Morgan přijel do Čech. Po 63 letech

Vozy značky Morgan ode dneška u nás prodává Jan Zvelebil. V rozhovoru pro AR řekl, že jejich cena začíná na 1 200 000 Kč.

Morgan má od dnešního dne opět obchodní zastoupení v Česku. Naposledy se prodávaly sportovní vozy této tradiční britské značky v Praze v Bubenči v roce 1948...

Nový showroom Morganu v Česku však nenajdete překvapivě na žádné z hlavních tříd Prahy, ale v malé zastrčené vesničce Lhota u Dolních Břežan. 

Právě zde na několik otázek Autorevue odpovídali Čech Jan Zvelebil z firmy Morgan Prague (na snímku vlevo) a Angličan Mark Ledington (vpravo), který má světové prodejce vozů Morgan na starosti a kvůli otevření tohoto showroomu přiletěl do Česka. 

Klepněte pro větší obrázek

AR: Kolik aut vyrobí Morgan ročně? 
 
ML: Loni jsem stanovili rekord, vyrobili jsem 800 vozů, rok předtím to bylo 670 vozů.

AR: Je obtížné získat licenci na prodej vozů Morgan?
ML: Velmi, máme hodně přísná pravidla. Jan Zvelebil se o to pokoušel více než pět let. Zprvu byl odmítaný, ale vytrval a dnes jsme zde.

AR: Myslíte si, že bude úspěšný? 
ML: Co mám zkušenosti ze světa, tak jsou dva přístupy. Po Morganu se buď rozpoutá neuvěřitelná sháňka anebo to půjde zprvu jen zvolna. To si myslím, že bude i případ váš. Značka Morgan tady totiž není příliš známá.  Očekávám, že zprvu prodá tak šest osm vozů ročně. Ale myslím, že během pěti let bude schopen prodávat dvacet aut ročně.
JZ: Já si myslím, že jich budeme schopni hned prodávat více, tak jedno měsíčně.

AR: Kolik modelů hodláte v Čechách nabízet?  
JZ: Celou produkci Morganu, kde je celá ta řada Classic a Aero, což v daném chvíli je to model Aero Supersport, následovat bude model Eva GT a pak je řada těch tříkolových Morganů.

Klepněte pro větší obrázek

AR: Co ceny? Budou podobné jako ve Velké Británii?  
JZ: Bude to hodně podobné. Ceny začnou řádově na jednom milionu dvě stě tisících korunách. Ale takové auto asi nikdo chtít nebude. Budou chtít speciální výbavy a cena vystoupá. Tohle je malosériová  výroba, ta auta jsou ekologická, technologicky propracovaná. Je v tom řemeslo, to auto je celé ručně vyráběné.

AR: Kdo si ty vozy bude u nás asi kupovat?  
JZ: Bude to asi jako ve světě, tedy hlavně lidé umělecky založení, malíři, designéři, sochaři, silné individuality.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Typické tvary. Fanoušci poznají vozy Morgan na dálku - vlevo je supersport Aero, který dosahuje maximální rychlosti 273 km/h, vpravo Roadster s třílitrovým motorem.


Morgan a jeho pět pilířů

Morgan je výrobce sportovních vozů. Společnost byla založena v roce 1910 Harrym Frederickem Stanleyem Morganem. Od samého počátku razil filosofii, že vozy Morgan mají být elegantní, lehké a rychlé. A takové jsou ty vozy i dnes.

Automobilka se hrdě hlásí ke svým tradicím. Její zaměstnanci, kterých je 185, hovoří s hrdostí o tom, že je to nejstarší dochovaná rodinná automobilka světa, vozy se vyrábějí ručně, ve vozech jsou (ač to na první pohled nevypadá) užity nejmodernější technologie, továrna je ohleduplná k životnímu prostředí, nenajdete v ní jediného robota, a vše je Driven at Heart (řízeno srdcem).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek



 

 

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 773 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků