Motive Industries BEHEV Concept: superúsporný hatchback

V současné době, kdy ceny pohonných hmot stále rostou a různá nařízení a předpisy tlačí automobilky k zamyšlení o jejich budoucnosti, asi koncept úsporného vozu nikoho nepřekvapí. Jenomže není každý stejný, a tak si jistě stojí zato představit BEHEV (Battery Exchange Hybrid Electric Vehicle) Concept od Motive Industries, který používá pod svou kapotou zajímavé technologie.

V prvé řadě je třeba zmínit velmi nízkou hmotnost vozu, která činí jen 900 kg. Karoserie a šasi jsou vyrobeny z lehkých kompozitů, hliníku a nejvíce namáhané části pak z oceli. Uvnitř vozu si přitom najde místo hned čtveřice cestujících.

Síla na přední kola putuje z elektromotoru napájeném li-ion akumulátory, které dobíjí klasický spalovací motor. Využívána je i energie z brždění, kdy probíhá rekuperace a přebytečná kinetická energie se tak nezlikviduje celá při proměně na teplo. Vůz je vybaven bezestupňovou převodovkou.

Spotřeba vozu má dosahovat v americkém vyjádření 100 ujetých mil na jeden galon benzínu (nebo i trochu méně, vše je prozatím jen v teoretické rovině), což v našich číslech představuje 4,546 litru na vzdálenost 160 km. Po přepočtu to znamená, že BEHEV si na každých 100 km jízdy vezme jen 2,84 l paliva, což je hodnota skutečně zajímavá. Celý projekt vzniknul na podnět soutěže Automotive X Prize, kde první tým, který postaví vůz s takovou spotřebou, získá finanční odměnu 10 milionů amerických dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motive Industries BEHEV Concept

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků