Mosler MT900 GTR: americká stíhačka

Jako pilot stíhacího letounu, tak si bude připadat řidič nového MT900 GTR. Sprint z nuly na dvěstě pod 9 s a maximálka 340 km/h jsou uctyhodná čísla.

Malosériový výrobce ručně skládaných sportovních vozů nedávno přišel na trh s modelem MT900 S. Vůz pohání vidlicový osmiválec o objemu 5.7 l, který disponuje výkonem 320 kW (435 k) v 6 000 ot., maximální točivý moment činí 520 Nm při 4 800 ot. (více informací zde).

Nyní se na silnice dostala ještě brutálnější verze s označením GTR. Základ vozu je stejný, na lehkém chrom-molybdenovém skeletu je karbonová karosérie, která váží pouhých 90 kg. MT900 GTR má nastavitelnou tuhost odpružení, keramické brzdové kotouče s šestipístkovými třmeny, ABS a lehké hořčíkové 20palcové ráfky. Změny se dotkly předního nárazníku, kde se objevil větší karbonový spoiler, a přepracovaná záď má modifikovaný difuzor a přítlačné křídlo.

Před zadní nápravou je vidlicový osmiválec z Corvette Z06 o objemu 7 l. Tento motor Mosler vyladil v rozmezí 376-441 kW (512-600 k), bude záležet na přání zákazníka. Maximální točivý moment je 637 Nm. Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne dvoumístný sporťák za 3,1 s a dvoustovku spolkne za 8,9 s. Nejvyšší rychlost se pohybuje okolo hranice 340 km/h. Agregát spolupracuje s šestistupňovou sekvenční převodovkou a sílu posílá na zadní kola s pneumatikami 335/30 R20. Vpředu jsou disky obuty do pryže o rozměrech 265/35 R20.

Verze GTR bude mít v základu spoustu netradiční výbavy, nad kterou budou puristé nevěřícně kroutit hlavou, ale nejvíce kusů se prodá v Americe, kde jde spíše o prestiž než o jízdní dojmy. V autě najdete např. centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronicky ovládaná okna, klimatizaci nebo výkonný audiosystém. Posádka bude sedět v anatomických sedačkách od firmy Recaro a pro stísněný zavazadlový prostor je nachystaná sada na míru šitých zavazadel.

Mosler MT900 GTR váží dle výbavy od 950 kg do 1 150 kg a cena bude začínat na hodnotě 179 500 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mosler MT900 GTR

Zdroj: PistonHeads.com

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků