Mosty na D47 prý nemají potíže se statikou ani životností

Mosty na D47 prý nemají potíže se statikou ani životností

Na mostech na reklamovaném úseku D47 u Ostravy nebyly shledány žádné závady, které by omezily jejich nosnost nebo životnost. Na dnešním diskusním setkání odborníků to řekl Jiří Stráský z Fakulty stavební VUT v Brně.

Ostatní závady jsou podle něj způsobené jak zhotovitelem, tak i vadnou údržbou. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stav mostů dříve označilo za rizikový a omezilo na nich rychlost. 

Za současné nedostatky podle Stráského mohou nedodělky a špatná údržba. Jde například o použití nevhodného materiálu u některých spojů a jejich nedostatečné ošetření proti korozi. Kvůli špatné údržbě staveb nemůže řádně fungovat odvodňovací systém, což si může v budoucnu vyžádat nutné dřívější opravy mostu. Všechny tyto vady je nutné řešit standardní cestou v reklamačním řízení.

Trhliny na tělese mostů, které ŘSD objevilo, se podle Stráského na železobetonových stavbách objevují běžně, pouze je nutné zajistit, aby v tělese nekorodovaly ocelové spoje. To se v případě některých mostů na D47 děje.

Nejde ale o zásadní problém, který by měl přímý dopad na bezpečnost stavby. Pokud by ale pokračoval stav, kdy je izolace nedostatečná, životnost mostů by se snížila. Je proto nutné izolaci opravit, dodal.

Spor mezi ŘSD a zhotovitelem, společností Eurovia CS se vede zejména o tři velké mosty přes Odru, Opavu a železniční trať. Kromě sporu o kvalitu mostů se ŘSD a Eurovia přou o to, kdo může o zvlnění vozovky v daném úseku.

Problematický úsek dálnice D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS.

Zdroj: E15.cz

Ilustrační foto: profimedia.cz
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků