Mosler MT900 S: americká odpověď na Koenigsegg CCR

Malá americká firma Mosler vyvíjela a ručně skládala přes dva roky model pro závodní okruhy, Mosler MT900. V modifikaci se tento vůz objevil i v silniční verzi. Nyní přichází na trh silnější verze s označením S a homologací pro běžný silniční provoz. Na co se tedy můžeme těšit?

MT900 S má celkové rozměry 4,8 x 2 x 1,13 m. Vůz s hmotností pouhých 990 kg je celý poskládán z hliníkového rámu a uhlíkových vláken. Pohonná jednotka pochází z Corvette Z06, kde vyladěný vidlicový osmiválec o objemu 5.7 l disponuje výkonem 320 kW (435 k) v 6 000 ot. a maximální kroutící moment je 520 Nm při 4 800 ot. Lehké auto s tímto agregátem vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,1 s; nejvyšší rychlost dosahuje až za hranici 320 km/h. MT900 S má šestirychlostní manuální převodovku z regálů automobilky Porsche.

Ke standardní výbavě modelu S bude patřit klimatizace, elektrické ovládání oken, audiosestava s CD přehrávačem a lité disky o rozměrech 19x10 palců vpředu a 20x11 vzadu. Pneumatiky, které MT900 S obouvá, mají velikost 255/40 vpředu a 295/40 vzadu. Do konce roku 2005 má být zhotoveno prvních 50 kusů a cena se má pohybovat okolo 156 tisíc eur.

Pro extrémisty hodlá firma Mosler postavit model MT900 S ve verzi Photon, kde by se celková hmotnost snížila ještě o dalších 100 kg. Tento model by do světa vyjela na kolech 285/30 R18 vpředu a 305/30 R18 vzadu. Cena Photonu bude přibližně o dalších 40 tisíc eur vyšší, než kolik stojí S. Mosler má v plánu postavit i 25 vozů s homologací na nejslavnější vytrvalostní závod, 24 hodin Le Mans.

Tip: Přímý konkurent z Ameriky pro Mosler MT900 S je Saleen S7 Twin Turbo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků