré jízdní vlastnosti mohutného street-fightera zajišťuje plně nastavitelná přední upside-down vidlice Marzocchi, vzadu je kyvka s centrálním tlumičem. Brzdy dodala světoznámá specializovaná firma Brembo, vpředu jsou dva kotouče o průměru 320 mm, vzadu je jeden menší. Moto Guzzi Griso 1100 stojí v ČR 354 000 Kč.

Tento týden italský výrobce motocyklů oznámil, že model Griso a polocestovní Breva se budou vyrábět i s motorem o objemu 850 ccm. Opticky budou "menší" stroje téměř k nerozeznání, rozdíl poznáte především na ceně: Griso 850 bude k sehnání od 319 900 Kč. Model Breva 850 stojí mezi modely Breva 750 a 1100 a bude stát 285 tis. Kč.


Moto Guzzi Griso 1100

 
Moto Guzzi Breva 850

  

 
Moto Guzzi Griso 850

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků