Mosler MT900 GTR: americká stíhačka

Jako pilot stíhacího letounu, tak si bude připadat řidič nového MT900 GTR. Sprint z nuly na dvěstě pod 9 s a maximálka 340 km/h jsou uctyhodná čísla.

Malosériový výrobce ručně skládaných sportovních vozů nedávno přišel na trh s modelem MT900 S. Vůz pohání vidlicový osmiválec o objemu 5.7 l, který disponuje výkonem 320 kW (435 k) v 6 000 ot., maximální točivý moment činí 520 Nm při 4 800 ot. (více informací zde).

Nyní se na silnice dostala ještě brutálnější verze s označením GTR. Základ vozu je stejný, na lehkém chrom-molybdenovém skeletu je karbonová karosérie, která váží pouhých 90 kg. MT900 GTR má nastavitelnou tuhost odpružení, keramické brzdové kotouče s šestipístkovými třmeny, ABS a lehké hořčíkové 20palcové ráfky. Změny se dotkly předního nárazníku, kde se objevil větší karbonový spoiler, a přepracovaná záď má modifikovaný difuzor a přítlačné křídlo.

Před zadní nápravou je vidlicový osmiválec z Corvette Z06 o objemu 7 l. Tento motor Mosler vyladil v rozmezí 376-441 kW (512-600 k), bude záležet na přání zákazníka. Maximální točivý moment je 637 Nm. Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne dvoumístný sporťák za 3,1 s a dvoustovku spolkne za 8,9 s. Nejvyšší rychlost se pohybuje okolo hranice 340 km/h. Agregát spolupracuje s šestistupňovou sekvenční převodovkou a sílu posílá na zadní kola s pneumatikami 335/30 R20. Vpředu jsou disky obuty do pryže o rozměrech 265/35 R20.

Verze GTR bude mít v základu spoustu netradiční výbavy, nad kterou budou puristé nevěřícně kroutit hlavou, ale nejvíce kusů se prodá v Americe, kde jde spíše o prestiž než o jízdní dojmy. V autě najdete např. centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronicky ovládaná okna, klimatizaci nebo výkonný audiosystém. Posádka bude sedět v anatomických sedačkách od firmy Recaro a pro stísněný zavazadlový prostor je nachystaná sada na míru šitých zavazadel.

Mosler MT900 GTR váží dle výbavy od 950 kg do 1 150 kg a cena bude začínat na hodnotě 179 500 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mosler MT900 GTR

Zdroj: PistonHeads.com

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků