MOTIV.e: Gordon Murray se vrací s dalším elektromobilem

Britská společnost Gordon Murray Design ve spolupráci s japonskou Yamahou představila nový elektromobil. Jezdit má přes 100 km/h.

Jméno britského konstruktéra Gordona Murraye našim čtenářům představovat nemusíme, připomeňme snad jen, že právě on stojí za stavbou legendárního supersportu McLaren F1. Murray se spolu s kolegy ze své firmy Gordon Murray Design v posledních letech soustředí na vývoj kompaktních elektromobilů, vzpomeňme třeba jeho stavby T.25 City Car nebo T.27, s nimiž se v dohledné době počítá pro sériovou výrobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elegantně pojatá studie minivozu do města

Nyní firma Gordon Murray Design spojila své síly s konstruktéry značky Yamaha a na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu uvedla zcela novou studii MOTIV.e. Jde o zajímavý městský minivůz s důsledně zaoblenou karoserií, jež částečně připomíná základní proporce Smartu ForTwo. Vůz sveze dvoumístnou posádku a povrchové díly jeho karoserie jsou pro snížení hmotnosti vyrobeny z plastů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče působí překvapivě dynamickým dojmem

Vozík MOTIV.e je 2 690 mm dlouhý, 1 470 mm široký a 1 480 mm vysoký a jeho pohotovostní hmotnost činí 730 kg včetně baterií. Elektromotor dle tvrzení výrobce dosáhne krátkodobého výkonu 25 kW a točivého momentu až 896 Nm. Energii mu dodává li-ionový akumulátor 8,8 kWh (podobná hodnota jako u dieselelektrického hybridu VW Twin-Up!), který lze z domácí sítě plně dobít už za 3 hodiny. Nejvyšší rychlost má být více než 105 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za méně než 15 s a na jedno nabití vůz ujede přibližně 160 km.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků