Morgan Plus 8: První jízdní dojmy

Na českém trhu se nenabízejí jen masově prodávaná auta. Také u nás se najdou malosériové výjimky a jednou takovou je značka Morgan, která aktuálně začala prodávat model Plus 8. Svezli jsme se a byl to zážitek!
Seznam kapitol
  1. Co je vlastně zač?, Když usednete dovnitř
  2. První kilometry, A cena?
  3. Fotogalerie

Britská automobilka Morgan je tradiční malosériový výrobce aut, která jsou jednoduše určena pro radost a která dost možná mohou posloužit také jako zajímavá investice. Cena ojetých vozů prakticky neklesá, tedy když tomu není naopak. Že jde o velmi exkluzivní záležitost, to kromě pořizovací ceny dokazuje také fakt, že se letos prozatím prodalo v České republice pouze devět vozů této značky.

Morgan Plus 8: další novinka pro Ženevu

Morgan Plus 8: další novinka pro Ženevu

Aktuálně dorazila na český trh novinka v podobě modelu Plus 8. Tohle auto samo o sobě není nové. S levostranným řízením se ojbevilo poprvé už v roce 1969, postupně vystřídalo různé motory s objemy od 3,5 litru do současných 4,8 l, vystřídalo se také několik převodovek, ale v roce 2004 výroba skončila. Přestávka trvala až do roku 2012, kdy se Morgan s novou Plus 8 opět vytasil na autosalonu v Ženevě. Chvilku to trvalo a dnes už si můžete Plus 8 oficiálně pořídit také na tuzemském trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plus 8 má představovat spojení řady Classic s Aero Supersports. Výsledek se hodně povedl. 

Co je vlastně zač?

Morgan má ve své nabídce řadu Classic, na druhou stranu si ale můžete koupit také Aero Supersports, které je schopné rozjet se až na 273 km/h. Plus 8 má představovat „něco mezi“. Pod kapotou proto najdete silný motor, podvozek je velmi podobný tomu z vrcholného modelu značky, ale zároveň zde nechybí také mnoho prvků z řady Classic včetně například výdřevy vyrobené z jasanového dřeva.

Morgan přijel do Čech. Po 63 letech

Morgan přijel do Čech. Po 63 letech

Na rozdíl od řady Classic nepoužívá Plus 8 ocelové šasi, základem auta je celohliníkový box, na který navazují podélníky, kde je pak uložen motor. Mimochodem auto je konstruováno tak, že se v případě nehody podélníky od základního boxu utrhnou. Dokud jsou poškozeny pouze části umístěné na podélnících, auto je možné opravit, pokud ovšem dojde k poškození základního boxu, oprava se už nevyplatí.

Každopádně je Morgan Plus 8 díky svému základu velmi pevný a hlavně lehký. Suchá váha činí pouze 1100 kilogramů. O tuhle hmotnost se stará atmosférický osmiválec BMW s výkonem 270 kW (367 k) a s točivým momentem 490 Nm. Není proto divu, že stovku Morgan zvládne za 4,5 s a maximálně se rozjede na 249 km/h. Věřte tomu, že tyhle údaje budete vnímat naprosto jinak, než jak tomu je u nějakého výkonnějšího naftového Audi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plus 8 nemá drátěná kola. Údajně se zkoušel zesílený výplet, ale výkon auta byl i tak na kola příliš velký. Proto Morgan dodává lité disky, které lze případně nahradit plechovými. 

Pro úplnost dodejme, že se Morgan Plus 8 nabízí jak v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, tak také coby verze osazená šestistupňovým automatem ZF. Údaje pro zrychlení a maximální rychlost jsou v obou případech stejné.

Než případně usednete za volant, určitě se hodí zdůraznit ještě jednu celkem podstatnou informaci. Morgan dělá klasická auta tak, jak tomu bylo v dobách dávno minulých, a to kromě jiného znamená, že zde nenajdete žádné elektronické pomocníky. Plus 8 nabídne ABS, ale to je všechno. Takže máte většinu váhy u přední nápravy, pohon vzadu, celkově lehké auto a výkonu na rozdávání. Na mokré silnici bych byl za volantem celkem nervózní.

Morgan Aero Coupe: první snímky horké novinky

Morgan Aero Coupe: první snímky horké novinky

Když usednete dovnitř

Musím se přiznat k tomu, že jsem nikdy v žádném Morganu neseděl, ale on už první pohled na auto s výškou 1220 mm trochu naznačuje, o čem to bude. Sedí se velmi nízko a do auta se musíte nasoukat. Ale věřte tomu, že si rádi zvyknete. Jakmile se totiž ocitnete za volantem, je to podobné, jako když do pečlivě připraveného stroje zapadne ta úplně poslední součástka a všechno to začne perfektně fungovat. Marně si zkouším vybavit auto, ve kterým bych tak intenzivně cítil spojení člověk-stroj. 

Interiér je luxusní, ale minimalistický. Naše Plus 8 dorazila s automatickou převodovkou, což je na první pohled možná trochu ke škodě, ale mně to vlastně ani moc nevadí. Zaprvé jsem rád, že na první kilometry s tímhle autem mám na řízení přeci jen jednodušší automat, zadruhé, když si osahám pedály, nedovedu si tak docela představit, jak se sem může vejít spojka. Už takhle mám pocit, že si pravou nohou šlapu na plyn a brzdu zároveň.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Co je vlastně zač?, Když usednete dovnitř
  2. První kilometry, A cena?
  3. Fotogalerie

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků