Spolu s globálním trhem vyráží vstříc elektromobilitě i tradiční malosérioví výrobci. Jsou ale opatrní, protože zachování ducha značky přímo ovlivní prodeje a většinou nemají prostor šlápnout vedle. Zdroj: Morgan

Spolu s globálním trhem vyráží vstříc elektromobilitě i tradiční malosérioví výrobci. Jsou ale opatrní, protože zachování ducha značky přímo ovlivní prodeje a většinou nemají prostor šlápnout vedle. | Zdroj: Morgan

Morgan si bateriový pohon vyzkoušel už dávno na  modelu EV3  s výkonem 61 koní prezentovaném v roce 2016 na ženevském autosalonu.

Morgan si bateriový pohon vyzkoušel už dávno na modelu EV3 s výkonem 61 koní prezentovaném v roce 2016 na ženevském autosalonu.

enže projekt vyšuměl do ztracena kvůli bankrotu externího dodavatele baterií.

enže projekt vyšuměl do ztracena kvůli bankrotu externího dodavatele baterií.

Pod novým vedením to britský výrobce zkouší znovu a tentokrát neponechá nic náhodě.

Pod novým vedením to britský výrobce zkouší znovu a tentokrát neponechá nic náhodě.

Interně navržený elektromotor s výkonem 134 k je uložen ve středovém tunelu spolu s titěrnou planetovou převodovkou s náhonem otočeným o 90 stupňů. Zdroj: Morgan

Interně navržený elektromotor s výkonem 134 k je uložen ve středovém tunelu spolu s titěrnou planetovou převodovkou s náhonem otočeným o 90 stupňů. | Zdroj: Morgan

Baterii s kapacitou 33kWh pro předpokládaný dojezd 240 km dodává firma Fellten a najdete ji pod přední kapotou. Zdroj: Morgan

Baterii s kapacitou 33kWh pro předpokládaný dojezd 240 km dodává firma Fellten a najdete ji pod přední kapotou. | Zdroj: Morgan

Ačkoliv se předpokládá nárůst hmotnosti o 60 kg na necelých 700 kg, Morgan musí celý vůz znovu mechanicky odladit kvůli specificky rozložené váze. Zdroj: Morgan

Ačkoliv se předpokládá nárůst hmotnosti o 60 kg na necelých 700 kg, Morgan musí celý vůz znovu mechanicky odladit kvůli specificky rozložené váze. | Zdroj: Morgan

Spolu s vývojem technických komponentů prochází změnami také hliníková karoserie. Zdroj: Morgan

Spolu s vývojem technických komponentů prochází změnami také hliníková karoserie. | Zdroj: Morgan

To odhadem přidá až 30 km dojezdu. Zdroj: Morgan

To odhadem přidá až 30 km dojezdu. | Zdroj: Morgan

Místo víčka nádrže najdeme na přídí kryt nabíjecího portu a průduch na kapotě je posetý stovkou diod sloužících jako indikace míry nabití baterie. Zdroj: Morgan

Místo víčka nádrže najdeme na přídí kryt nabíjecího portu a průduch na kapotě je posetý stovkou diod sloužících jako indikace míry nabití baterie. | Zdroj: Morgan

Prý bude možné napájet i externí příslušenství. Zdroj: Morgan

Prý bude možné napájet i externí příslušenství. | Zdroj: Morgan

Jediné, co se vizuálně výrazněji změní, je palubní deska. Zdroj: Morgan

Jediné, co se vizuálně výrazněji změní, je palubní deska. | Zdroj: Morgan

Zejména kvůli digitálnímu přístrojovému štítu, který si vyžádala integrace elektrického pohonu. Zdroj: Morgan

Zejména kvůli digitálnímu přístrojovému štítu, který si vyžádala integrace elektrického pohonu. | Zdroj: Morgan

Na něm vidíte i zvolený jízdní režim v podobě až čtyřech chilli papriček. Zdroj: Morgan

Na něm vidíte i zvolený jízdní režim v podobě až čtyřech chilli papriček. | Zdroj: Morgan

Finanční a technický ředitel Matt Hole prozradil, že s bateriovou tříkolkou nepočítá ani ve čtyřletém horizontu, ačkoliv případná silná poptávka by to mohla zlomit. Zdroj: Morgan

Finanční a technický ředitel Matt Hole prozradil, že s bateriovou tříkolkou nepočítá ani ve čtyřletém horizontu, ačkoliv případná silná poptávka by to mohla zlomit. | Zdroj: Morgan

Morgan si bateriový pohon vyzkoušel už dávno na  modelu EV3  s výkonem 61 koní prezentovaném v roce 2016 na ženevském autosalonu.
enže projekt vyšuměl do ztracena kvůli bankrotu externího dodavatele baterií.
Pod novým vedením to britský výrobce zkouší znovu a tentokrát neponechá nic náhodě.
Interně navržený elektromotor s výkonem 134 k je uložen ve středovém tunelu spolu s titěrnou planetovou převodovkou s náhonem otočeným o 90 stupňů. Zdroj: Morgan
15
Fotogalerie

Morgan po bankrotu dodavatele znovu vyvíjí elektrickou tříkolku. Bude přínosem i pro spalovací verzi

Na elektrifikaci má Morgan málo peněz, ale hodně času. Vývoj využije k celkovému hledání lepších dílů pro Super 3.

Spolu s globálním trhem vyráží vstříc elektromobilitě i tradiční malosérioví výrobci. Jsou ale opatrní, protože zachování ducha značky přímo ovlivní prodeje a většinou nemají prostor šlápnout vedle. Morgan si bateriový pohon vyzkoušel už dávno na modelu EV3 s výkonem 61 koní prezentovaném v roce 2016 na ženevském autosalonu. Jenže projekt vyšuměl do ztracena kvůli bankrotu externího dodavatele baterií. Pod novým vedením to britský výrobce zkouší znovu a tentokrát neponechá nic náhodě.

I druhý pokus nazvaný XP-1 je založený na tříkolce. Jde o současný typ Super 3 zařazený do nabídky před dvěma lety. Elektrický prototyp funguje jako výzkumná laboratoř, přičemž ze získaných poznatků bude částečně těžit i spalovací verze. Jde zejména o aerodynamiku, kola, pneumatiky a tlumiče.

Interně navržený elektromotor s výkonem 134 koní je uložen ve středovém tunelu spolu s titěrnou planetovou převodovkou s pohonem otočeným o 90 stupňů. Ozubené kolo s řetězem pak roztáčí zadní kolo. Baterii s kapacitou 33kWh pro předpokládaný dojezd 240 km dodává firma Fellten a najdete ji pod přední kapotou. Měnič a klíčová elektronika se nachází pod sedadlem spolujezdce.

Ačkoliv se předpokládá nárůst hmotnosti o 60 kg na necelých 700 kg, Morgan musí celý vůz znovu mechanicky odladit kvůli specificky rozložené váze. Momentálně testuje nový podvozkový kit Nitron i různé směsi a rozměry pneumatik.

Spolu s vývojem technických komponentů prochází změnami také hliníková karoserie. Úpravou designu kol a zadní části monokoku se podařilo snížit koeficient odporu vzduchu Cd z 0,65 na 0,42. To odhadem přidá až 30 km dojezdu. Místo víčka nádrže najdeme na přídí kryt nabíjecího portu a průduch na kapotě je posetý stovkou diod sloužících jako indikace míry nabití baterie. Prý bude možné napájet i externí příslušenství.

Jediné, co se vizuálně výrazněji změní, je palubní deska. Zejména kvůli digitálnímu přístrojovému štítu, který si vyžádala integrace elektrického pohonu. Na něm vidíte i zvolený jízdní režim v podobě až čtyřech chilli papriček.

Zatím není jasné, kdy si elektrického Morgana budeme moci koupit. Finanční a technický ředitel Matt Hole prozradil, že s bateriovou tříkolkou nepočítá ani ve čtyřletém horizontu, ačkoliv případná silná poptávka by to mohla zlomit. Kvůli omezenému rozpočtu má Morgan na vývoj jen 12 měsíců a nemůže si dovolit chybná rozhodnutí. Postup je rychlý, aktuální model je již sedmou evolucí.

Morgan

Morgan Motor Company je britská rodinná automobilka. V jejím vedení je nyní vnuk zakladatele H. F. S. Morgana.

Morgan je typický ruční výrobou, poměrně dlouhými čekacími lhůtami a také tradičním retro-vzhledem svých vozů.

Morgan 3 Wheeler • Morgan Plus 4 • Morgan Plus 6 • Morgan Plus 8

Doporučujeme

Články odjinud