Motive Industries BEHEV Concept: superúsporný hatchback

V současné době, kdy ceny pohonných hmot stále rostou a různá nařízení a předpisy tlačí automobilky k zamyšlení o jejich budoucnosti, asi koncept úsporného vozu nikoho nepřekvapí. Jenomže není každý stejný, a tak si jistě stojí zato představit BEHEV (Battery Exchange Hybrid Electric Vehicle) Concept od Motive Industries, který používá pod svou kapotou zajímavé technologie.

V prvé řadě je třeba zmínit velmi nízkou hmotnost vozu, která činí jen 900 kg. Karoserie a šasi jsou vyrobeny z lehkých kompozitů, hliníku a nejvíce namáhané části pak z oceli. Uvnitř vozu si přitom najde místo hned čtveřice cestujících.

Síla na přední kola putuje z elektromotoru napájeném li-ion akumulátory, které dobíjí klasický spalovací motor. Využívána je i energie z brždění, kdy probíhá rekuperace a přebytečná kinetická energie se tak nezlikviduje celá při proměně na teplo. Vůz je vybaven bezestupňovou převodovkou.

Spotřeba vozu má dosahovat v americkém vyjádření 100 ujetých mil na jeden galon benzínu (nebo i trochu méně, vše je prozatím jen v teoretické rovině), což v našich číslech představuje 4,546 litru na vzdálenost 160 km. Po přepočtu to znamená, že BEHEV si na každých 100 km jízdy vezme jen 2,84 l paliva, což je hodnota skutečně zajímavá. Celý projekt vzniknul na podnět soutěže Automotive X Prize, kde první tým, který postaví vůz s takovou spotřebou, získá finanční odměnu 10 milionů amerických dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motive Industries BEHEV Concept

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků