Mosler MT900 S: americká odpověď na Koenigsegg CCR

Malá americká firma Mosler vyvíjela a ručně skládala přes dva roky model pro závodní okruhy, Mosler MT900. V modifikaci se tento vůz objevil i v silniční verzi. Nyní přichází na trh silnější verze s označením S a homologací pro běžný silniční provoz. Na co se tedy můžeme těšit?

MT900 S má celkové rozměry 4,8 x 2 x 1,13 m. Vůz s hmotností pouhých 990 kg je celý poskládán z hliníkového rámu a uhlíkových vláken. Pohonná jednotka pochází z Corvette Z06, kde vyladěný vidlicový osmiválec o objemu 5.7 l disponuje výkonem 320 kW (435 k) v 6 000 ot. a maximální kroutící moment je 520 Nm při 4 800 ot. Lehké auto s tímto agregátem vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,1 s; nejvyšší rychlost dosahuje až za hranici 320 km/h. MT900 S má šestirychlostní manuální převodovku z regálů automobilky Porsche.

Ke standardní výbavě modelu S bude patřit klimatizace, elektrické ovládání oken, audiosestava s CD přehrávačem a lité disky o rozměrech 19x10 palců vpředu a 20x11 vzadu. Pneumatiky, které MT900 S obouvá, mají velikost 255/40 vpředu a 295/40 vzadu. Do konce roku 2005 má být zhotoveno prvních 50 kusů a cena se má pohybovat okolo 156 tisíc eur.

Pro extrémisty hodlá firma Mosler postavit model MT900 S ve verzi Photon, kde by se celková hmotnost snížila ještě o dalších 100 kg. Tento model by do světa vyjela na kolech 285/30 R18 vpředu a 305/30 R18 vzadu. Cena Photonu bude přibližně o dalších 40 tisíc eur vyšší, než kolik stojí S. Mosler má v plánu postavit i 25 vozů s homologací na nejslavnější vytrvalostní závod, 24 hodin Le Mans.

Tip: Přímý konkurent z Ameriky pro Mosler MT900 S je Saleen S7 Twin Turbo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků