MOTIV.e: Gordon Murray se vrací s dalším elektromobilem

Britská společnost Gordon Murray Design ve spolupráci s japonskou Yamahou představila nový elektromobil. Jezdit má přes 100 km/h.

Jméno britského konstruktéra Gordona Murraye našim čtenářům představovat nemusíme, připomeňme snad jen, že právě on stojí za stavbou legendárního supersportu McLaren F1. Murray se spolu s kolegy ze své firmy Gordon Murray Design v posledních letech soustředí na vývoj kompaktních elektromobilů, vzpomeňme třeba jeho stavby T.25 City Car nebo T.27, s nimiž se v dohledné době počítá pro sériovou výrobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elegantně pojatá studie minivozu do města

Nyní firma Gordon Murray Design spojila své síly s konstruktéry značky Yamaha a na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu uvedla zcela novou studii MOTIV.e. Jde o zajímavý městský minivůz s důsledně zaoblenou karoserií, jež částečně připomíná základní proporce Smartu ForTwo. Vůz sveze dvoumístnou posádku a povrchové díly jeho karoserie jsou pro snížení hmotnosti vyrobeny z plastů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče působí překvapivě dynamickým dojmem

Vozík MOTIV.e je 2 690 mm dlouhý, 1 470 mm široký a 1 480 mm vysoký a jeho pohotovostní hmotnost činí 730 kg včetně baterií. Elektromotor dle tvrzení výrobce dosáhne krátkodobého výkonu 25 kW a točivého momentu až 896 Nm. Energii mu dodává li-ionový akumulátor 8,8 kWh (podobná hodnota jako u dieselelektrického hybridu VW Twin-Up!), který lze z domácí sítě plně dobít už za 3 hodiny. Nejvyšší rychlost má být více než 105 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za méně než 15 s a na jedno nabití vůz ujede přibližně 160 km.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků