Morgan Threewheeler: tříkolka je zpátky, vypadá jak Velorex

Tříkolová vozítka s vestavnými motocyklovými motory byla dobré čtyři dekády páteří produkce britské značky Morgan. Silniční verze se vyznačovaly mimořádnou hospodárností, zatímco jejich „vyladěná“ provedení excelovala dokonce na závodních tratích. Více než půl století po zastavení jejich produkce, kterou nahradily dodnes vyráběné a veskrze konvenční roadstery, připravil Morgan pro modelový rok 2011 nové provedení s prostým jménem Threewheeler, jež má jedenadvacátému století nabídnout „spojení moderní techniky s klasickým designem“. Novinka disponuje novým trubkovým rámem potaženým hliníkovými panely, díky čemuž se může pochlubit pohotovostní hmotností pouhých 500 kg.

Pohon zajišťuje vidlicový dvouválec Harley-Davidson s objemem 1,8 l a výkonem 100 koní (74 kW), který je přenášen na zadní kolo skrze pětistupňovou převodovku Mazda. Podle Morganu zrychlí Threewheeler z klidu na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 185 km/h. Archaické, vlastně klasické linie karoserie se přenášejí i do útrob dvoumístného interiéru vyvedeného v kombinaci kůže a kovu, budoucí majitel však údajně bude moci doladit vzhled vybraného vozu přesně k obrazu svému. Threewheeler je svým způsobem bleskem z čistého nebe.

O cenových relacích zatím nevíme nic, půjde však zřejmě o stroj natolik zajímavý, že budeme veškeré informace o něm sledovat velmi bedlivě.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan Threewheeler
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků