MOTIV.e: Gordon Murray se vrací s dalším elektromobilem

Britská společnost Gordon Murray Design ve spolupráci s japonskou Yamahou představila nový elektromobil. Jezdit má přes 100 km/h.

Jméno britského konstruktéra Gordona Murraye našim čtenářům představovat nemusíme, připomeňme snad jen, že právě on stojí za stavbou legendárního supersportu McLaren F1. Murray se spolu s kolegy ze své firmy Gordon Murray Design v posledních letech soustředí na vývoj kompaktních elektromobilů, vzpomeňme třeba jeho stavby T.25 City Car nebo T.27, s nimiž se v dohledné době počítá pro sériovou výrobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elegantně pojatá studie minivozu do města

Nyní firma Gordon Murray Design spojila své síly s konstruktéry značky Yamaha a na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu uvedla zcela novou studii MOTIV.e. Jde o zajímavý městský minivůz s důsledně zaoblenou karoserií, jež částečně připomíná základní proporce Smartu ForTwo. Vůz sveze dvoumístnou posádku a povrchové díly jeho karoserie jsou pro snížení hmotnosti vyrobeny z plastů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče působí překvapivě dynamickým dojmem

Vozík MOTIV.e je 2 690 mm dlouhý, 1 470 mm široký a 1 480 mm vysoký a jeho pohotovostní hmotnost činí 730 kg včetně baterií. Elektromotor dle tvrzení výrobce dosáhne krátkodobého výkonu 25 kW a točivého momentu až 896 Nm. Energii mu dodává li-ionový akumulátor 8,8 kWh (podobná hodnota jako u dieselelektrického hybridu VW Twin-Up!), který lze z domácí sítě plně dobít už za 3 hodiny. Nejvyšší rychlost má být více než 105 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za méně než 15 s a na jedno nabití vůz ujede přibližně 160 km.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků