Mosler MT900 S: americká odpověď na Koenigsegg CCR

Malá americká firma Mosler vyvíjela a ručně skládala přes dva roky model pro závodní okruhy, Mosler MT900. V modifikaci se tento vůz objevil i v silniční verzi. Nyní přichází na trh silnější verze s označením S a homologací pro běžný silniční provoz. Na co se tedy můžeme těšit?

MT900 S má celkové rozměry 4,8 x 2 x 1,13 m. Vůz s hmotností pouhých 990 kg je celý poskládán z hliníkového rámu a uhlíkových vláken. Pohonná jednotka pochází z Corvette Z06, kde vyladěný vidlicový osmiválec o objemu 5.7 l disponuje výkonem 320 kW (435 k) v 6 000 ot. a maximální kroutící moment je 520 Nm při 4 800 ot. Lehké auto s tímto agregátem vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,1 s; nejvyšší rychlost dosahuje až za hranici 320 km/h. MT900 S má šestirychlostní manuální převodovku z regálů automobilky Porsche.

Ke standardní výbavě modelu S bude patřit klimatizace, elektrické ovládání oken, audiosestava s CD přehrávačem a lité disky o rozměrech 19x10 palců vpředu a 20x11 vzadu. Pneumatiky, které MT900 S obouvá, mají velikost 255/40 vpředu a 295/40 vzadu. Do konce roku 2005 má být zhotoveno prvních 50 kusů a cena se má pohybovat okolo 156 tisíc eur.

Pro extrémisty hodlá firma Mosler postavit model MT900 S ve verzi Photon, kde by se celková hmotnost snížila ještě o dalších 100 kg. Tento model by do světa vyjela na kolech 285/30 R18 vpředu a 305/30 R18 vzadu. Cena Photonu bude přibližně o dalších 40 tisíc eur vyšší, než kolik stojí S. Mosler má v plánu postavit i 25 vozů s homologací na nejslavnější vytrvalostní závod, 24 hodin Le Mans.

Tip: Přímý konkurent z Ameriky pro Mosler MT900 S je Saleen S7 Twin Turbo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků