Rusko už naplno pociťuje odliv evropských automobilek, které tak reagují na ruskou agresi vůči Ukrajině. WheelsAge

Rusko už naplno pociťuje odliv evropských automobilek, které tak reagují na ruskou agresi vůči Ukrajině. | WheelsAge

Nejen že na trhu chybí nové vozy, ale především mnoho Rusů je bez práce. WheelsAge

Nejen že na trhu chybí nové vozy, ale především mnoho Rusů je bez práce. | WheelsAge

Pomoci částečně zmírnit dopady by mělo obnovení značky Moskvič. WheelsAge

Pomoci částečně zmírnit dopady by mělo obnovení značky Moskvič. | WheelsAge

Ta ukončila činnost po bankrotu v roce 2002 a následně šla do konkurzu, jehož realizace trvala čtyři roky. WheelsAge

Ta ukončila činnost po bankrotu v roce 2002 a následně šla do konkurzu, jehož realizace trvala čtyři roky. | WheelsAge

Po vypuknutí konfliktu se Renault rozhodl opustit ruský trh, což v květnu stvrdil prodejem většinového podílu (67,69 %) v AvtoVAZ, který koupil Ruský institut výzkumu a vývoje automobilů a motorů (NAMI). WheelsAge

Po vypuknutí konfliktu se Renault rozhodl opustit ruský trh, což v květnu stvrdil prodejem většinového podílu (67,69 %) v AvtoVAZ, který koupil Ruský institut výzkumu a vývoje automobilů a motorů (NAMI). | WheelsAge

Tedy starosta hlavního města Sergei Sobyanin prohlásil, že tisíce pracovních míst zůstanou zachovány. WheelsAge

Tedy starosta hlavního města Sergei Sobyanin prohlásil, že tisíce pracovních míst zůstanou zachovány. | WheelsAge

Jenže po odchodu Renaultu se výroba zastavila. Zdroj: Renault

Jenže po odchodu Renaultu se výroba zastavila. | Zdroj: Renault

Francouzská automobilka si ale nechala zadní vrátka v podobě nároku koupit svůj podíl zpět v následujících šesti letech. Zdroj: Renault

Francouzská automobilka si ale nechala zadní vrátka v podobě nároku koupit svůj podíl zpět v následujících šesti letech. | Zdroj: Renault

Z Ruska odešel začátkem měsíce také Nissan, který institutu prodal svůj podíl za symbolické jedno euro. Nissan

Z Ruska odešel začátkem měsíce také Nissan, který institutu prodal svůj podíl za symbolické jedno euro. | Nissan

Je tedy možné, že si také nechal prostor pro případný návrat. Zdroj: Nissan

Je tedy možné, že si také nechal prostor pro případný návrat. | Zdroj: Nissan

O obnovení značky Moskvič se poprvé spekulovalo už na jaře. WheelsAge

O obnovení značky Moskvič se poprvé spekulovalo už na jaře. | WheelsAge

Nyní je to hotová věc se smělým plánem, který pomůže podržet místní automobilový průmysl. WheelsAge

Nyní je to hotová věc se smělým plánem, který pomůže podržet místní automobilový průmysl. | WheelsAge

Výroba se rozběhne v následujících týdnech a během prosince začnou opět z linek sjíždět nové vozy. WheelsAge

Výroba se rozběhne v následujících týdnech a během prosince začnou opět z linek sjíždět nové vozy. | WheelsAge

Těch má být do koce roku 600 s třetinovým zastoupením elektromobilů. WheelsAge

Těch má být do koce roku 600 s třetinovým zastoupením elektromobilů. | WheelsAge

Kapacita pro následující rok je nastavena na 50 000 vozů. WheelsAge

Kapacita pro následující rok je nastavena na 50 000 vozů. | WheelsAge

Aby bylo možné uskutečnit tak dynamický scénář, investuje do továrny vedení Moskvy spolu s Kamazem pět miliard rublů, v přepočtu 2,05 miliardy korun.

Aby bylo možné uskutečnit tak dynamický scénář, investuje do továrny vedení Moskvy spolu s Kamazem pět miliard rublů, v přepočtu 2,05 miliardy korun.

V souvislosti se vzájemnou spoluprací se hovoří i o připojení čínské značky JAC Motors, jejímž úkolem bude kompletní návrh platformy a poskytnutí technického vybavení továrny. WheelsAge

V souvislosti se vzájemnou spoluprací se hovoří i o připojení čínské značky JAC Motors, jejímž úkolem bude kompletní návrh platformy a poskytnutí technického vybavení továrny. | WheelsAge

Nejen že na trhu chybí nové vozy, ale především mnoho Rusů je bez práce. WheelsAge
Pomoci částečně zmírnit dopady by mělo obnovení značky Moskvič. WheelsAge
Ta ukončila činnost po bankrotu v roce 2002 a následně šla do konkurzu, jehož realizace trvala čtyři roky. WheelsAge
Po vypuknutí konfliktu se Renault rozhodl opustit ruský trh, což v květnu stvrdil prodejem většinového podílu (67,69 %) v AvtoVAZ, který koupil Ruský institut výzkumu a vývoje automobilů a motorů (NAMI). WheelsAge
17
Fotogalerie

Moskvič znovu ožije. V prosinci vyrobí 600 vozů, pomoci mají Kamaz i čínský JAC Motors

Oslabení automobilového průmyslu řeší Rusko obnovou značky Moskvič. Plány jsou velké.

Rusko už naplno pociťuje odliv evropských automobilek, které tak reagují na ruskou agresi vůči Ukrajině. Nejen že na trhu chybí nové vozy, ale především mnoho Rusů je bez práce. Pomoci částečně zmírnit dopady by mělo obnovení značky Moskvič.

Ta ukončila činnost po bankrotu v roce 2002 a následně šla do konkurzu, jehož realizace trvala čtyři roky. Po vypuknutí konfliktu se Renault rozhodl opustit ruský trh, což v květnu stvrdil prodejem většinového podílu (67,69 %) v AvtoVAZ, který koupil Ruský institut výzkumu a vývoje automobilů a motorů (NAMI). Tedy starosta hlavního města Sergei Sobyanin prohlásil, že tisíce pracovních míst zůstanou zachovány. Jenže po odchodu Renaultu se výroba zastavila.

Francouzská automobilka si ale nechala zadní vrátka v podobě nároku koupit svůj podíl zpět v následujících šesti letech. Z Ruska odešel začátkem měsíce také Nissan, který institutu prodal svůj podíl za symbolické jedno euro. Je tedy možné, že si také nechal prostor pro případný návrat.

O obnovení značky Moskvič se poprvé spekulovalo už na jaře. Nyní je to hotová věc se smělým plánem, který pomůže podržet místní automobilový průmysl. Výroba se rozběhne v následujících týdnech a během prosince začnou opět z linek sjíždět nové vozy. Těch má být do koce roku 600 s třetinovým zastoupením elektromobilů. Kapacita pro následující rok je nastavena na 50 000 vozů.

Aby bylo možné uskutečnit tak dynamický scénář, investuje do továrny vedení Moskvy spolu s Kamazem pět miliard rublů, v přepočtu 2,05 miliardy korun. V souvislosti se vzájemnou spoluprací se hovoří i o připojení čínské značky JAC Motors, jejímž úkolem bude kompletní návrh platformy a poskytnutí technického vybavení továrny.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud