Morgan přijel do Čech. Po 63 letech

Vozy značky Morgan ode dneška u nás prodává Jan Zvelebil. V rozhovoru pro AR řekl, že jejich cena začíná na 1 200 000 Kč.

Morgan má od dnešního dne opět obchodní zastoupení v Česku. Naposledy se prodávaly sportovní vozy této tradiční britské značky v Praze v Bubenči v roce 1948...

Nový showroom Morganu v Česku však nenajdete překvapivě na žádné z hlavních tříd Prahy, ale v malé zastrčené vesničce Lhota u Dolních Břežan. 

Právě zde na několik otázek Autorevue odpovídali Čech Jan Zvelebil z firmy Morgan Prague (na snímku vlevo) a Angličan Mark Ledington (vpravo), který má světové prodejce vozů Morgan na starosti a kvůli otevření tohoto showroomu přiletěl do Česka. 

Klepněte pro větší obrázek

AR: Kolik aut vyrobí Morgan ročně? 
 
ML: Loni jsem stanovili rekord, vyrobili jsem 800 vozů, rok předtím to bylo 670 vozů.

AR: Je obtížné získat licenci na prodej vozů Morgan?
ML: Velmi, máme hodně přísná pravidla. Jan Zvelebil se o to pokoušel více než pět let. Zprvu byl odmítaný, ale vytrval a dnes jsme zde.

AR: Myslíte si, že bude úspěšný? 
ML: Co mám zkušenosti ze světa, tak jsou dva přístupy. Po Morganu se buď rozpoutá neuvěřitelná sháňka anebo to půjde zprvu jen zvolna. To si myslím, že bude i případ váš. Značka Morgan tady totiž není příliš známá.  Očekávám, že zprvu prodá tak šest osm vozů ročně. Ale myslím, že během pěti let bude schopen prodávat dvacet aut ročně.
JZ: Já si myslím, že jich budeme schopni hned prodávat více, tak jedno měsíčně.

AR: Kolik modelů hodláte v Čechách nabízet?  
JZ: Celou produkci Morganu, kde je celá ta řada Classic a Aero, což v daném chvíli je to model Aero Supersport, následovat bude model Eva GT a pak je řada těch tříkolových Morganů.

Klepněte pro větší obrázek

AR: Co ceny? Budou podobné jako ve Velké Británii?  
JZ: Bude to hodně podobné. Ceny začnou řádově na jednom milionu dvě stě tisících korunách. Ale takové auto asi nikdo chtít nebude. Budou chtít speciální výbavy a cena vystoupá. Tohle je malosériová  výroba, ta auta jsou ekologická, technologicky propracovaná. Je v tom řemeslo, to auto je celé ručně vyráběné.

AR: Kdo si ty vozy bude u nás asi kupovat?  
JZ: Bude to asi jako ve světě, tedy hlavně lidé umělecky založení, malíři, designéři, sochaři, silné individuality.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Typické tvary. Fanoušci poznají vozy Morgan na dálku - vlevo je supersport Aero, který dosahuje maximální rychlosti 273 km/h, vpravo Roadster s třílitrovým motorem.


Morgan a jeho pět pilířů

Morgan je výrobce sportovních vozů. Společnost byla založena v roce 1910 Harrym Frederickem Stanleyem Morganem. Od samého počátku razil filosofii, že vozy Morgan mají být elegantní, lehké a rychlé. A takové jsou ty vozy i dnes.

Automobilka se hrdě hlásí ke svým tradicím. Její zaměstnanci, kterých je 185, hovoří s hrdostí o tom, že je to nejstarší dochovaná rodinná automobilka světa, vozy se vyrábějí ručně, ve vozech jsou (ač to na první pohled nevypadá) užity nejmodernější technologie, továrna je ohleduplná k životnímu prostředí, nenajdete v ní jediného robota, a vše je Driven at Heart (řízeno srdcem).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek



 

 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky