Morgan Threewheeler: tříkolka je zpátky, vypadá jak Velorex

Tříkolová vozítka s vestavnými motocyklovými motory byla dobré čtyři dekády páteří produkce britské značky Morgan. Silniční verze se vyznačovaly mimořádnou hospodárností, zatímco jejich „vyladěná“ provedení excelovala dokonce na závodních tratích. Více než půl století po zastavení jejich produkce, kterou nahradily dodnes vyráběné a veskrze konvenční roadstery, připravil Morgan pro modelový rok 2011 nové provedení s prostým jménem Threewheeler, jež má jedenadvacátému století nabídnout „spojení moderní techniky s klasickým designem“. Novinka disponuje novým trubkovým rámem potaženým hliníkovými panely, díky čemuž se může pochlubit pohotovostní hmotností pouhých 500 kg.

Pohon zajišťuje vidlicový dvouválec Harley-Davidson s objemem 1,8 l a výkonem 100 koní (74 kW), který je přenášen na zadní kolo skrze pětistupňovou převodovku Mazda. Podle Morganu zrychlí Threewheeler z klidu na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 185 km/h. Archaické, vlastně klasické linie karoserie se přenášejí i do útrob dvoumístného interiéru vyvedeného v kombinaci kůže a kovu, budoucí majitel však údajně bude moci doladit vzhled vybraného vozu přesně k obrazu svému. Threewheeler je svým způsobem bleskem z čistého nebe.

O cenových relacích zatím nevíme nic, půjde však zřejmě o stroj natolik zajímavý, že budeme veškeré informace o něm sledovat velmi bedlivě.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan Threewheeler
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků