Morgan Threewheeler: tříkolka je zpátky, vypadá jak Velorex

Tříkolová vozítka s vestavnými motocyklovými motory byla dobré čtyři dekády páteří produkce britské značky Morgan. Silniční verze se vyznačovaly mimořádnou hospodárností, zatímco jejich „vyladěná“ provedení excelovala dokonce na závodních tratích. Více než půl století po zastavení jejich produkce, kterou nahradily dodnes vyráběné a veskrze konvenční roadstery, připravil Morgan pro modelový rok 2011 nové provedení s prostým jménem Threewheeler, jež má jedenadvacátému století nabídnout „spojení moderní techniky s klasickým designem“. Novinka disponuje novým trubkovým rámem potaženým hliníkovými panely, díky čemuž se může pochlubit pohotovostní hmotností pouhých 500 kg.

Pohon zajišťuje vidlicový dvouválec Harley-Davidson s objemem 1,8 l a výkonem 100 koní (74 kW), který je přenášen na zadní kolo skrze pětistupňovou převodovku Mazda. Podle Morganu zrychlí Threewheeler z klidu na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 185 km/h. Archaické, vlastně klasické linie karoserie se přenášejí i do útrob dvoumístného interiéru vyvedeného v kombinaci kůže a kovu, budoucí majitel však údajně bude moci doladit vzhled vybraného vozu přesně k obrazu svému. Threewheeler je svým způsobem bleskem z čistého nebe.

O cenových relacích zatím nevíme nic, půjde však zřejmě o stroj natolik zajímavý, že budeme veškeré informace o něm sledovat velmi bedlivě.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan Threewheeler
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků