Mosler MT900 GTR: americká stíhačka

Jako pilot stíhacího letounu, tak si bude připadat řidič nového MT900 GTR. Sprint z nuly na dvěstě pod 9 s a maximálka 340 km/h jsou uctyhodná čísla.

Malosériový výrobce ručně skládaných sportovních vozů nedávno přišel na trh s modelem MT900 S. Vůz pohání vidlicový osmiválec o objemu 5.7 l, který disponuje výkonem 320 kW (435 k) v 6 000 ot., maximální točivý moment činí 520 Nm při 4 800 ot. (více informací zde).

Nyní se na silnice dostala ještě brutálnější verze s označením GTR. Základ vozu je stejný, na lehkém chrom-molybdenovém skeletu je karbonová karosérie, která váží pouhých 90 kg. MT900 GTR má nastavitelnou tuhost odpružení, keramické brzdové kotouče s šestipístkovými třmeny, ABS a lehké hořčíkové 20palcové ráfky. Změny se dotkly předního nárazníku, kde se objevil větší karbonový spoiler, a přepracovaná záď má modifikovaný difuzor a přítlačné křídlo.

Před zadní nápravou je vidlicový osmiválec z Corvette Z06 o objemu 7 l. Tento motor Mosler vyladil v rozmezí 376-441 kW (512-600 k), bude záležet na přání zákazníka. Maximální točivý moment je 637 Nm. Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne dvoumístný sporťák za 3,1 s a dvoustovku spolkne za 8,9 s. Nejvyšší rychlost se pohybuje okolo hranice 340 km/h. Agregát spolupracuje s šestistupňovou sekvenční převodovkou a sílu posílá na zadní kola s pneumatikami 335/30 R20. Vpředu jsou disky obuty do pryže o rozměrech 265/35 R20.

Verze GTR bude mít v základu spoustu netradiční výbavy, nad kterou budou puristé nevěřícně kroutit hlavou, ale nejvíce kusů se prodá v Americe, kde jde spíše o prestiž než o jízdní dojmy. V autě najdete např. centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronicky ovládaná okna, klimatizaci nebo výkonný audiosystém. Posádka bude sedět v anatomických sedačkách od firmy Recaro a pro stísněný zavazadlový prostor je nachystaná sada na míru šitých zavazadel.

Mosler MT900 GTR váží dle výbavy od 950 kg do 1 150 kg a cena bude začínat na hodnotě 179 500 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mosler MT900 GTR

Zdroj: PistonHeads.com

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků