Mosty na D47 prý nemají potíže se statikou ani životností

Mosty na D47 prý nemají potíže se statikou ani životností

Na mostech na reklamovaném úseku D47 u Ostravy nebyly shledány žádné závady, které by omezily jejich nosnost nebo životnost. Na dnešním diskusním setkání odborníků to řekl Jiří Stráský z Fakulty stavební VUT v Brně.

Ostatní závady jsou podle něj způsobené jak zhotovitelem, tak i vadnou údržbou. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stav mostů dříve označilo za rizikový a omezilo na nich rychlost. 

Za současné nedostatky podle Stráského mohou nedodělky a špatná údržba. Jde například o použití nevhodného materiálu u některých spojů a jejich nedostatečné ošetření proti korozi. Kvůli špatné údržbě staveb nemůže řádně fungovat odvodňovací systém, což si může v budoucnu vyžádat nutné dřívější opravy mostu. Všechny tyto vady je nutné řešit standardní cestou v reklamačním řízení.

Trhliny na tělese mostů, které ŘSD objevilo, se podle Stráského na železobetonových stavbách objevují běžně, pouze je nutné zajistit, aby v tělese nekorodovaly ocelové spoje. To se v případě některých mostů na D47 děje.

Nejde ale o zásadní problém, který by měl přímý dopad na bezpečnost stavby. Pokud by ale pokračoval stav, kdy je izolace nedostatečná, životnost mostů by se snížila. Je proto nutné izolaci opravit, dodal.

Spor mezi ŘSD a zhotovitelem, společností Eurovia CS se vede zejména o tři velké mosty přes Odru, Opavu a železniční trať. Kromě sporu o kvalitu mostů se ŘSD a Eurovia přou o to, kdo může o zvlnění vozovky v daném úseku.

Problematický úsek dálnice D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS.

Zdroj: E15.cz

Ilustrační foto: profimedia.cz

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků