Mosler MT900 GTR: americká stíhačka

Jako pilot stíhacího letounu, tak si bude připadat řidič nového MT900 GTR. Sprint z nuly na dvěstě pod 9 s a maximálka 340 km/h jsou uctyhodná čísla.

Malosériový výrobce ručně skládaných sportovních vozů nedávno přišel na trh s modelem MT900 S. Vůz pohání vidlicový osmiválec o objemu 5.7 l, který disponuje výkonem 320 kW (435 k) v 6 000 ot., maximální točivý moment činí 520 Nm při 4 800 ot. (více informací zde).

Nyní se na silnice dostala ještě brutálnější verze s označením GTR. Základ vozu je stejný, na lehkém chrom-molybdenovém skeletu je karbonová karosérie, která váží pouhých 90 kg. MT900 GTR má nastavitelnou tuhost odpružení, keramické brzdové kotouče s šestipístkovými třmeny, ABS a lehké hořčíkové 20palcové ráfky. Změny se dotkly předního nárazníku, kde se objevil větší karbonový spoiler, a přepracovaná záď má modifikovaný difuzor a přítlačné křídlo.

Před zadní nápravou je vidlicový osmiválec z Corvette Z06 o objemu 7 l. Tento motor Mosler vyladil v rozmezí 376-441 kW (512-600 k), bude záležet na přání zákazníka. Maximální točivý moment je 637 Nm. Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne dvoumístný sporťák za 3,1 s a dvoustovku spolkne za 8,9 s. Nejvyšší rychlost se pohybuje okolo hranice 340 km/h. Agregát spolupracuje s šestistupňovou sekvenční převodovkou a sílu posílá na zadní kola s pneumatikami 335/30 R20. Vpředu jsou disky obuty do pryže o rozměrech 265/35 R20.

Verze GTR bude mít v základu spoustu netradiční výbavy, nad kterou budou puristé nevěřícně kroutit hlavou, ale nejvíce kusů se prodá v Americe, kde jde spíše o prestiž než o jízdní dojmy. V autě najdete např. centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronicky ovládaná okna, klimatizaci nebo výkonný audiosystém. Posádka bude sedět v anatomických sedačkách od firmy Recaro a pro stísněný zavazadlový prostor je nachystaná sada na míru šitých zavazadel.

Mosler MT900 GTR váží dle výbavy od 950 kg do 1 150 kg a cena bude začínat na hodnotě 179 500 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mosler MT900 GTR

Zdroj: PistonHeads.com

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků